c20xe 2.8 lambdasonde weg laten?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe 2.8 lambdasonde weg laten?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245982

    Is het mogelijk om bij mijn c20xe met 2.8 motronic de lambda sensor te omzeilen? Het enige wat ik (wereldwijd) vind is dat het niet kan. Stel het kan niet, kan ik dan wel de lambda sensor van een motronic 2.5 gebruiken?

    #17985980

    kun je wel omzeilen, maar volgens mij hebt je dat een vrij programmeerbaar systeem nodig.
    DTA/KMS enz.

    of het met de orginele computer ook kan betwijfel ik :wtf

    #17985981

    KMS met throttle bodies is zeker de bedoeling, maar de eerste 3 jaar niet. Met de 2.5 ecu kan het zeker, maar de 2.8?
    En de 2.5 sonde, is die hetzelfde als de 2.8? Want dan las ik wel een stuk schroefdraad in mijn spruitstukverloopstuk.

    #17985982

    geen idee of die hetzelfde zijn :hmmz

    #17985983

    zijn t zelfde…
    alle 2 3dradig

    zelfs van een c20let is t zelfde

    #17985984

    werkt het niet hetzelfde als bij een c20ne? dus pin 20 aan massa leggen?

    #17985985

    Jup werkt hetzelfde volgensmij ook gewoon pin 20 aan de massa hangen.

    #17985986

    Ik heb in ieder geval bij mijn c20ne, waar een lambdasonde op zat met 2 witte draden en 1 zwarte, de zwarte draad aan massa gelegd en naar mijn weten gaat dat gewoon goed, geen opmerkingen over co ofzo gehad met de apk ;)

    #17985987

    @Haasje17 wrote:

    Jup werkt hetzelfde volgensmij ook gewoon pin 20 aan de massa hangen.

    Nee, dat werkt niet bij een 2.8, het schijnt dat je dan kortsluiting maakt in het ontsteking systeem.

    #17985988

    Misschien helpt dit?

    http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/166221-lambda-sensor-bypass-c20xe.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17985989

    Het kan niet op de m2.8 versie aangezien de ECU persé de waardes van de lambda nodig heeft. Misschien dat het met een weerstand ipv de lambda wel lukt.

    #17985990

    @otdh wrote:

    zijn t zelfde…
    alle 2 3dradig

    zelfs van een c20let is t zelfde

    Lambda van een LET is wel een stuk korter volgens mij, omdat deze net na de turbo in de pijp geschroefd zit.
    bij een XE zit deze een stuk lager

    #17985991

    Ik weet nog niet zeker of het niet kan.
    Op de testbank haal ik hem er ook uit om de wideband te monteren.
    Je ziet dat hij dan wel in een andere deellast map gaat lopen dan wanneer de lambda erin zit.
    M2.8 Heeft inderdaad meer de lambda nodig dan de m2.5. Staan ook meer lambda afhankelijke mappen
    in de software.
    Maar ik denk wel dat je hem weg kan laten alleen ben je dan wel afhankelijk van een deellast map welke
    sterk afhankelijk is van de staat van je Lmm.
    Een lmm word door de jaren slechter en geeft dan een lagere waarde door waardoor hij in een andere
    kolom gaat lopen terwijl er net zoveel lucht door heen gaat als voorheen.
    Dus je hebt de kans dat hij in stationaire en deellast gebied wat te arm loopt.
    Je zult hem dus ff moeten meten als je het zeker wilt zijn.

    #17985993

    Kwam ook een hoop resultaten tegen met zoeken op oxygen sensor cheater…. :hmmz Is alleen bijna altijd over een 4 draads sensor…. :hmmz Dat migweb draadje heb je werkelijk niks aan! Wat praten die gasten allemaal langs mekaar heen, keer op keer de zelfde vraag die al lang beantwoord is, en de andere vraag die steevast niet beantwoord wordt…. :thumbdown

    Moet toch mogelijk zijn om een signaaltje naar de ECU te sturen om hem te laten denken dat er uitstekende waardes binnen komen zou je zeggen. Misschien een PIC programmeren die naar de ECU mooie pulsjes stuurt gekoppeld aan toerental ofzo….

    #17985994

    http://www.focusfanatics.com/forum/showthread.php?t=130381″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17985992

    http://www.plxdevices.com/AppNotes/PLXApp004.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.