C20XE en LPG

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE en LPG

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214733

    Heb mijn C20XE op lpg lopen met DIS ontsteking, heb de injectoren uitgeschakeld, maar als ik omswitch van lpg naar benzine blijft de foutcode injectoren erin zitten en loopt ie zeer klote op benzine.

    Dus een vervangingsweerstand ertussen of een andere oplossing.

    Hebben meer mensen hier last van ?

    #17559040

    je zou het eens aan een LPG boer kunnen vragen.

    meestal word een kastje die deze signalen namaakt en doorgeeft aan motorcomputer geplaatst.

    Willem

    #17559041

    Ja klopt, maar wat ik eigenijk nog weten wil is, of de ontsteking bijgeregeld gaat worden als de injectoren wegvallen (dus naar LPG schakelen). Zo lijkt het iig wel.:cry

    #17559042

    omdat de waarden van de injectoren niet kloppen op LPG, gaat de motorcomputer op Veilig.

    Willem

    #17559043

    meestal wordt er op LPG een fopsignaal gegeven naar het benz. motorstuur app.

    #17559044

    je hebt je lambda sensor zeker ook nog aangesloten ?

    #17559045

    wat voor gasinstallatie heb je?

    #17559046

    Das raar,bij mij gaat het motorlampje meteen uit als ik naar benzine overga;)

    #17559047

    Gewoon met een mengstuk. En als ik omschakel dan schakel ik enkel de injectoren uit.

    #17559048

    Heb je de draden dan zelf onderbroken via Relais? Of heb je met een benzinestartsysteem gewerkt?(stekkertjes die je op de injectoren steekt met een bakje tussen)

    #17559049

    Draden onderbroken via een relais. Ik start op lpg.

    #17559050

    Ja die zit eraan. Stom heh :mad:

    Maandagavond weer verder.

    origineel gepost door mr-turbo
    je hebt je lambda sensor zeker ook nog aangesloten ?

    #17559051

    Je ecu controleert of de injectoren aangesloten zijn, merk ie dat er geen stroom loopt gaat hij in noodloop. waarschijnlijk heeft dit ook effect op je ontsteking. Onderbreek je dus de constante plus naar de injectoren dan ziet de ecu dit. Dit speelt bij bijna alle injectiemotoren.

    Ik heb bij Vialle stage gelopen, en zij lossen dit als volgt op, ook bij G3 installaties! Vialle plaatst ook een relais in de voeding naar de injectoren. Wat zij echter doen is om de injectoren uit te schakelen een weerstand van 500 Ohm in serie schakelen met de voeding van de injectoren. Hierdoor loopt er nu te weinig stroom naar de injectoren om de naald te heffen, waardoor ze dus dicht blijven. Het voordeel hiervan is dat de ecu ‘ziet’ dat er nog wel stroom loopt, en dus denkt dat alles oke is. Dat zou je eens moeten proberen in plaats van de injectoren compleet te onderbreken.

    Verder de lambdasensor buiten werking stellen door pin 20 aan massa te leggen (bij een motronic 2.5) als je met een ongeregelde LPG installatie rijdt. Je hebt anders kans dat de ecu gaat zitten bijregelen, echter heeft dit geen effect omdat de injectoren niets doen, en daarom ook nog in noodloop kan gaan.

    dus:
    1. injectoren met 500 Ohm in serie schakelen’
    2. lambdaregeling uitschakelen.

    Heb je motronic 2.8? dan kun je eventueel een nepsignaal aan de ecu doorgeven i.p.v. de lambdasensor als je op gas rijdt, ik dacht dat het 0,5 Volt was voor lambda=1? zou je even moeten kijken.

    Succes!

    edit: Plaatje bij het praatje

    #17559052

    Gelukt!!

    Alleen de signaaldraad van de lambda sonde onderbroken, en via een relais geschakeld dat als ik op benzine rij dat ie wel meet (ivm eventuele slalom oid) Heb ook een air fuel meter gemonteerd en zo kun je mooi zien of ie op lpg genoeg krijgt.

    Inmiddels een LMM gemonteerd en het gasstuk na de LMM geplaatst.
    Op de foto zit ie er nog voor ;)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.