Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › c20xe of c20ne help:D:D
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2011 om 15:08 #17234115
ik ben wezen kijken bij een auto welke origineel een c20ne is.
er zat een c20xe in, heel leuk die 150 paardjes maar nu beetje het verhaal.c20ne heeft de persoon los liggen (komt van andere auto als de betreffende auto)
de c20ne en de c20xe liggen allebei zo’n 2.5 jaar stil.
de c20xe lag in de auto en kon dus gestart worden, deze starte nadat het brandstof relais er weer in zat en tikte.. kon niet warm draaien omdat de radiator lek was daar kwamen we achter omdat er allemaal koelvloeistof onder de auto weg liep.nu is het zo dat er een ks 700 kop opzit, (ik ben niet zo bekend met de koppen) volgens mij is dit de zwakkere kop omdat deze geen bypass heeft zeg maar? correct me if im wrong.
de km stand van de 16v is onbekend evenals wanneer de distributie en waterpomp zijn gedaan, niet bekend dus.
de 8v had een stand van ongeveer 120.000, en als de riem daar klapt is het niet zo’n probleem.
als ik zeg ik wil de auto kopen, wat zou ik het beste kunnen doen? ik ben zelf een 8v man omdat het makkelijker sleutelen is (en mijn ervaring een sterker blok als de 16v)
bij een 8v is het veel al mechanisch en vrij simpel.hij wilde eventueel de 8v erinhangen en apk laten keuren (stond al 2 jaar geschorst)
waarschijnlijk ga ik qua prijs op hetzelfde uitkomen als met de 16v… hij wil namelijk niet in prijs dalen omdat er nu een 16v inhangt en hij weer werk heeft om de 8v erin te hangen.dus graag adviezen:D:D wat is wijsheid?
1: met 16v kopen en hopen na 2 jr stilstand dat er nix aan de hand is?
2: met 8v erin kopen en hopen dat er nix aan de hand is maar mocht er wat zijn is dat voor mij makkelijker te vervangen daar ik van 16v weinig kaas gegeten heb en van 8v wel, plus dat hij als 8v op kenteken staat.
3: zoek wat anders:jerry
4: jullie mening.13 maart 2011 om 20:08 #17834405Tja dat is een leuke vraag:)
mijn mening is koop die 16vDie 16v heb je al horen lopen die 8v niet.
Die 16v heeft 150 pk en die 8v 115 pk dus niet meer dan 40% vermogens winst dus dan hoef je hem ook niet te laten omkeuren.
Die ks kop kan ook al een ingeperste bus hebben ipv een bypass en dan benne ze even sterk als een coscast.
( meest belangrijke eerst goed warm rijden dus pas planken als je olie op temperatuur is)
En over het feit dat je minder kaas hebt gegeten van de 16v, er zijn hier op dit forum mega veel vraagbaken op voeten die jou graag willen helpen:angel13 maart 2011 om 20:26 #178344061:
met de 16v kopen en gewoon een verse distributie geven, ben je dr 4 jaar vanaf…
2:
zijn genoeg hier op t forum die wel met een 16v overweg kunnen…en zitten technisch niet moeilijker in elkaar als een 8v
3:
t is jouw geld :p
4:
mijn mening is dat je m koopt met de 16v, gewoon een verse distributie geeft, ff apk keuren en vervolgens langs de rdw om m voor die 40euro ff op kenteken laat zetten13 maart 2011 om 20:53 #17834407hm zit allemaal wat in ja:P .. ik ga eens goed nadenken over hoe en wat…
punt blijft dat ie ruim 2 jaar heeft stilgestaan en behoorlijk tikte.. dus ja.. heb je dan niet dat er een hoop pakkingen uitgedroogd zijn enz?
13 maart 2011 om 21:19 #17834408het uitdrogen zal wel meevallen, tikken lijkt me wel te horen na 2 jaar stil staan, rij m maar n x warm met verse olie en t zal weg zijn
zijn gewoon de stoters
13 maart 2011 om 21:20 #17834409hm ok.. thanks for the advice:D
14 maart 2011 om 17:43 #17834410heb nog even contact gehad, de distributie zat er al 4 jr omheen, (van de 16v) en de waterpomp was niet vervangen destijd.
heeft met nieuwe dis riem maar 10.000 km gereden.wat denken jullie? nieuwe riem rollen en waterpomp? was om de 4 jr of 60.000 km toch?
14 maart 2011 om 18:22 #17834411Yep, gewoon een nieuwe doen ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.