C20xe met throttlebodies of carbs

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe met throttlebodies of carbs

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277050

    Hallo ik ben Jacob-Jan en ik ben nieuw op dit forum , ik had wat vraagjes over een c20xe die ik in een kadett b wil gaan hangen. ik zou het super vinden om er 2 webers op te zetten maar hoe zit dat met het verbruik? als het echt te gek zou zijn zat ik aan te denken om voor tb’s te sparen maar kan het ook niet anders? ik zat te denken om het inlaatspruitstuk met de injectors aan te passen en dan de webers van binnen leeg te halen en dan een gaskleppositie sensor er in te fabriceren dus zeg maar je oude webers als TB te gebruiken. Dat je toch de efficentie hebt van TBs en de oldskool look van webers.

    Alvast bedankt!

    #18321305

    Het woord efficentie kan je gelijk wegstrepen…

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18321306

    KRSA2000,
    Nee toch niet ? Ik zag er iemand mee in Frankrijk , zo kwam ik op het idee om het uitzoeken..

    #18321307

    je kan ook voor motorfiets carbs gaan r1 bijvoorbeeld

    #18321308

    Motorfiets carbs zijn niet echt makelijk af te stellen op een auto. Throttle-bodies zouden meer passen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18321309

    Het afstellen van motorcarburateurs is best wel te doen, alleen je moet wel even weten dat het geen bromfiets carburateur is met 1 sproeier.
    Bij een motorcarburateur zijn het er meer.

    Het idee van webers leeghalen en daar injectie in te bouwen vind ik niks.
    Je kunt voor leuk geld een setje ITB’s krijgen die dezelfde aansluiting als webers hebben.
    (chargertech.nl bijv)

    Maar hoe wil jij de injectoren gaan aansturen?

    #18321310

    Ik had het idee à la lexmaul iets te bouwen, of beter gezegd in de stijl van WKT voor de turbo motoren maakt. Gewoon origineel spruitstuk afzagen en er trompetten op bouwen die in een collector uit komen, en dan een centrale gasklep gewoon aan de zijkant. Je kan in diverse diameters gasklephuizen kopen waar gewoon de bosch positiesensor op past….

    En ik wou dat eigenlijk maken met verstelbare kelklengte, maar misschien eerst maar eens een vaste lengte om eens effe leuk mee te experimenteren.

    http://www.aliexpress.com/item-img/100MM-universal-THROTTLE-BODY-PERFORMANCE-INTAKE-for-4-100mm-TPS-Throttle-Body-Toyota-Supra-Soarer-1JZ/1875561007.html#” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18321311

    ford YB (cosworth) motoren hebben ook mooie spruitstukken en passen redelijk makelijk met andere flens!

    #18321312

    Alleen heeft je blok dan geen zelfontluchting meer, vaak ook een nadeel bij tb spruitstukken…

    #18361821

    Als voor de rest je blok standaard is en geen vrij programeerbare ecu op zit vrij nutteloos. Een lexmaul inlaat en 2 nokkenassen is nog betaalbaar en superfun. Of als het wat meer mag kosten dat kan ook. Kan je alles leveren. Wosner, omega zuigers catcams nokkenassen en verstelbare tandwielen de lexmaul inlaten. Alles wat je maar wil

    #18361963

    Dbilas heeft een TB set dat werkt met alle standaard sensoren en ecu.

    Heb er mee gereden op mijn X16XE en dat ging als de brandweer, dus op een C20XE zal het ook wel werken.

    Je hebt trouwens ook TB sets die er al direct uit zien als carbs, maar bij TB’s zit je meestal vast aan een vrijprogrammeerbaar motormanagement.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.