c20xe met Throttle bodie / stationair motor.

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe met Throttle bodie / stationair motor.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219473

    Halloi,

    ik zat op de site van Jenvey te kijken, ik zag dat het mogelijk was om ook een stationair motor aan je TB’s te koppelen.
    Nu is mij alles van deze tekening vrij duidelijk, maar alleen niet waar de andere uit gang van de c20xe stappen motor heen moet. In mijn spruitstukje zit alleen een tabje voor de rembekachtiger. Het is geen must, maar ik ben toch nieuws gierig.
    Foto’;s tekeningen zijn meer dan welkom.

    gr pastryking:

    #17650627

    voor de gasklep (dus uit je collectorbak)
    EDIT: sorry gasKLEPPEN :P

    #17650628

    denk dat je die toch tussen je gasklep en cilinderkop weg komt aan het halen…

    want ik dacht dat het bij een originele inlaat ook van voor je gasklep naar achter.na je gasklep gaat…

    alhoewel ik, als ik zo in de tekening kijk het erop lijkt dat de slangetjes NA de gaskleppen zitten…. dus het zou zo maar eens kunnen dat als je ze hierop aansluit en een open verbinding met de buiten lucht hebt het ook werkt….:hmmz

    #17650629

    origineel gepost door corsaracer
    denk dat je die toch tussen je gasklep en cilinderkop weg komt aan het halen…

    want ik dacht dat het bij een originele inlaat ook van voor je gasklep naar achter.na je gasklep gaat…

    alhoewel ik, als ik zo in de tekening kijk het erop lijkt dat de slangetjes NA de gaskleppen zitten…. dus het zou zo maar eens kunnen dat als je ze hierop aansluit en een open verbinding met de buiten lucht hebt het ook werkt….:hmmz

    Ja hoor, open verbinding, lekker smerige ongefilterde buitenlucht t blok ingooien :o :swear:swear

    Origineel bij een xe haal je m van de sfi bak/vervanger af,dus VOOR de gasklep!!
    En dan door de stationaire motor heen, en komt ie dr onderop het inlaatspruitstuk weer in,NA de gasklep.

    Dus schone gefilterde lucht buiten de gasklep om!!

    #17650630

    Zou hem ook gewoon los laten hangen maar dan met zo een klein luchtfiltertje erop..

    en zo een gigantische massa lucht zuigt dat nu ook weer niet aan..

    #17650631

    gewoon niet gebruiken..
    ellende dingen hahah..

    Zie het idd vaker met zijn klein filtertje erop.
    Tja, tja tja… Filtertke houd iig eerste rotzooi mooi tegen ;)

    #17650632

    ik weet ook niet of het echt nodig is….maar ik vroeg het me af.

    #17650633

    De meeste ellende met omloopluchtkleppen komt door vervuiling van de klep, meestal door troep uit de carterventilatie of EGR-systemen.
    Je kan ‘m erop zetten als je de auto op straat wil gebruiken en hij niet mooi stationair loopt door de trottlebodies, het is een klein hulpje. Dan moet je motormanagement er wel op ingericht zijn.

    De aangezogen lucht zou ik inderdaad uit je luchtfilterbak weg halen, die lucht is beter gefilterd dan dat je’m door zo’n klein (mini-)luchtfilterje laat ademen.

    #17650634

    welke luchtfilter bak? Die gaat toch weg.

    #17650635

    Heb je helemaal geen luchtfilters er meer op ?
    Of 4 losse sokken ?

    Ik bedoel meer zoiets :

    Of zoiets :

    #17650636

    Ik denk dat Pastry zonder collector bak gaat rijden.
    En dat het VEMS best is af te stellen zonder zo’n extra ding.

    #17650637

    stappenmotor gewoon weglaten.
    koudstart met de gas spelen,is het einde van de wereld niet :D

    #17650638

    koudstart kan je afstellen met stand alone

    greetz

    #17650639

    origineel gepost door folkyc20xe

    origineel gepost door corsaracer
    denk dat je die toch tussen je gasklep en cilinderkop weg komt aan het halen…

    want ik dacht dat het bij een originele inlaat ook van voor je gasklep naar achter.na je gasklep gaat…

    alhoewel ik, als ik zo in de tekening kijk het erop lijkt dat de slangetjes NA de gaskleppen zitten…. dus het zou zo maar eens kunnen dat als je ze hierop aansluit en een open verbinding met de buiten lucht hebt het ook werkt….:hmmz

    Ja hoor, open verbinding, lekker smerige ongefilterde buitenlucht t blok ingooien :o :swear:swear

    Origineel bij een xe haal je m van de sfi bak/vervanger af,dus VOOR de gasklep!!
    En dan door de stationaire motor heen, en komt ie dr onderop het inlaatspruitstuk weer in,NA de gasklep.

    Dus schone gefilterde lucht buiten de gasklep om!!

    daar zou ik me nou niet echt al te druk om maken :)
    is alleen een ZEER kleine hoeveelheid lucht bij (koud) stationair.
    want de bedoeling is dat je hem zo afstelt dat ie stationair en op bedrijfstemperatuur al geen lucht meer doorlaat.

    er zijn trouwens een aantal “simpele truukjes” uit te halen met het ontstekingstijdstip rond het beoogde stationair toerental dat je de stationair klep niet echt nodig hebt..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.