C20NE zonder lambda

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C20NE zonder lambda

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17460325

    ja heb er een spruitstuk van een c20ne opzitten van lexmaul en daar zat de lambda dus al in dus wacht maar even af wat die nu gaat doen en anders mogen ze wat hobbyen bij de garage

    #17460326

    origineel gepost door freek corsa
    Een SEH heeft origineel geen lambda, dus die zal pin 20 al aan de massa hebben lijkt me.

    en een lambda van 1.07 is wel arm, maar niet onveilig.

    Ik rij het liefst met een lambda tussen 0.87 en 0.93 ;)

    als ik nou 16v injectoren monteer in mn lexmaul?
    zal dat een hoop uitmaken, miss loopt ie dan nog mooier?
    :hmmz

    #17460327

    hier is al meer over gezegd, corsaboy heeft al meer info over injectoren wisselen hier op het forum geplaatst.

    #17460328

    ik begrijp uit alle teksten dat dit topic over de elektronica gaat van een 1.5?? heb ik dat goed.

    Nou heb ik een C20ne.

    Kan ik hier voordelen uithalen wanneer ik dit verandern van de pin 20 ook doe?.
    Ik bekijk het dan van het punt vermogenwinst omdat de moter rijker gaat lopen?

    Heb ik dit goed.

    gr roy

    #17460329

    origineel gepost door mrmonkey
    volgens het electrische schema van opel ligt pin 20 aan massa bij 20NE motoren…
    Dus een C20NE zonder kat, vroeger werden de 20NE geleverd in een E kadett

    Het stuurapparaat is beide een Motronic 1.5, maar bij de kat loze ligt pin 20 aan massa en bij de kat versies pin 20 open circuit…

    En hij loopt niet arm, 3,5 co is juist veeeeeel te rijk (aangezien er in het apk boek 1,0 tot 1,5 co wordt voorgeschreven, dit is dan zelfs nog voor een 1600 met varajet carb..)

    En bullshit dat ie niet goed loopt want hij loopt 100x beter dan met een open pin 20

    ik heb alles geprobeerd en ben toch echt tot de conclusie gekomen dat als je een lambda hebt hem beter gewoon kunt ansluiten pin 20 mag wat mij betreft naar het fabeltjes land.

    #17460330

    origineel gepost door chris b

    origineel gepost door mrmonkey
    volgens het electrische schema van opel ligt pin 20 aan massa bij 20NE motoren…
    Dus een C20NE zonder kat, vroeger werden de 20NE geleverd in een E kadett

    Het stuurapparaat is beide een Motronic 1.5, maar bij de kat loze ligt pin 20 aan massa en bij de kat versies pin 20 open circuit…

    En hij loopt niet arm, 3,5 co is juist veeeeeel te rijk (aangezien er in het apk boek 1,0 tot 1,5 co wordt voorgeschreven, dit is dan zelfs nog voor een 1600 met varajet carb..)

    En bullshit dat ie niet goed loopt want hij loopt 100x beter dan met een open pin 20

    ik heb alles geprobeerd en ben toch echt tot de conclusie gekomen dat als je een lambda hebt hem beter gewoon kunt ansluiten pin 20 mag wat mij betreft naar het fabeltjes land.

    Leg me dan dit volgende verhaaltje is uit…

    Zie onderstaande link
    http://www.opelclub.sk/upload/akonato/software/m15view.pdf

    Daar staat als je ff leest het volgende

    ECU coding wires (where fitted)
    Some vehicles equipped with Motronic 1.5 has ECU pins 20 and 21 allocated as coding earths. The open circuit voltage at
    these pins is at the 5.0 volt reference level. Connection of the pin to earth indicates to the ECU that the vehicle is equipped
    with certain equipment. The non cat vehicle will have pin 20 connected to earth and the catalyst equipped vehicle will have pin
    20 open circuit. The vehicle with AT will have pin 21 connected to earth and the vehicle with MT will have pin 21 open circuit.

    #17460331

    wat heeft een katloze 20ne wel en een c20ne niet?

    de 20ne moet dus een noksensor hebben om het optimale uit je auto te halen,en de c20ne heeft daar een lambda sonde voor
    als je de lambda sonde weghaalt ,of bij de 20ne de noksensor,weet je ecu niet echt wat hij moet doen ,als je dus die pin 20 aan de massa legt gaat je ecu denken dat je een noksensor hebt maar die heb je niet.volgas zal het niet al te veel uitmaken maar wel als je koppel nodig hebt ,ik merkte echt verschil dus bij mij blijft de lamda gewoon aangesloten hoewel ik liever zonder wil

    #17460332

    kijk hier heb ik wat aan :thumbup

    #17460333

    iemand een ideetje waar zon inlasmoer te kopen

    heb alleen dat britse bedrijf maar iemand iets in nederland?

    Of zelf maken?

    #17460334

    je kan toch kijken welke maat eropgaat.. gat boren in je spruitstuk ding erop lassen en klaar..

    #17460335

    Dutchpowertrading heeft ze evenals de betere automaterialen handel;)

    #17460336

    een moer moet idd niet moeilijk te vinden zijn en dan zoals gezegt is, gat boren en lassen succes

    #17460337

    origineel gepost door chris b

    origineel gepost door mrmonkey
    volgens het electrische schema van opel ligt pin 20 aan massa bij 20NE motoren…
    Dus een C20NE zonder kat, vroeger werden de 20NE geleverd in een E kadett

    Het stuurapparaat is beide een Motronic 1.5, maar bij de kat loze ligt pin 20 aan massa en bij de kat versies pin 20 open circuit…

    En hij loopt niet arm, 3,5 co is juist veeeeeel te rijk (aangezien er in het apk boek 1,0 tot 1,5 co wordt voorgeschreven, dit is dan zelfs nog voor een 1600 met varajet carb..)

    En bullshit dat ie niet goed loopt want hij loopt 100x beter dan met een open pin 20

    snap alleen dit verhaaltje van je nu niet meer

    #17460338

    http://www.bs-autotune.nl hebben ze die moeren ook.

    Gr Marthy

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.