C20xe Corsa b rally bouwen!!

Forumindex Forums Modellen Corsa C20xe Corsa b rally bouwen!!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252531

    Beste opelrijders

    Zoals de titel het al aangeeft wil ik mijn Corsa ombouwen tot rally Corsa bouwen niet om rally te gaan rijden maar puur voor de Fun en omdat ik het zat ben om verlaagd stuiterend rond te rijden en omdat al de bumpers al naar de klote zijn :swear dus ken je misschien goeie tips of een leuke website geven bij de ze graag :thumb

    Groetjes Brian

    #18071498

    Gebruik eens de zoekfunctie of google, er zijn al mensen die je voor zijn geweest. Dit vond ik vrij snel:

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=31&t=163314

    http://www.p-a-rallysport.nl/

    http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/364196-corsa-maxi-rally-car.html

    Houdt ons op de hoogte, ben benieuwd hoe het gaat worden ;)

    #18071499

    Bedankt voor de reactie deze site had ik zelf ook al gevonden behalve die Engelse hoop eigelijk dat er stiekem al eentje van het forum er een had gebouwd die met goeie tips kwam haha maar helemaal zelf dien heb ook zo zijn charmes :jerry

    #18071500

    hoe moelijk is het.
    je trekt het ding helemaal leeg.
    rolkooitje erin.
    1 stoel.
    alleen een stuur en wat meters.

    :D :jerry

    #18071501

    Ja dat snap ik haha nee ik wil ook echt de ophanging vering meters enz erin hebben

    #18071502

    zou beginnen bij het ont-kitten van de naden en vervolgens het chassis door te lassen.

    en voor het onderstel powerflex bussen er in persen
    geen schroefkooi weet niet waar je woont maar je zou bij morree kunnen kijken
    en verder kan elke rally sport zaak je wel meer vertellen.
    ik zou zeggen succes ermee
    ben benieuwd naar de piccas

    #18071503

    Inderdaad, en dan niet één lange las, maar allemaal korte lasjes. Mocht er dan een scheurtje ontstaan, dan scheurt dit niet door de hele las.

    Powerflex is echt topspul inderdaad.
    Maar eerst je auto maar eens strippen dan.

    #18071504

    Powerflex is niks man beter nylon nemen nylon is harder dus een betere verbinding dan powerflex
    Want dat is nog steeds zacht .
    Powerflex is al wel een verbetering ten opzichte van origineel
    Maar wil je het echt goed doen zou ik nylon nemen
    Heb zelf powerflex gehad maar gewisseld naar nylon en dat was zoveel beter
    Succes!

    #18071505

    Bedankt voor alles tips!!!sprak gister Ed de wit is monteur bij David hart racing die had het ook over lassen en nylon bussen vond het een leuk idee en wou me ook zeker weten met dit project hobbymatig helpen was wel super om te horen!!!maar zoals hij zelf zei dit volgend jaar dan niet op vakantie hè!! :hmmz

    #18071506

    daar gaat wel een aantal maandloontjes in zitten idd als je het goed wilt doen :vertag

    #18071507

    Of je moet proberen zo veel mogelijk goed gebruikt spul te kopen
    mjaa kan niet in je portomonee kijken
    mn astra heeft tot nu toe bijna 3000 euro gekost
    en dan heb ik de achteras nog niet gedaan

    #18071508

    Ja met de portemonnee zit het wel goed zit alleen een pitbull vriendin op haha bekijk nu elke keer eBay marktplaats en eBay en hou het in de gaten maar ben past met me vering in de maling genomen maarja kan niet wachten om hem te gaan ombouwen hou jullie op de hoogte!!!

    #18071509

    bezind eer ge begint zou ik bijna zeggen ;)

    ik doe het nooit meer :D

    #18071510

    Was dat nou? plamuur?
    Een rallyauto wordt van binnen niet geplamuurd hoor :???:

    #18071511

    @david verburg wrote:

    Powerflex is niks man beter nylon nemen nylon is harder dus een betere verbinding dan powerflex
    Want dat is nog steeds zacht .
    Powerflex is al wel een verbetering ten opzichte van origineel
    Maar wil je het echt goed doen zou ik nylon nemen
    Heb zelf powerflex gehad maar gewisseld naar nylon en dat was zoveel beter
    Succes!

    ik heb een tijd geleden al gegoogled voor nylon bussen maar ik kon er verder niks over vinden. heb jij ze zelf (laten) draaien? of zo ergens gekocht?
    indien zelf gedraaid, waar heb je het nylon vandaan?

    gr. barry

    #18071512

    Nylon kun je zelf makkelijk bewerken op de draaibank.

    Ik had die bussen van m-tech in mn onderstel. Was ook goed stug, dat powerflex is nog enigzins flexibel.

    De pest met nylon is wel dat het bij extreem gebruik nog wel eens uitlubberd. Zo worden ze bij de kroatië jeep nogal vrij vaak verangen omdat er speling op de bouten gaat ontsaan. Maar die wordt dan ook in extreem terrein neer gezet, zul je met een straat auto niet snel last van krijgen.

    #18071513

    van powerflex heb je natuurlijk verschillende sterktes en ik dacht dat de zwarte vrij stug zijn ;)

    en pu bussen kan je ook zelf maken, maar kopen is natuurlijk altijd makkelijker ;)

    #18071514

    Ik geloof dat er ergens online een tekening staat met maatvoeringen voor de bussen in het complete onderstel. Dacht een engels forum zoals migweb..
    Denk dat je zo goedkoper klaar bent als met kant en klaar spul. Vooral als je iemand met een draaibank kent.

    Wat voor veerpoten ga je rijden? gewoon een subtiel verlagingsveertje op je std poten?

    #18071515

    schroefset voor en gaz -110 veer achter :thumb
    ken wel iemand met een draaibank, maar waar kan je nylon halen?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.