c20ne turbo e kadett sedan

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne turbo e kadett sedan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269438

    Hallo
    Ik ben kevin woon in langedijk noord-holland
    Ben in bezit van een kadett e gsi compleet gerestaureerd en die is nu klaar ook heb ik een e kadett sedan 1.6

    Dus de gsi is af tijd voor een nieuw project ;)

    In de sedan komt een c20ne turbo nu ben ik niet de eerste die dit gaat doen dus er staat al best wat info over op internet maar wat extra tips ofzo zijn altijd makkelijk

    Ik heb zaterdag een c20ne opgehaald dus ik kan gaan beginnen.

    Deze onderdelen heb ik al van te voren aangeschafd
    C20let zuigers, drijf stangen en injectoren.
    Ook heb ik een turbo uitlaatspruitstuk gekocht pas klaar voor een turbo met t3 flens (ben nog opzoek naar een turbo liefst een t25 )

    Mijn bedoeling is om gewoon met de orginele computer te gaan rijden
    Ik zal van de week wat foto’s plaatsen en me planning is om het blok op te bouwen in de winter zodat ik hem in het voorjaar er in kan hangen en me sedan nog wat aan te passen en dan kan ik tijdelijk met me gsi gaan rijden die met dit weer lekker in de garage blijft ;)

    Gr kevin

    #18263719

    hier de foto’s van de auto’s waar het over gaat

    gr.

    #18263720

    dat wordt Spannend :thumb

    waar heb jij die turbo uitlaatspruitstuk gekocht ebay of ta technixs (grof getypt)

    #18263721

    ik heb een spruitstuk van ebay voor een c20ne turbo

    #18263722

    netjes hoor :) woon dichtbij en werk nog dichterbij :) hhw :)

    kadetje begint ook wel weer te kriebelen bij me :) zou er wel weer 1 willen aanschaffen

    #18263723

    Toch niet zo’n setje van toyosport want daar heb ik best slechte dingen overgelezen

    http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-2-0L-8V-C20NE-T25-T28-TURBO-EXHAUST-MANIFOLD-/310237192891?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483b93e2bb” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18263724

    hij lijkt er wel veel op had er toen op geboden ennhad hem voor 90 euro thuis liggen hij kwam uit engeland en wat heb je er voor slechte dingen over gehoord?? en voor dat geld kennje het altijd proberen ;)

    #18263725

    voor t geld zeker t proberen waard

    de dingetjes
    Lasnaden die loskomen in de binnenkant van het spruitstuk en de turbo invliegen met kans op beschadigingen

    #18263726

    oke wist ik niet ziet er wel netjes afgewerkt uit van binnen

    #18263727

    Gewoon goed in de gaten houden die lasnaden..
    PM beantwoord, succes met het project..

    En blijf die :kewlpics posten :thumb

    #18263728

    ja indd ga ik doen en bedankt voor het reageren op me pm ga hier ckr wat mee doen en de foto’s komen er op hoor ;)

    klein vraagje over de let zuigers als de uitkepinkjes van de 16v er uit zijn dmv afdraaien zou het dan voldoende zijn ?? ook zijn de drijfstangen wel sterker van een let tenopzichte van een ne vandaar ook mijn keuze om die zuigers te nemen maar had bog niet eerder gelezen dat dat niet optimaal was

    #18263729

    zoals ik al zei in de PM, de standaard zuigers en drijfstangen kunnen zeker tot 200 pk goed gaan.
    Ik reed wel met decompressie plaat.

    zat rond de 210 pk en over de 300nm king:

    #18263730

    oke mooi bedankt
    en indd 210pk met 300nm is ckr leuk jij had compressor toch :)

    #18263731

    yupz zie mijn topic in verbouwingen & rest..
    Net weer geupdate :)

    #18263732

    @ corsaboy ik heb je project al meerdere keren bekeken ;)

    vanavond een begin gemaakt aan het blok eerst maar is begonnen met ontvetten en afspuiten

    alles ziet er netjes uit van binnen dus daar ben ik wel blij om.
    vandeweek weer verder ;)

    #18263733

    :thumb begin is er..
    succes

    #18263734

    Hoezo zijn de LET zuigers niet optimaal voor een NE?

    #18263735

    het scheind dat de zuiger smelt bij de inkepingen van de 16v omdat de kop van een ne ontwikkeld is met de verbrandings ruimte meer aan een kant en dan ontstaat er volgens mij een soort pingel in zon inkeping maar dat is nog niet bij 200 pk en straat gebruik.

    verder vandaag me draadboom en computer binnen gekregen van de postbode ;)

    #18263736

    dat is wel bij 200 pk..
    En ook bij straat gebruik…

    gewoon ne zuigers met een decompressie plaat en dubbele koppakking.
    Als je geen zuigers wilt afdraaien en / of de kop wilt bewerken

    #18263737

    in engeland rijden ze er wel mee hebben hun de kop dan bewerkt ?? vandaar dat ik die zuigers geregeld had want dacht die zuigers veel sterker waren tot ik jouw verhaal las ik heb ze nu al liggen wat kan ik het beste doen??
    heb ook de gele injectoren van een let en de drijfstangen

    vandaag alvast met de kop begonnen

    me kopset is onderweg en vandaag me zuigerveren binnen gekregen ;)

    #18263738

    Gaaf project :thumb en mooie dettjes ook :thumbup

    #18263739

    bedankt ;)

    heb besloten om wel met LET zuigers en drijfstangen te gaan rijden maar hierbij wel me cilinderkop te gaan bewerken
    dit zal binnenkort gaan gebeuren dus dan komen er weer foto’s :)

    #18263740

    gaaf project! :wors

    #18263741

    Met LET zuigers en bewerkte kop kun je prima 200 pk maken met de originele bosch motronic.
    Wel de AFR goed afstellen!

    Meer is ook wel mogelijk, zeker als je met E85 gaat rijden :thumbup

    #18263742

    kijk freek dat zijn motiverende berichten ;)

    ik ga de cillinderkop rond maken ipv de typische ne verbrandings ruimte om het verbrandings punt naar het miden van de zuiger te krijgen.
    verder wil ik detonatie tegen gaan door in de kop groeven te maken

    gr

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.