Weer een update:
Tank vervangen voor een goede gebruikte. Behoorlijk groot filter gemonteerd om te filteren (audi A6, had ik nog liggen), nu 1.5 tank mee gereden.
Loopt weer echter het probleem is nog steeds niet weg. Wel weet ik nu hoe ik het probleem kan ”oproepen”.
Als ik vol gas geef en goed doortrek in toeren (4000-6500 ergens) en ik laat het gas los, blijft ”het gas” hangen. Gasklep sluit helemaal en de ECU ziet ook dat de gasklep gesloten is via de gasklepsensor. Toch moet ik dan als een gek op de rem omdat het gas er niet van af gaat, en vaak blijft steken bij de 3000 toeren. Waarna deze na 2-3 seconden pas begint terug te zakken na 1000.
Net even de spanning op de omloopklep gemeten maar die was voldoende. Wel ziet het stekkertje er niet ontzettend fris uit, waarschijnlijk al eens eerder na gekeken en op gemeten.
Ik denk dat ik eens een nieuwe of andere ECU probeer. Het motor relais is uitgesloten, zelfde geld voor de stappenmotor en de kabelboom vanuit het relais naar motor, en kabel van motor naar ECU. Fingers crossed.