C20xe in Rekord C (tips)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD C20xe in Rekord C (tips)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276898

    hallo,
    nadat ik alleen maar ellende gehad heb met de cih motors van opel wil ik wat anders in mijn rekord.
    ook wou ik graag wat snellers.
    nu wil ik er graag een c20xe in hebben.
    deze wil ik dan achter mijn orginele 4 bak hebben met vloerschakeling. of eventueel dezelfde bak maar dan 5 bak.
    maar gaat dit passen? had gehoord dat hier een speciale kom voor nodig is. en past dan het vliegwiel en koppeling etc ook zo in deze bak? en past de pries as ook in de motor?
    voor de onsteking had ik gehoord dat ik een dis ontsteking moet hebben voor de ruimte. klopt dit?
    en hoe zit het met de motorsteunen carterpan, kabelboom etc?
    iemand die hier tips heeft die dit zelf ook gedaan heeft of omgebouwd?
    en die de benodigdheden weet die ik hebben moet?

    #18320488

    Ervaring met inbouw in een c rekord heb ik niet

    Wel.was ik 1 van de eerste in nederland
    Die een c20xe in een b manta bouwde…

    Punt van de bak is dat de startmotor aan de andere zijde van de motor hangt
    Dus een cih bak past niet
    Zondermeer…

    Als je nu een 4 bak hebt kun je inderdaad een vliegwielhuis van een manta 1.8 nemen
    Zijn zeldzaam geworden en niet goed koop

    5 bak kan ook dan moet je een getrag 240.hebben uit een manta of e rekord
    1.8
    Ook zeldzaam en prijzig

    Dan kun je nog een getrag265 nemen uit b.v monza
    Maar die zijn helemaal erg gezocht en prijzig
    Daar bij heb je nog een vliegwielhuis nodig van een 4 bak manta 1.8
    Met een pasplaat om dat vliegwiehuis aan die bak te monteren…
    Sterkste maar duurste oplossing……

    Dan heb je nog wel wat optie.s
    Maar niet meer plug and play…..

    Dan moet je al vliegwielhuizen gaan omlassen…..

    Motorsteunen voor n c rekord weet ik zo niet welke je moet hebben
    Waarschijnlijk ook manta 1.8

    Carterpan zal bij de rekord ook voor problemen zorgen denk ik
    Maar welke je t best in n crekord kan gebruiken??

    Mischien n stalen pan van een c20ne
    Die is nog wel te verlassen…..

    #18320489

    Heb ook nog wel wat aan koppelingshuizen
    Liggen…
    Maar die kunnen aan een 265 bak
    Achter een xe of let

    Of ik dat ook wil verkopen weet ik nog niet??

    #18320490

    wat lullig probeer je iemand te helpen

    gooien ze mn antwoord eraf :puke

    #18320491

    Slaat inderdaad nergens op……….
    Laat ze mijn reactie dan ook maar weghalen…..

    #18320492

    reactie weg?

    #18320493

    Vreemd gebeuren, andere topic over die verlaging voor de monza ook al. Wellicht dat de moderator vindt dat er bepaalde regels worden niet worden nageleefd oid?

    On topic:

    Ik heb wel eens BMW projecten voorbij zien komen met een omgelaste koppelingskom. Geen idee wat dat moet gaan kosten. Zou ook qua prijs handiger zijn om een R28 aan te passen en die er onder te hengsten. Die getrags zijn vrij prijzig, en 2e hands altijd maar weer de vraag wat je koopt. Dat heb je met een R28 natuurlijk ook, maar die haal je voor 100 euro (of minder).

    Mooiste is een Getrag 265 + kom (wat louwe zegt)

    Of zoek een sloop senator/monza met 5 bak, dan ben je goedkoper uit alleen veel sloopwerk :afro

    #18320494

    @peter777 wrote:

    Of zoek een sloop senator/monza met 5 bak, dan ben je goedkoper uit alleen veel sloopwerk :afro

    Ter info, alleen de 3.0 heeft de 265.
    De 2.5 heeft de 240 bak

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.