C20XE met 'betere' oliepomp?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE met 'betere' oliepomp?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 181)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223730

    Allerlei verhalen en geruchten luiden dat de Z20LET oliepomp veeeel beter is voor een C20XE/C20LET. Er zijn wel wat aanpassingen nodig, zoals de carter pan gaatjes op M8 opboren, de aanzuigbuis aanpassen en mogelijk ook de plunjer(?) Andere kruk as keerring.:vertag

    Een X20XEV pomp schijnt wel er zo 1 op 1 op te passen, zonder enige aanpassing.:hmmz

    De tandwielen, daar schijnt het verschil in te zitten… Voor een 20XE bestaan ook race oliepomp tandwielen van staal die sterker zijn, maar die zijn er prijzig…:cry

    Kan iemand hier er iets meer over vertellen wat nou wijsheid is, ben op zoek naar iets wat degelijk is… En weet iemand welke tandwielen er in de X20XEV pomp zitten? :wors

    Z20LET pomp:

    C20XE/C20LET pomp:

    #17701726

    Ik heb vorige week zo’n LET pomp besteld.

    Het enige wat je moet doen is de gaatjes van de carterpan, incl. de pakking opboren.
    De rest is plug and play.

    Ohja, er zitten 2 keerringen bij die pomp. In de pomp zelf zit er een met een klein gat, die wat erbij zit heeft een groter gat.
    Bij mij heb ik die ook even om moeten zetten.

    Voor de rest is het gewoon monteren en klaar!:thumbup

    #17701727

    voor de 20xe is gewoon een goeie kit te bestellen bij duparts.
    Met de juiste keeringen etc..

    http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-kit-20xe-c20xe.html

    #17701728

    Ik heb een XEV pomp…..das ook 2x m8 door je carterpan…en een ander keerinkje.

    Te gebruiken met de originele aanzuigbuis en bij mij zat er al een keering in. (nieuwe pomp gekocht toen)

    #17701729

    Bedankt voor de reacties mannen! :wors

    Die Duparts kit is vast heeeeel goed, voor die prijs!:o

    :hmmz;)

    Hey Fearless, heb je toevallig ook gekeken wat voor tandwielen er in zaten? Ik ben erg benieuwd of die lijken op de org. XE of dat het meer lijkt op de Z20LET pomp tandwielen….

    @ GSI racer: Op de foto’s die ik heb gezien is de aansluiting van de aanzuigbuis op de pomp toch flink anders. Of heb jij het over een C20LET pomp? De Z20LET pomp heeft in elk geval een veel groter ovaal gat….en onder een andere hoek enzo….

    #17701730

    Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pomp

    #17701731

    origineel gepost door youri_corsa_gsi
    Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pomp

    Ik kan een originele X20XEV pomp kopen nieuw voor net effe meer dan 100 euro…king:

    #17701732

    De xev pomp die ik kocht koste me 150 euro en een flink stuk rijden. (moest met spoed een pomp hebben)

    Als ik me niet vergis was die inwendig ook gewoon het zelfde als de Xe pomp.

    We hadden ze naast elkaar gehouden om geen miskoop te doen.

    #17701733

    Originally posted by Vinci
    Bedankt voor de reacties mannen! :wors

    Die Duparts kit is vast heeeeel goed, voor die prijs!:o

    :hmmz;)

    Hoezo, dealer is nog veel duurder…
    Dit is orgineel NIEUW SPUL. Geen Immitatie rotzooi

    #17701734

    is dat van duparts dan helemaal pasklaar voor op c20xe/let? aanzuigbuis e.d. past ook? want die moet anders aangepast worden oid?

    #17701735

    Ik heb die ook van Duparts besteld.

    Er staat wel oliepompkit 20XE/C20XE bij, maar het is toch echt wel een pomp van een Z20LET.
    Geen probleem overigens.

    @SW16V:

    Het enige wat je moet doen is de gaten van de carterpan opboren naar 8mm. (alleen die waar de oliepomp mee vast zit uiteraard)
    Voor de rest is het gewoon plug and play

    #17701736

    origineel gepost door Fearless
    De xev pomp die ik kocht koste me 150 euro en een flink stuk rijden. (moest met spoed een pomp hebben)

    Als ik me niet vergis was die inwendig ook gewoon het zelfde als de Xe pomp.

    We hadden ze naast elkaar gehouden om geen miskoop te doen.

    Ja, ok, maar een Z20LET pomp is als je het niet openschroeft optisch ook identiek…

    origineel gepost door corsaboy
    Hoezo, dealer is nog veel duurder…
    Dit is orgineel NIEUW SPUL. Geen Immitatie rotzooi

    Ja, heb je gelijk in hoor, maar die XEV pomp die ik kan kopen is ook nieuw en origineel en toch minder dan een derde van die prijs….

    origineel gepost door GSI Racer
    Er staat wel oliepompkit 20XE/C20XE bij, maar het is toch echt wel een pomp van een Z20LET.
    Geen probleem overigens.

    @SW16V:

    Het enige wat je moet doen is de gaten van de carterpan opboren naar 8mm. (alleen die waar de oliepomp mee vast zit uiteraard)
    Voor de rest is het gewoon plug and play

    Ok, ja een Z20LET pomp schijnt wel het beste te zijn. En zo te zien heeft Duparts er een aangepaste aanzuigbuis voor geregeld, want die schijnt origineel niet in een C20XE/LET te passen..

    XEV pompen schijnen trouwens in beide varianten te bestaan wat betreft M6/M8 in de carterpan… Tandwielen ben ik nog steeds niet achter…

    #17701737

    nog even een aanvulling:

    Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup

    #17701738

    Ik kocht mijne via marktplaats bij een opeldealer boven in het land. Is dan ook een origineel Gm product.
    Als ik dit zo lees dan heb ik geluk gehad met mijn pompje voor 150.

    #17701739

    origineel gepost door GSI Racer
    nog even een aanvulling:

    Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup

    Ja, dat weet ik, dat zei corsaboy ook al, maar bij Vauxhall-car-parts.com verkopen ze ook origineel. En zo niet, dan staat het er ook bij….

    Alleen gezien de prijzen moeten het wel restpartijen zijn of iets dergelijks, of B-keus? Geen idee, maar die pomp vind ik wel een erg aantrekkelijke deal. :vertag

    Nogmaals geen sneer naar Duparts, prima tent, maar de keus lijkt me begrijpelijk…:angel

    Kijk hier bijvoorbeeld, als het om een aftermarket part gaat staat het er duidelijk bij:
    http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL___BEDFORD_FRONT_ENGINE_MOUNT_-_8827188.html

    Maar bij verreweg de meeste onderdelen staat duidelijk ‘NEW’ en ‘VAUXHALL’…. en kun je dus ook zoeken op het GM nummer:
    http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/Master_.html

    En zie je ook op foto’s verpakkingen met GM en op onderdelen duidelijk GM staan…
    http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_FILTER_-_metric_thread_-_93156954N.html#a93156954N

    Dus ZEKER GEEN IMMITATIE ROTZOOI lijkt mij….

    #17701740

    Originally posted by GSI Racer
    nog even een aanvulling:

    Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup

    idd :wors

    #17701741

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by GSI Racer
    nog even een aanvulling:

    Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup

    idd :wors

    Ja ok, punt gemaakt jongens…-offtopic

    ;)

    Nogmaals bij die toko waar die pomp voor 87 pond ligt is volgens mij ook alles ook origineel tenzij anders vermeld… Zie overal opel nummers op staan en GM logo’s of Vauxhall logo’s…







    Maar goed, laten we een beetje bij de leest blijven. -offtopicHeb nu al medelijden met degene die straks een oliepomp zoekt voor zijn/haar C20XE en hier allemaal doorheen moet ploeteren om de informatie te krijgen waar hij/zij naar zoekt…..:angel

    #17701742

    hoezo je wilt een betere pomp voor je motor..
    Dan wil je toch gewoon net spul….

    en geen rotzooi waardoor het blok in puin lopt..

    Heb hier een onderblok staan met schade door een defecte pomp..
    Kan je wel foto’s maken om te zien wat er gebeurt met een slechte pomp…

    #17701743

    87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
    of er moet er 1tje liggen uit een rest partij

    dat zijn geen normale verkoop prijzen..
    heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…

    #17701744

    origineel gepost door corsaboy
    87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
    of er moet er 1tje liggen uit een rest partij

    dat zijn geen normale verkoop prijzen..
    heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…

    Lijkt me inderdaad een restpartij, zoals alle onderdelen in die webwinkel… Ik had al eens gehoord dat ze in Engeland goedkoper waren, maar dit slaat inderdaad werkelijk alles!

    En tja wat betreft het ‘betere’ aan de pomp, dat weet ik zeker voor de Z20LET pomp, die Duparts voor de prijs verkoopt van een halve Kadett, maar niet voor die pomp van 87 pond… Maar lijkt me dat er ook niet veel mee mis is, is altijd beter dan de pomp die er nu al 20 jaar op zit…
    :jerry

    Punt is dat mijn blok nu olie lekt op de oliepomp pakking en de krukas keerring, dus het moet toch allemaal los. Zat gewoon te overwegen gelijk zo’n nieuwe pomp er op te zetten als het toch zo betaalbaar is….:angel

    #17701745

    Ok, ik heb net de pomp gekocht, ik laat wel wat plaatjes zien als hij aangekomen is…:thumbup

    #17701746

    hou ons op de hoogte :thumbup

    #17701747

    origineel gepost door corsaboy
    87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
    of er moet er 1tje liggen uit een rest partij

    dat zijn geen normale verkoop prijzen..
    heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…

    Ook al is het een restpartij, wie weet hoe lang
    de pomp bij de dealer al in het grote magazijn
    heeft gelegen. Als het origineel is en het heeft
    droog gelegen en zit nog mooi in het vetpapier
    dan zou ik het geen ebay rommel noemen. Je
    bent toch geen dief van je eigen portomenee.

    #17701748

    origineel gepost door Vinci

    origineel gepost door corsaboy
    87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
    of er moet er 1tje liggen uit een rest partij

    dat zijn geen normale verkoop prijzen..
    heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…

    Punt is dat mijn blok nu olie lekt op de oliepomp pakking en de krukas keerring, dus het moet toch allemaal los. Zat gewoon te overwegen gelijk zo’n nieuwe pomp er op te zetten als het toch zo betaalbaar is….:angel

    Dat pleurisblok van mij lekte ook als een gek op de nieuwe keerringen. kwam mede door de gebruikte olie en ingesleten delen….
    Ook dat rondsel op je oliepomp slijt in op de keering van de pomp.

    #17701749

    origineel gepost door Fearless[/]

    Dat pleurisblok van mij lekte ook als een gek op de nieuwe keerringen. kwam mede door de gebruikte olie en ingesleten delen….
    Ook dat rondsel op je oliepomp slijt in op de keering van de pomp.

    Welke olie gaf problemen dan? Dat vind ik wel interessant!:vertag

    Maar goed, tja het blijft oud spul en je weet natuurlijk maar nooit, ik probeer ook het beste te doen wat mijn budget en kunde toelaat… Wie weet is er bij eerdere keerring demontage een kras in de krukas ontstaan ofzo, er kan vanalles mis aan zijn…maar je moet ergens een grens trekken, anders kun je net zo goed ergens een showroom in lopen en een of ander drie jaren plan beginnen…:puke

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 181)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.