C20XE problemen wie weet het?

Forumindex Forums Modellen Astra C20XE problemen wie weet het?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217692

    Heb een b corsa waar een c20xe inligt.
    Motor komt uit een calibra.
    Nu hebben we hem erin en hebben wat poroblemen die we ma niet kunnen vinden waarom die dat doet.

    Ik rij zeg 2500 toeren a 3000 toeren soms meer soms minder en dan valt als het ware de hele motor uit en lampje knippert even en springt weer aan.
    Dit doet hij in alle gangen!!

    Uitlezen als de motor niet loopt geeft hij aan

    Code 12 stilstaan
    Code 35 stappenmotor
    Code 49 spanning te hoog

    Stappenmotor is okay hebben we al vervangen!
    Gaskleppositiesensor ook
    lmm ook

    Wanneer de auto loopt en lezen hem uit geeft die de codes

    49 spanning te hoog
    55 vervang stuurapparaat

    Nu heb ik wel 15 ecu’s liggen.

    GY hoort bij de kabelboom daar loopt die ook slecht op
    Fp heb ik verschillende liggen loopt die ook slecht op
    GQ loopt die ook slecht op.

    Wie weet wat het anders kan zijn?

    #17618604

    Meet de laadspanning van de auto eens, denk dat de dyanamo kapot is..

    bij de WEG:

    Code 12: Uitlezen
    Code 35: Onbekend
    Code 49: Accu spanning te hoog

    Code 55: ECU Defect

    De laatste zal worden veroorzaakt door de te hoge accuspanning..

    controleer ook de Algemene massa punten..

    CODE 35 Is alleen van toepassing op de Motoren voozien van een GM Multec Inspuit systeem..

    willem

    #17618605

    origineel gepost door wim-v6
    Meet de laadspanning van de auto eens, denk dat de dyanamo kapot is..

    bij de WEG:

    Code 12: Uitlezen
    Code 35: Onbekend
    Code 49: Accu spanning te hoog

    Code 55: ECU Defect

    De laatste zal worden veroorzaakt door de te hoge accuspanning..

    controleer ook de Algemene massa punten..

    CODE 35 Is alleen van toepassing op de Motoren voozien van een GM Multec Inspuit systeem..

    willem

    Kan de accu niet gewoon slecht zijn?
    Of veroorzaakt die deze problemen niet
    alle ecu’s werken goed en zijn niet stuk,want in een andere auto werken ze gewoon perfect.

    Zal dadelijk eens meten hoeveel er geladen word aan de accu

    #17618606

    een Verrotte accu zal geen TE hoge accuspanning veroorzaken..

    Code 55 kan worden veroorzaakt door Code 49

    Willem

    #17618607

    origineel gepost door wim-v6
    een Verrotte accu zal geen TE hoge accuspanning veroorzaken..

    Code 55 kan worden veroorzaakt door Code 49

    Willem

    Klopt maar als de ecu defect is moet die neem ik aan in een andere c20xe ook defect zijn nadat de ecu in de mijne is geweest???

    Nogmaals hij loopt gewoon op de ecu alleen houd die in op een gegeven moment
    lijkt alsof de motor uitvalt.

    Als ik de auto 4 a 5x achter elkaar start is mijn accu ook meteen leeg:o

    Straks komt gupy op visite hij neemt zijn multimeter mee kunnen we meten

    #17618608

    Okeej, Grote kans dat de Accu kapot is door ever belading!!

    en zoals ik al zij Word waarschijnlijk code 55 VEROORZAAKT door Code 49

    Code 49 word niet in de andere auto gemaakt, en dus ook geen Code 55

    Willem

    #17618609

    Kan overigens ook Slechte massa zijn.

    bij mijn Vectra-B werd door selchte massa Code P01600 gegeven dat is motorcomputer defect, dit kwam door slechte massa op zowel de motor als carroserie, als wel de massa strip op de veerpoot.

    Willem

    #17618610

    massa zit van accu rechtsreeks op de onderblok
    massa kabels zijn aangesloten.

    ok maar dat de ecu stuk zijn dat bedoel ik dat lijkt me stug want de ecu rijd in een andere auto perfect
    8 uur zullen we weten hoeveel die laad

    #17618611

    Massa kabels worden vaak SLECHT, of hebben SLECHT contact, zo ook naar carroserie of motorcomputer

    Willem

    #17618612

    origineel gepost door wim-v6
    Massa kabels worden vaak SLECHT, of hebben SLECHT contact, zo ook naar carroserie of motorcomputer

    Willem

    Dit klopt wim maar deze controleer ik altijd dat ze perfect massa maken,slijp altijd het ijzer mooi blinkend op haha
    te vaak problemen mee gehad…

    zullen straks zijn wat die laad..

    #17618613

    KABEL zelf is VAKER het probeem als de VERBINDINGEN..

    Meet straks met Contact aan. de spanning tussen accu – en staal van de motor..

    moet zo weinig mogenlijk zijn..

    meet ook de weerstand tussen accu – en motor met draaiende motor, deze moet ook zo weinig mogenlijk zijn..

    Willem

    #17618614

    Voila

    Accu stuk!!!!!!
    spanning kontakt uit 15,3 volt
    stationeer 17,7 volt!!!!!

    Hopen dat mijn computers nog leven haha

    #17618615

    dat is niet de Accu, dat is een kapotte DYNAMO!!!

    Willem

    #17618616

    of een kapotte cel in de accu!!!
    Accu is zo ramslecht 2 minuten radio luisteren en accu leeg!!

    De 15 volt is gemeten nadat die 2 a 3 uur stilstond he!!!

    #17618617

    ja door die dinamo!!!

    Die dynamo heeft de accu gesloopt

    een normale Dyamo kan NOOIT 17 volt opbrengen daar deze afgeregeld is op max 14,5 volt

    Bij een kapotte Cel in de accu zou de spanning juist lager moeten zijn in de accu als hoger.

    Willem

    #17618618

    heb ik nog een erg goeie dynamo :wors:wors:wors:wors:wors

    Haha dus ma eens de dynamo vervangen en nieuwe accu kopen haha

    #17618619

    jupzz

    De gemeten spanning bij draaiende motor is de LAAD spanning

    willem

    #17618620

    Hoop dat er verder dan maar niets kapot is gegaan ,met die spanning van 17volt. ppff

    #17618621

    idd 17 volt is een hoop pfffff.

    Spanningsregelaar stuk van de dynamo denk.

    Maar gelukkig heb je het probleem gevonden.

    #17618622

    Indd hadden alles al vervangen haha

    Maar een ander probleem,hoe kan het zijn dat de toerenteller het op de ene ecu wel doet en de andere weer niet?

    bij 3 van de 7 ecu’s doet de toerenteller niets maar rijd wel en de andere doet alles het perfect?

    #17618623

    werkt de toerenteller bij de 3 ECU’s wel op een andere auto??

    Willem

    #17618624

    origineel gepost door wim-v6
    werkt de toerenteller bij de 3 ECU’s wel op een andere auto??

    Willem

    Ja daar werken ze wel…
    Alleen bij onze coirsa niet,in vectra c20xe wel en astra f c20xe.

    #17618625

    kan aan signaal liggen

    heb al rare dingen gezien met die toerentellers van de C20XE.

    als je de groene draad vanas computer naar toerenteller overbrugt, werkt ie dan ook niet??

    Misschien net te veel weerstand..

    Willem

    #17618626

    nou de accu/dynamo lijkt het ook niet te zijn
    Vandaag de accu uit mijn calibra gehaald,alleen was deze ook leeg.
    Overgestart en na 5 minuten lopen lade hij 12,8 bij

    Maar nog steeds het inhoud probleem

    Het is nu zo erg geworden dat ik niet boven de 3000 a 3500 toeren kan rijden
    Dan houd hij gewoon in

    Nogmaals er brand geen foutlampje alleen als die inhoud knippert er snel het lampje van mm

    Heb de accu eruit gehaald,ik zal hem vanacht volladen en morgenmiddag eens erin zetten kijken wat die dan doet.

    Kan een defecte lambdasensor ook deze problemen veroorzaken?
    Of de klopsensor?

    Dit zijn de enige twee dingen die ik nog niet vervangen heb namelijk

    Wie o wie corsa moet namelijk snel rijden haha

    #17618627

    Als de krukas sensor stuk is loopt die toch meteen niet meer????????

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.