C20XE met 'betere' oliepomp?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE met 'betere' oliepomp?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 181)
  • Auteur
    Berichten
  • #17701750

    ik had eerst vol synteeth 5w30 (ad eigen merk olie)….dit heeft er nog geen 2000km in gezeten, het kwam overal tussen uit. Alle keerringen waren nieuw. Op de ring van de oliepomp 1 klein spoortje.
    Vliegwielkeering durfde ook te lekken dus vervangen weer. Alleen dit keer niet zo diep er in geslagen ivbm eventeel slijtspoor.

    Nu gooi ik er 10w40 van mn werk in, Mobil halfsynteeth. Geen lekkage meer, maar ik raak het nu kwijt door een lekke klepseal/zuigerveren oid :P

    Mijn oliepompje doet het prima verder:P Ik zal is kijken of die opelboer nog adverteert op marktplaats.

    #17701751

    Ik heb er nu Emperol 5W40 in zitten, ook volsyntheet… Misschien toch maar Castrol 10W40 erin mikken…:swear

    #17701752

    origineel gepost door Vinci

    origineel gepost door youri_corsa_gsi
    Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pomp

    Ik kan een originele X20XEV pomp kopen nieuw voor net effe meer dan 100 euro…king:

    Dat heeft toch niks te maken met die ”race” oliepomp tandwielen? Neem aan dat die niet in een originele XEV pomp zitten :hmmz

    #17701753

    origineel gepost door youri_corsa_gsi

    origineel gepost door Vinci

    origineel gepost door youri_corsa_gsi
    Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pomp

    Ik kan een originele X20XEV pomp kopen nieuw voor net effe meer dan 100 euro…king:

    Dat heeft toch niks te maken met die ”race” oliepomp tandwielen? Neem aan dat die niet in een originele XEV pomp zitten :hmmz

    Een Z20LET pomp is standaard sterker dan een C20XE/LET pomp, of je er nou mee gaat racen of niet. En zo’n tandwielen setje vind ik ook nog knap prijzig met 200 euro…:cry

    Weet nog steeds niet welke tandwielen er nou in die XEV pomp gebruikt worden, zou leuk zijn als die net zo’n constructie hebben als de Z20LET pomp…:vertag

    Maar goed, als de pomp binnen is draai ik wel even het plaatje los en post ik hier wel ff een foto van de ingewanden!:agent

    #17701754

    Originally posted by ckadett16v

    origineel gepost door corsaboy
    87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
    of er moet er 1tje liggen uit een rest partij

    dat zijn geen normale verkoop prijzen..
    heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…

    Ook al is het een restpartij, wie weet hoe lang
    de pomp bij de dealer al in het grote magazijn
    heeft gelegen. Als het origineel is en het heeft
    droog gelegen en zit nog mooi in het vetpapier
    dan zou ik het geen ebay rommel noemen. Je
    bent toch geen dief van je eigen portomenee.

    Ik denk dat jij me een beetje totaal niet begrijpt.
    Ik heb dus op ebay de immitatie zooi gezien voor zon kleine 80 – 90 pond..

    Maar als iemand 10 pompen verkoopt voor 87 pond stuk geloof ik niet dat dat allemaal orginele pompen zijn.
    Geen enkele dealer heeft er zoveel op voorraad gehad..

    #17701755

    origineel gepost door corsaboy
    Maar als iemand 10 pompen verkoopt voor 87 pond stuk geloof ik niet dat dat allemaal orginele pompen zijn.
    Geen enkele dealer heeft er zoveel op voorraad gehad..

    Deze zullen bij een magazijn vandaan komen, niet bij een dealer. Gelijk een verklaring er voor dat het er meer dan 10 zijn….:vertag

    Overproductie komt wel vaker voor en op een gegeven moment kost langer opslaan ook veel, dus wordt het gedumpt. Vaak met prachtige kwaliteit spullen, te veel is te veel…:cool:

    #17701756

    Pomp is nog niet binnen, maar zie inmiddels wel een plaatje erbij staan op die site. Ziet er uit als een Z20LET constructie, in elk geval zal ik nog wel even moeten zoeken naar een passende aanzuigbuis die op een ovale flens past…

    http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_PUMP_-_24406585N.html

    #17701757

    ik zie alleen nergens staan dat dit een genuine deel is..
    Dat zie ik wel bij heel veel andere parts staan van hun….

    ben benieuwd als je hem wat wat er allemaal op de pomp staat :D

    keep us up to date

    #17701758

    FF goed zoeken op google, vind je zo welke aanzuigbuis je nodig hebt.
    Tis geen rocketscience.

    #17701759

    origineel gepost door corsaboy
    ik zie alleen nergens staan dat dit een genuine deel is..
    Dat zie ik wel bij heel veel andere parts staan van hun….

    ben benieuwd als je hem wat wat er allemaal op de pomp staat :D

    keep us up to date

    Dit heeft mij ook heel even bezig gehouden ja, en ben nog steeds benieuwd. :hmmz Maar goed, in de email hebben ze me beloofd dat alles origineel is tenzij er ‘aftermarket’ bij staat. Bovenaan hun site staat toch ook heel duidelijk ‘Genuine Vauxhall Spare Parts’…:vertag

    Het is ook een bekend partnummer van Opel trouwens, maar dan zonder de ‘N’….

    En wat betreft de aanzuigbuis, het is misschien geen rocket science, maar ik ken mezelf, ik heb hier straks vier aanzuigbuizen liggen die allemaal net niet passen waardoor ik mezelf mijn lasapparaat alweer uit de kast zie trekken….:angel

    #17701760

    Ok, ik kan iedereen hier ook gelijk uit de droom helpen…:(

    Alle partnummers eindigend op “N” zijn GEEN originele onderdelen op die site!! Erg fijn altijd om zo iets achteraf te lezen…Hoewel het er duidelijk staat, noem mij maar een rund!:swear

    http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/

    #17701761

    kan de beste overkomen..
    Pas wel op met immitatie pompen..

    Like said ben er zelf geen voorstander van.
    Maar dat is persoonlijk

    #17701762

    Tja, nou zit ik met het dilemma houden of verkopen…

    Hoe herken je of het een beetje kwaliteit is?:cool:

    Laat ik voorop stellen dat ik niet het circuit op ga met deze auto. Ik hou wel eens een keertje van effe lekker optrekken voor het stoplicht, maar ga er niet dagelijks over de 200km/u mee karren…:sleeping

    Ik zal als de pomp binnen is in elk geval eens de tandwielen bekijken.:vertag

    Ben toch geneigd de pomp te gaan gebruiken aangezien ik niet zwem in het geld, de pomp geen competitie prestaties neer hoeft te zetten en ik 330 euro gewoon echt te veel geld vind… De keus is voor mij eerder tussen de immitatie pomp of mijn 20 jaar oude pomp reviseren….:hmmz

    #17701763

    Net de pomp binnen gekregen… Helaas heb ik geen slagschroevendraaier, dus ik krijg het luikje naar de tandwielen niet open. Wel kan ik door het gat van de aanzuigbuis heen zien dat de tandwielen Z20LET stijl zijn uitgevoerd:thumbup… Zo dus:

    En niet met de fijne puntige vertanding die standaard is bij een C20XE….:vertag

    De gaten voor de carterpan zijn trouwens ook gewoon M6 draad, dus ik hoef niet te boren. :thumbup

    Zo op het zicht ziet het er wel goed uit… Ga ook nog even de plunjer er uit halen om te bekijken…:agent

    #17701764

    ik heb die oliepomp van mij open gekregen zonder slagschroevendraaier.
    Gewoon met een normale kruis.

    Wel zorgen dat je goede grip hebt.

    #17701765

    origineel gepost door GSI Racer
    ik heb die oliepomp van mij open gekregen zonder slagschroevendraaier.
    Gewoon met een normale kruis.

    Wel zorgen dat je goede grip hebt.

    Ok, maar was dat een nieuwe met verse locktite of een oude die al heel wat olie en hitte voor z’n kiezen heeft gehad?:hmmz

    #17701766

    Ok, met de ratel, bitje wat goed paste is het gelukt.:agent Die andere schroevendraaier paste niet lekker en ik wil natuurlijk geen schroeven rond draaien in mijn net nieuwe pomp…:angel

    Hier dan de ingewanden:

    Ziet er toch goed uit of niet soms?king:

    #17701767

    welke aansluiting voor de aanzuig buis heeft die?
    oude c20xe of z20let style.

    #17701768

    origineel gepost door jason
    welke aansluiting voor de aanzuig buis heeft die?
    oude c20xe of z20let style.

    Z20LET style… Groot en ovaal dus… staat ook een paar posts terug al…:vertag

    #17701769

    origineel gepost door Vinci
    Pomp is nog niet binnen, maar zie inmiddels wel een plaatje erbij staan op die site. Ziet er uit als een Z20LET constructie, in elk geval zal ik nog wel even moeten zoeken naar een passende aanzuigbuis die op een ovale flens past…

    http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_PUMP_-_24406585N.html

    Hier dus…:vertag

    #17701770

    origineel gepost door Vinci

    origineel gepost door jason
    welke aansluiting voor de aanzuig buis heeft die?
    oude c20xe of z20let style.

    Z20LET style… Groot en ovaal dus… staat ook een paar posts terug al…:vertag

    :sleeping

    als het de z20let aansluiting is?
    is deze geen optie dan: Ölansaugrohr 1.7 Diesel OpelNr: 6 48 372 (Ölansaugkragen um ca. 3-5mm abschneiden)

    zie website: http://www.kadett-forum.de/thread.php?threadid=48519&sid=

    #17701771

    Ja dat onderwerpje had ik al gelezen inderdaad, maar daar staat inderdaad in de eerste post dat hij hem wel 3-5mm moest inkorten…:vertag

    Geen idee hoor, misschien had hij hem net zo goed een stukje kunnen buigen…
    :afro

    Nou ja, heb net een Z20LET aanzuigbuis besteld…:thumbup

    In elk geval denk ik dat dit pompje genoeg olie gaat pompen voor mijn C20XE, gezien deze dikkere aanzuigbuis…:thumbup

    #17701772

    hou ons op de hoogte.:P

    #17701773

    origineel gepost door jason
    hou ons op de hoogte.:P

    Als altijd!:thumbup

    #17701774

    origineel gepost door corsaboy
    voor de 20xe is gewoon een goeie kit te bestellen bij duparts.
    Met de juiste keeringen etc..

    http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-kit-20xe-c20xe.html

    is dit er nou 1 als het z20let model of is dit nog het oude model?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 181)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.