c20xe in een c coupe

Forumindex Forums Modellen Kadett c20xe in een c coupe

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235705

    ik wil een c20xe in mijn kadett bouwen,nu staat er een blok te koop waar het volgende aan is gedaan

    1.8s carter met oliezeef enz
    1.8 s versnellingsbak

    en nu zittten er ook 1.8 s motorsteunen bij.

    Nu is mijn vraag welke motorsteunen heb ik nodig om op een dikke vooras te zetten van een c kadett??of zijn dat al de goede
    en welke gaskabel heb je nodig???

    en het blok heeft geen dis ontsteking maar wat moet je doen om hem zo in te bouwen kun je dit redden om alleen een andere kachel motor erin te zetten of moet je dan ook in je schutbord slijpen

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen

    #17856757

    Ontsteking van een 1.8s RWDér zoeken. Die heeft dan een extra tandwiel op de nokkenas waardoor het verdelerhuis naar binnen steekt ipv. er vanaf.

    Dikkere motorsteunrubbers heb je nodig op een dikke vooras, gaskabel…

    Tja je moet ene ander hefboom systeem bij je pedaal maken. Liefste een origineel systeem. Maar je kan zo iets in elkaar prutsen.

    (Denk ook aan je tunnel, die moet ook “groter” zijn.)

    #17856758

    ik laat het kachel huis weg en verzin daar wat anders op…

    persoonlijk vind ik de ontsteking aande andere kant niet mooi uitzien

    is net wat je wil…

    kan je niet de gas kabel van een manta ofzo gebruiken??

    #17856759

    mijn coupe is origineel een automaat dus die is al goed
    dikke voras van een 2 ltr zit er ook al op incl de remmen.
    Gashendel is ook al aangepast moet alleen een losse kabel hebben.

    maar passen de motorsteunen van een manta 1.8 s

    #17856760

    Met alleen het weg halen van de kachel kom je er niet ( tenminste, ik niet) ik had alles pas gemaakt, en zelfs zonder ontsteking redde ik het (net) niet.

    #17856761

    Je blok op de voorste gaten van je vooras leggen dan moet je het qua blok net halen. Dan nog de ontsteking, die steekt dan je kachelhuis binnen en zal je je kachelraditeur eruit moeten halen anders gaat het nie passen.

    Verder zit je met je uitlaat en uitlaatspruitstuk. Deze moet langs je stuurhuis.

    Ik weet niet of een 2l al de raditeur tegen het voorfront aan heeft zitten maar anders zul je die steunen ook nog moeten verbouwen.

    Gat maken in je schutbord voor je kabelboom van je computer/ecu.

    Aandrijfas zal je ook nog moeten hebben, weet zo niet precies meer welke maar dacht iets van een manta automaat.

    Het is niet plug en play maar zeker wel te doen.

    Oh en in een tunnel van een 1200 past met gemak een getrag 240.

    #17856762

    Om de vraag even te beantwoorden.. aan 1.8 steunen heb je alleen wat in een manta/ascona.. c dett is anders..

    #17856763

    kijk hier maar eens http://www.epytec.de/login.php die heben stuunen voor je en dan met indestrie rubers werken

    #17856764

    [rquote=1914940&tid=146468&author=Aapje]

    (Denk ook aan je tunnel, die moet ook “groter” zijn.)[/rquote]

    Tunnel hoeft met een manta 1.8s getrag 240 niet groter te zijn. Bij mijn 1.2n 4-bak paste het perfect met ruimte over…

    #17856765

    [rquote=1915143&tid=146468&author=imagine]mijn coupe is origineel een automaat dus die is al goed
    dikke voras van een 2 ltr zit er ook al op incl de remmen.
    Gashendel is ook al aangepast moet alleen een losse kabel hebben.

    maar passen de motorsteunen van een manta 1.8 s[/rquote]

    Neem wel geventileerde schijven en klauwen van minimaal een rekord E 2.2

    Leuke optie is ook schijven van een Rekord E 2.2 en klauwen van een volvo 240 turbo (4-zuigerig) Zo’n set reed ik ook mee met me c-kadett c20xe

    #17856766

    Dan zou ik prelude schijven nemen..

    #17856767

    Ik heb aan de linker kant een omega steun met omega rubber, en aan de rechterkant een 1.8s steun met 1600 kadett rubber. Ligt perfect, en nog recht ook. (sommigen vinden recht net niet perfect, maar ik wel, voor het gezicht;))

    #17856768

    of de motor recht of schuin moet is afhankelijk van je carterpan en aanzuigbuis.
    het oog zou er eigenlijk niets van mogen zeggen ;)

    met een 18s pan heb je een vlakke bodem, en komt je blok recht te staan.
    dit komt omdat de aanzuigbuis dan ook recht staat.

    met een fwd pan en aanzuigbuis moet je het blok wat kantelen, zodat de pan en aanzuigbuis recht komen te liggen.

    althans, dat zijn mijn ervaringen met ohc in een rwd zover.

    je ziet het goed aan de pan zelf, bij een fwd loopt die veel schuiner. dit heeft natuurlijk ook effect op je pook en pookgat, maar is altijd wat op te verzinnen.

    #17856769

    [rquote=1915908&tid=146468&author=prayer]of de motor recht of schuin moet is afhankelijk van je carterpan en aanzuigbuis.
    het oog zou er eigenlijk niets van mogen zeggen ;)

    met een 18s pan heb je een vlakke bodem, en komt je blok recht te staan.
    dit komt omdat de aanzuigbuis dan ook recht staat.

    met een fwd pan en aanzuigbuis moet je het blok wat kantelen, zodat de pan en aanzuigbuis recht komen te liggen.

    althans, dat zijn mijn ervaringen met ohc in een rwd zover.

    je ziet het goed aan de pan zelf, bij een fwd loopt die veel schuiner. dit heeft natuurlijk ook effect op je pook en pookgat, maar is altijd wat op te verzinnen.[/rquote]

    nou mijn blok licht er recht in en heb nergens last van ook niet van een pook wat niet goed zit tevens is mijne een 1200 geweest schakel en een 18s bak past 100%

    #17856770

    bedankt voor de reacties allemaal

    ik kan er weer mee verder en ga donderdag mijn c20xe ophalen.

    Tunnel van mijn cqp is van een automaat dus al groot.
    De radiateur zit al naar voren en het gat voor de computer zit er ook al in heeft al eens een 20cih ingelegen

    Las ergens op dit forum dat ze het wel met manta 1.8 s steunen.Maar ga het gewoon proberen en de ontsteking naar voren verplaatsen is dat een optie en met welk tandwiel heb ik dan nodig??

    gr

    #17856771

    die van een manta 1.8s heb je nodig…..

    #17856772

    je hoeft geen 18s onsteking er op tezeten als je dat niet wild je kan ook het ombouwen en dan kan je verdeler en rotor voor op de dis riem kap

    als je hier meer over wild weeten hoor ik het wel heb daar ook foto.s van

    #17856773

    Hier wil ik heel graag meer van weten
    want wil me kachel eigenlijk wel behouden en ben al op het internet aan het zoeken maar kan niet echt goede foto’s vinden

    Alvast bedankt 16v kadett c
    je kan me ze ook mailen stuur me anders een u2u krijg het email adres

    #17856774

    blok opgehaald nu de laatste delen aan het zoeken om hem in te bouwen

    gaat hoop ik allemaal goedkomen

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.