Sowieso regelmatig zorgen voor een nieuw benzinefilter, dit is vaak de oorzaak van dit soort problemen.
Dan de spanning. Wil je weten waar die andere 2,7 volt heen zijn gegaan? Je zou de multimeter probes slim moeten plaatsen. Meet eens spanning over de gehele massa terug vanaf de pomp, en ook desnoods voor de +.
Als je ergens contactweerstand hebt, of ergens een aangetaste draad dan verlies je daar spanning op onder belasting. Zo controleer je ook slechte massa, zet simpelweg de boel aan en meet van de accu massa of + naar de verbruiker massa of +. Verplaats steeds de probes zo dat je delen uitsluit waar het nul volt blijft aanwijzen. Je zult op een gegeven moment het stukje vinden waar het mis gaat. Meet je over het “zieke deel” 1 volt dan betekent dat 1 volt verlies over die geleider. Dan is dat van 12 volt ineens nog maar 11 volt, en dat is bij zware verbruikers serieus vermogen. Een dikke pomp trekt zo 10 ampere, en de wet van ohm schrijft voor ampere maal volt is vermogen. Je zult als je 2,7 volt mist dus al een slordige 30 watt vermogen kwijt zijn op de pomp!!
Die relais zijn sowieso bagger, ik raad je ernstig aan die er uit te knippen en twee gescheiden relais in te bouwen als volgt:

Net zoals Opel het zelf ook heeft gedaan later, en niet voor niets, die relais zijn een ramp, worden intern pisheet.