c20xe ombouwen van m2.5 naar m2.8

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe ombouwen van m2.5 naar m2.8

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233623

    hallo

    ik had even een paar vragen over de ombouw naar 2.8
    ik rij in de cross met een c20xe m2.8 dis met traction control klep
    nou heb ik een blok gekocht met rotor ontsteking
    en wil ik de ontsteking overbouwen
    nou zit op het rotor blok het inlaatspruitstuk,gasklep injectoren er al op voor de rest is hij nog kaal kan dit gewoon en kan ik gewoon alles over zetten
    heb op de plek waar normaal de rotoronsteking zit
    mijn nokkenassensor al gemonteerd
    alvast bedankt

    mvgr mark

    #17828053

    alles kan over neem alleen wel even de uitlaat nokkenas mee, omdat daar een olie kanaal zit afgedicht. tbv smering as hall gever rotorsysteem

    #17828054

    nokkenaspoulie’s, loop en spanrollen, waterpomp en de getande poulie van de krukas en distributie riem zijn anders.
    Distributieriem heeft een andere lengte, en de vertanding is anders.
    Rond of blok profiel.

    Groeten.

    #17828055

    [rquote=1882913&tid=143800&author=modfreak]alles kan over neem alleen wel even de uitlaat nokkenas mee, omdat daar een olie kanaal zit afgedicht. tbv smering as hall gever rotorsysteem[/rquote]

    Je kan het oliekanaal ook anders afdichten, zo kan je er een (8?mm) kogel in persen zoals het standaard zit bij een M2.8 nokkenas, je kan er draad in tappen en het gat afdichten met een (inbus)boutje. Daarnaast zullen er vast nog wel andere oplossingen voor hetzelfde probleem zijn :)

    #17828056

    het is allemaal gelukt allemaal bedankt voor de info

    :cool:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.