c20ne, start, ander probleem.. en getest

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne, start, ander probleem.. en getest

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 81)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209750

    Goedemiddag,

    eindelijk heb ik na veel hulp van Nova 1.2, Marcel, Folkert en GlennGSi mijn blok aan de praat gekregen na een verse accu en wat dorostarten kwam er leven in :) blij blij blij, roken natuurlijk van het stilstaan, maar liep redelijk lekker.. tot ie uitviel…. opnieuw starten, geen probleem.. tot ie weer uitviel… nog een keer of 6 geprobeerd en iedere keer slaat ie sneller aan en gaat ie beter lopen, maar hij blijft na een sec. of 10 uitvallen.

    situatie.. een c20ne met SEH boom een ecu (van marcel), alle bougies vonken, maar zijn na diot proberen starten wel donker van kleur (waren nieuw) er zit nog geen uitlaat op dus een herrie van jewelste. wel een spruitstuk.

    Kan iemand mij vertellen waar ik moet kijken voor dat uitvallen na een sec of 10.. hij loopt eerst netjes en dan valt ie terug en valt ie uit..

    bvd :) want hij is verder bijna klaar voor de keuring, kan ik er in rijden.

    #17481054

    weerstandsdraad er nog tussen bij bobine?

    of anders ff meten of je brandstofpomp wel spanning houd NA het starten

    ps. die kabelboom/ecu heb ik ook een tijdje te leen gehad van marcel. en was altijd goed. denk dat je probleem ergens anders moet zoeken dan daar in!:thumbup:thumbup

    #17481055

    zet ik op de lijst om te checken.. Heb morgen pas weer tijd, dus probeer nu zoveel mogelijk info te verzamelen.

    hoe herken ik de weerstandsdraad, hij start dus wel, loopt dan heel ffkes en dan valt ie uit… dan kan ik hem zo weer starten en dan hetzelfde….

    #17481056

    Ja marcel had me al gezegd dat de boom en ecu goed waren.. dus daar twijfel ik niet aan.

    #17481057

    Zo even een vraag . Heb hier ook een opel 2.0 8 van (corsaboy) in de auto gehangen , nu lees ik ”zit de weerstands draad er nog tussen bij de bobine” iemand enige uitleg graag met een foto om welke draad het gaat !

    Heb hier alle overbodige draden weggehaalt heb vanaf de motorboom nog 1 zwarte + kabel over en de kabel met de stekker wie na de bobine loopt. heb je nog meer draden nodgi om het blok goed te laten lopen of ?

    Hier loopt het blok ca 2-3 minuten goed en dan stottert die en dan is die verzopen na half uur doet die weer 3 minuten goed en dan is het weer gedaan zodoende bovenstaande vraag over die weerstands draad.

    Het betreft hier een crossauto ;)

    Mvg maikel

    #17481058

    Gewoon een NE motor-kabelboom erin hangen.

    #17481059

    origineel gepost door bbg_gendt
    Gewoon een NE motor-kabelboom erin hangen.

    als je Jimmy depressief wil hebben dan moet je zulke dingen zeggen :P Is al derde kabelboom die er nu inhangt, haha

    Maar is toch al veelvuldig bewezen dat een ne met seh kabelboom werkt.


    @sw
    : kom op met die uitleg, want ik ben wel benieuwd!

    #17481060

    Originally posted by bbg_gendt
    Gewoon een NE motor-kabelboom erin hangen.

    ga jij ff fietsen bart..
    Als die boom niet op die motor had gepast had ik hem niet verkocht… en idd SW heeft een tijdje die boom te leen gehad.. nu die erover begint schiet het me weer te binnen hahahah…

    10 seconden draaien en dan uitvallen.

    das ff een goeie..
    Plaats eerst die uitlaat er ff aan.

    ik sluit de 8v motoren ook zo kaal mogelijk aan.
    alleen het noodzakelijke.
    blijft motorstoringslampje branden???

    Volgens mij moet ik maar eens bij een aantal personen langs om ff te helpen storing zoeken..

    Hou er niet van als ik delen verkoop en men daarna nog problemen heeft…

    Ik leg altijd rechtstreeks een geschakelde + aan de bobine..

    10 sec lopen en dan uitslaan is wel vreemd..
    Zal er eens over denken..

    Binnenkort anders zoals gezegd maar eens die kant op komen..


    @maikel
    ,

    ik zal voor jou ook ff iets plannen
    kom ik wel een keer aanwaaien
    is ja maar 10 minuten rijden :vertag

    #17481061

    Geen motorstoringslampje, maar die is dan ook niet aangesloten in mijn d kadett…

    ik zal die uitlaat er aanhangen en zoals sw zegt even kijken of er geen weerstandsdraad tussen hangt…

    en of het 10 sec is weet ik miet precies, maar hij slaat vlot aan, loopt eventjes en valt dan weg.. opnieuw starten en weer hetzelfde..

    #17481062

    Ik heb wel eens zo’n geintje gehad met mijn BMW waar ik destijds in reed (525i) bleek dat dat kreng vacuum trok op de benzinedop :swear

    Misschien dat je het eens kan proberen om hem te starten zonder benzinedop…

    Succes in ieder geval,

    Groeten Jeff

    #17481063

    is bijna 100% cker die weerstandsdraad naar je bobine

    die heeft eerst nul weerstand
    dus bij starten krijg je altijd de 12v
    echter na een aantal seconden zakt die in naar zo,n 9 v
    das voor een gewone ontsteking met contact punten genoeg

    echter voor een elecktronische ontsteking te weinig:o:o

    dus even een gewone plus naar je bobine leggen en klaar

    weerstandsdraad ziet er net zo uit als n gewone zwarte draad dus herekenen kun je hem nergens aan

    maar vervang die plus draad naar de bobine maar ff voor een gewone draad;);)

    #17481064

    marcel wacht nog ff tot volgende week af heb nieuwe bougiekabels en ontsteking bestelt denk dat die meest rot zijn dat is het enige wat nog ”orgineel” is van het oude beestje … ma na 280.000 km word het wel tijd voor vervanging haha

    en anders jah … overal zit 12-13 v spanning op en heb 4 massa punten vanaf het blok dus electrice zit het wel goed hier !

    Zoals ik hier bovenstaande lees moet je vanaf de bobine ook een (geschakelde) + hebben ?
    Kan me niet echt herrineren dat ik daar een kabel wild heb afgetrokken ma zal zo de multimeter dr eens aanhangen.

    #17481065

    meet de spanning naar je bobine maar eens

    op het moment dat die afslaat;)

    #17481066

    ik ga die draad is loshalen en kijken wat ie doet… bedankt.. ga zo de garage in.. ik laat het weten.

    #17481067

    hang er anders ff n tijdelijke draad tussen
    zie je meteen of dat het is;)

    #17481068

    louwe ,hier net ff gemeten ma vanaf moment dat die loopt tot dat die uitvalt gewoon 12,7-13,1 volt op de bobine lijkt me dus uit te sluiten dat het spanningsprobleem daar zit.

    Heb net ff het koelwater bekeken daar zit een wazige witte drap door heen ? iemand enig idee wat dit kan zijn ?
    Auto heeft week stil gestaan toen ik nog nie gestart had was het gewoon helder en heb de motor al tig keer doorgespoelt .

    naja probieren geht uber studieren :P

    #17481069

    heb de bobine waar =15 staat aan de accu gehangen, gestart en valt gewoon weer uit… misscien de geschaklde plus uit de boom en de geschakelde plus van de auto, dit is wel een weerstands draad, die uit de d kadett dan

    #17481070

    heb je spanning op de brandstofpomp ook gemeten? gewoon multi meter er aan hangen, snel naar achter lopen en kijken wat die aangeeft :P

    kan zijn dat er iets mis is met je brandstofpomp relais. dat hij pomp bekrachtigd VOOR het starten dat je ff genoeg druk in de rails hebt en er 10sec op kan lopen.

    over de weerstandsdraad is nu wel uitleg geweest hehehe

    #17481071

    Wat sw16v zeg zou ik als eerste checken.
    Kijken of je spanning op de brandstofpomp blijft houden.:thumbup

    #17481072

    hebben wij gehad met het c kadett 20seh project.. maar ik weet niet meer wat t toen was…

    zat in de bedrading, de aansluitingen van de autoboom aan de motorboom. maar welke draden wij nou fout hadden durf ik niet te zeggen.

    autoboom aan de dynamo gezet?

    #17481073

    yep autoboom hangt aan de dynamo,

    spanning ga ik checken op de brandstofpomp, maar als ie stilvalt hoor ik de pomp nog heel ff nalopen

    #17481074

    het zat bij mij in de ronde stekker tweede deel kabelboom maar dacht dat deze goed was ronde stekker doorverbinden was het bij mij klaar

    #17481075

    ronde stekker doorverbinden… hoe bedoel je.? waaraan, welke draad..

    #17481076

    ronde stekker er tussen weghalen had daar zelf vaak storing in zodoende had ik er ook 1 op voorraad maar ik verbind nu gewoon de draden door dmv krimpkousen en heb geen last meer

    #17481077

    daar kan ik ook naar kijken, maar is wat drastischer… is niet meer terug te zetten natuurlijk..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 81)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.