c20xe in een d kadett het draadboom verhaal…

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe in een d kadett het draadboom verhaal…

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #17822577

    oowja nog een vraag..

    het geschakelde relais wat je in het “blokje” hier onder op de foto insteekt kun je nog gewoon bij de opel dealer krijgen? of heeft iemand wat liggen of?

    en hoe heet het, en wat is de onderdeel naam van dit “relias”

    alvast bedankt

    #17822578

    Meestal noemen ze het een brandstofpomprelais.
    Maar het zet o.a. ook spanning op je injectoren.
    Ik denk dat de VOD (= vriendelijke Opel dealer) dit nog wel kan leveren.

    Nette kabelboom, trouwens.

    #17822579

    IK heb dat relais voetje bij mij dus terug de cabine in getrokken, scheelt weer met vocht en oxidatie ellende…. Is een veel beter plekje (bij de ECU) als onder de motorkap naar mijn mening….

    Boompje ziet er inderdaad strak uit!:thumbup

    #17822580

    [rquote=1877037&tid=143273&author=Vinci]IK heb dat relais voetje bij mij dus terug de cabine in getrokken, scheelt weer met vocht en oxidatie ellende…. Is een veel beter plekje (bij de ECU) als onder de motorkap naar mijn mening….

    Boompje ziet er inderdaad strak uit!:thumbup[/rquote]

    Daarom ben ik blij dat ik een astra boom in me D kadett heb zit die al bij de computer :) naast de accu is idd niet de beste plek snap ook echt niet waarom ze hem daar ooit hebben gedaan.

    Groeten bas

    #17822581

    het is inderdaad een erg erg nette kabelboom, zo zie je ze zeldzelden,

    (uit belgie gehaald)..

    ik zou de kabels kunnen verlengen en hem bij de ecu laten werken,
    maar in mijn ogen is het niet een groot probleem ik zoek wel een goed vocht vrij plekje,

    ik zal zien dat ik dat onderdeel bij een VOD kan vinden,
    met jullie info moet morgen avond de motor wel weer lopen,
    ik ga mijn best doen en de bestaande draadboom weer bij mijn reserve motorblok neer leggen,

    owja de motor voor de c kadett word ook een c20xe omdat de calibra turbo compleet is verkocht (zoals het nu staat)

    het is de blauwe ERG NET verkeerde ZONDER ROEST staande calibra turbo c20let

    #17822582

    Niet gaan knippen en verlengen, gewoon aansluiten op de sensors!!

    Haal je ook nog even het stukje voor je LRF en je klopsensor? Gat zit er nu nog niet bij….

    #17822583

    Heb het bij mij niet hoeven verlengen, gewoon die vieze plaktape er af gehaald, de draden teruggetrokken en opnieuw (met échte 3M galvaniseerband) afgetaped…

    #17822584

    max,

    wat bedoel jij precies met:

    “haal je ook nog even het stukje voor je LRF en je klopsensor? Gat zit er nu nog niet bij….”

    moet er nog wat verwijderd/aangepast worden aan mijn draadboom?

    en is de brandstof relais (wat er dus op komt) het zelfde als bij een c20let

    #17822585

    Ja, is apart boompje wat meen ik op een connector komt. Die loopt achter je motor langs en de connector zit rechts onder je lucht inlaat boven je schakel stang ergens…

    Brandstof relais is bijna altijd het zelfde type, volgens mij is die voor een LET identiek…

    #17822586

    Heb de stekker gevonden:

    Hier zitten dus je stappenmotor (stationair regel klep), oliedruksensor, klopsensor aan vast. En meen ook de dynamo B+ en D+….

    #17822587

    Bouke, dat brandstofpomp relais kan je inderdaad gewoon van een C20LET gebruiken.
    Die zijn hetzelfde als van een C20XE.

    Lukt het met de beschrijvingen die je hier krijgt??

    #17822588

    het moet gaan lukken, folkyc20xe teminste ik heb voldoende info over hoe het moet, (ik heb de calibra turbo nog dus kan het relais overzetten als de mijne stuk is..)

    maar ik heb straks een c20let blok over, en die kan in de c kadett of de d kadett, maar ik denk dat het de d kadett wordn ivm dat ik een complete set heb voor de c dus dat ik alles meteen aan kan sluiten en dat de auto dan rijbaar is, en anders moet ik mijn hooftremcilinder aanpassen en uitlaat enz..

    dus dan gaat denk ik toch over een x aantal weken een c20let in de d kadett (gechipt..) ongeveer 280 / 300 pk

    #17822589

    Zo mogen we het wel zien! weer dikke opel in friesland ;)

    #17822590

    jah kon mijn calibra niet kwijt nu heb ik hem geruild voor een c20let en een f28 bak en het hele 4×4 gebeuren + een complete ombouw set voor 16v in een c kadett (van olie aanzuigbuis tot getrag 5 bak van een manta 18s) en nog eens een chip fase 3 voor de c20let, en een special inlaatgebeuren waar meteen al een blow off ventiel opzit (jullie weten wel wat iuk bedoel) waar je je interkoeler darm op aansluit,

    en nog een smak geld

    het gehele 4×4 gebeuren is verkocht, alleen de f28 bak heb ik nog en kan verkocht worden.. (maar ik heb het spul nog niet binnen…)

    #17822591

    owja

    omdat ik laatst door een ** lupo (op diesel) eruit was gereden (:swear)
    wil ik een c20let in de d kadett

    #17822592

    Lopen hier idd paar lupo TDI’tjes mee met ruim over de 200pk…….

    C20LET met fase3 is natuurlijk :thumbup:D:D elke keer weer als je gas geeft!
    enkel is het hopen op een betrouwbare turbo!

    #17822593

    nou ik heb vandaag de kadett weer gefixt, hij loopt weer, koste nog wel wat moeite, maar al met al is het nu klaar,
    kan ik nog 1 of 2 maanden zo rond rijden voordat de c20let erin komt…

    dank jullie allen

    #17822594

    sw16v gelukkig werk ik bij een revisie bedrijf, en kan dus ook goedkoper aan turbos komen,
    denk dat ik eerst de c20let ga reviseren voordat ik hem in de kadett leg,

    ligt aan de staat van de motor

    #17822595

    [rquote=1880132&tid=143273&author=tocus]nou ik heb vandaag de kadett weer gefixt, hij loopt weer, koste nog wel wat moeite, maar al met al is het nu klaar,
    kan ik nog 1 of 2 maanden zo rond rijden voordat de c20let erin komt…

    dank jullie allen[/rquote]

    Mooi dattie weer goed loopt :thumbup
    En tegen de tijd dat je het vermogen van de XE te kort vind schieten, kan mooi de LET er in. :cool:

    #17822596

    [rquote=1880134&tid=143273&author=tocus]sw16v gelukkig werk ik bij een revisie bedrijf, en kan dus ook goedkoper aan turbos komen,
    denk dat ik eerst de c20let ga reviseren voordat ik hem in de kadett leg,

    ligt aan de staat van de motor[/rquote]

    Ik had je daar al gespot toen ik op weg was naar cornils iveco ;):D

    #17822597

    haha dat meen je niet dat is grappig, kom volgende keer eens langs zou ik zeggen,
    leeuwarder motoren revisie ben ik werkzaam, je bent van harte welkom,
    ik denk dat ik nu nog een geschakelde plus recht-streeks op de accu heb gezet omdat de accu vanavond leeg was toen ik de auto naar mijn woonplaats wou rijden,

    sw16v nogmaals je bent van harte welkom,

    #17822598

    Komt goed, ben wel vaker via mijn werk daar in de buurt te vinden. ;) zal wel in een grote gele bus van de baas worden :P:P

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.