C20xe Map sensor aansluiting of aansluitingen ?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe Map sensor aansluiting of aansluitingen ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246500

    Goedemiddag

    Even het volgende.
    Ben een ander blok aan het bouwen voor in de cross.

    blok is verre van standaart(als die klaar is).

    Nu is mijn vraag heb een setje 45er webers voor op die motor.
    dit setje komt van een stock c20xe af , was een show auto en vorige eigenaar heeft er niet t maximale uitgehaald.

    Mijn toekomstige blok is voorzien van wossner zuigers compressie verhouding van 12.5-1 maxx geflowde
    kop .
    lichtere catcams nokkenassen met verstelbare tandwielen maxx gevlakte kop en stalen koppaking.

    Zou ik met deze setup nog wat aan de sproeierbezetting van de webers moeten/kunnen doen ??

    #17991445

    Ligt er aan wat er voor venturi’s , buizen en sproeiers in de webers zitten.
    En wat de vermogenscurve van je blok ongeveer wordt.

    Als je weet bij hoeveel toeren dit blok vermogen gaat geven met die nokkenassen etc. dan kun je wel het een en ander berekenen om te weten of je in de buurt zit met je afstelling.

    Basisprincipe is venturimaat bepalen aan de hand van motorinhoud icm vermogensafgifte bij x aantal rpm. (Venturimaat x 1.25 is dan vervolgens de ideale grootte van je gasklep maar je zit wel goed met een 45mm dcoe.)
    Hoofdsproeier bepalen is dan venturi x 4
    Air corrector = hoofdsproeier + 50
    Mengbuis bepalen aan de hand van cilinderinhoud
    Stationairsproeier voor 2000cc 50/55 , voor 2100cc 55/60

    Zie http://cnx.org/content/m37431/latest/#id1166626978105 voor bijbehorende tabellen en meer tekst en uitleg.

    Ook interessant als je veel met carburateurs gaat doen is dit boek http://www.bol.com/nl/p/how-to-build-power-tune-weber-dellorto-dcoe-dco-sp-dhla-carburettors/1001004001841029/
    Staat werkelijk alles in wat je wil weten en leest nog lekker weg ook. :thumb

    #17991446

    Aha kijk is dat boek dr ook in het Nederlands ? king:

    #17991447

    Nee dat helaas niet, maar ik vond het heel goed te doen. (nu was engels vroeger op school wel het enige vak waar ik echt goed in was)

    Er staan ook wel heel veel informatieve en mooie foto’s en tekeningen etc. in , dat helpt ook wel.

    #17991448

    Hoe werkt het bij een c20xe op webers eigenlijk met de begrenzer ?
    Word geregelt door bobine ???

    of hoe moet ik me dat voorstellen.

    grtz

    #17991449

    Alle elecktro gaat van het blok er komt niets aan wat regelen gaat dus alles mag er af. Je ontsteking wordt weer ouderwets contacpunten of hallgever. Met een omex revlimiter er op aangesloten kun je je max toerental veilig stellen.

    #17991450

    als je nog opzoek bent naar een omex revlimiter geef dan maar een gil

    succes met de opbouw

    Theun

    #17991451

    Is die met launchcontrol toevallig? vraag t niet voormezelf maar een vriend van me wil het zelfde als ik gehad heb op de corsa.

    #17991452

    sorry is een basic dus alleen toerenbegrenzing ( clubman )

    #17991453

    Nou met de toerental begrenzer ben ik al opgeschoten :) ik heb de theori al onder de knie prakties gaat ook wel goed komen !!
    De krukas,zuigers en drijfstangen en het vliegwiel koppeling laat ik uitbalanceren tot 10.000 rpm.
    Mijn vraag omdat ik tot nu toe nog een leek ben met weber bouw is :

    Tot welk toerental zal ik het meeste koppel kunnen berijken ?

    Is een c20xe ”lexmaul” 4-2-1 uitlaatspruitstuk met 54mm midden demper aansluiting voldoende , ofvoor de 4-2-1 63mm versie gaan ?

    grt maikel

    #17991454

    Waarom een oeroud onstekingssysteem op een motor met gesmede zuigers etc?
    Je gaat rijden met 12.5 compressie dus ik zou 100% zeker willen weten dat over het hele toerenbereik alles klopt.
    Zeker met de cross waar warmte vaak toch al een probleem is.
    Ik heb volgende week een set 45-48mm tapered gasklephuizen te koop incl Vems ecu twv 1100euro.
    Alles zit er bij bobine wideband sonde luchtfilter en een basis map mag weg voor 1500euro.
    Dan heb je het goed in orde en haal je het maximale uit je motor.
    gr dennis

    #17991455

    @stoppelflieger wrote:

    Waarom een oeroud onstekingssysteem op een motor met gesmede zuigers etc?
    Je gaat rijden met 12.5 compressie dus ik zou 100% zeker willen weten dat over het hele toerenbereik alles klopt.
    Zeker met de cross waar warmte vaak toch al een probleem is.
    Ik heb volgende week een set 45-48mm tapered gasklephuizen te koop incl Vems ecu twv 1100euro.
    Alles zit er bij bobine wideband sonde luchtfilter en een basis map mag weg voor 1500euro.
    Dan heb je het goed in orde en haal je het maximale uit je motor.
    gr dennis

    Zucht….was ik maar rijk :(

    #17991456

    Mjah, ga eens tellen wat een goeie set webers kost inclusief afstellen….dan is bovenstaand setje niet eens zo duur.

    #17991457

    Juist dat is de waarheid!
    Alles zit erbij kabelboom is gemaakt door DP enginering dus gaan verknipte std boom.
    Alles is in nieuwstaat kost je normaal ongeveer 2700euro ex afstellen!

    #17991458

    Als het nou voor een 6 cil was kocht ik het zo over. Ik ga nu voor alles nieuw, zit te twijfelen over de ecu. Kdfi lijkt me wel wat, maar veel negatiefe reacties over de verkoper en zn gebrek aan feedback bij problemen.

    #17991459

    Ik wou geen zeiker zijn dus heb mijn mond gehouden maar idd is een beetje een vreemde vogel…. :thumbdown

    #17991460

    @stoppelflieger wrote:

    Juist dat is de waarheid!
    Alles zit erbij kabelboom is gemaakt door DP enginering dus gaan verknipte std boom.
    Alles is in nieuwstaat kost je normaal ongeveer 2700euro ex afstellen!

    Bedoelde ook juist dat het een mooie prijs is. Wil zelf een vergelijkbare set, maar heb het even niet. :(

    #17991461

    Hmm oke maar dan moet ik dus voor het afstellen ook naar de bedrijven wie afstellen met Vems.

    Klinkt wel leuk zo een vems systeem ;)

    Tekoop : Dubbele dcoe45 er webers compleet voor inbouw in c20xe .haha.

    #17991462

    Dennis thanks .

    Het systeem met de gasklephuuzen ligt hier :thumb
    Morgen arp vliegwielbouten ff wegbrengen kan de zooi uitgeballanceerd worden.

    Blok is al geboort en gehoont op 86.50mm
    Nieuwe olie schraapveer en zuigerveer zitten ook al in de wössners.
    Zuigerbodemkoeling zit er ook in :wub
    Oliepomp (x20xer) word schoongemaakt en nagemeten op evt. slijrtage.
    De ovale oliepompaanzuigbuismoet nog ff aangepast worden op de caterpan.

    Dan is hoop ik over week of 2 het onderblok klaar.

    Fotos volgen nog wel n x :jerry

    #17991463

    Lache, heb je een koopje aan gehad. wanneer kun je m laten lopen denk je? Zeer benieuwd naar een filmpje..
    Dat geluid verveelt nooit

    #17991464

    Hoop hem eind mei lopende te hebben.

    De kop is volgendeweek dinsdag klaar volgens de flowmaster …
    Moet alleen de e kadett nog hard maken en rolkooi (knaf2013) kooi erin maken.

    Best druk opzich , oohja in de manta moet ook nog een 2.0 16v in :angel

    #17991465

    Ben blij dat het spul weer in goede handen is :thumb
    Is echt kwaliteit,en alles is er bij dus het monteren is een eitje.
    Succes ermee maikel en bij vragen bellen ;)

    #17991466

    die 16v im Manta.. kan die karkdiek wel doen ja

    king:

    #17991468

    :kewlpics

    #17991469

    Ziet er weer fris uit :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.