c20ne loopt niet meer raar

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne loopt niet meer raar

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17543402

    origineel gepost door geert666
    als die loopt moet de benzine zo uit de retour komen anders is het niet goed

    Geert hij woont in Eindhoven, niet zo ver van jou, ga der ff langs dan

    #17543403

    ik heb het probleem al gevonden

    mijn eigen schuld helaas ik heb het brandstof relais van de 1.6 gebruikt en die van de 2.0 liter er tussen uit gehaald waardoor er geschakelde plus op de injectoren kwam en dus continu open stonde :fy1 ben ik :D

    ben nu het orginele brandstof relais weer aan het aansluiten.
    maar lukt nog ff niet relais wil niet werken of wordt niet aangestuurd door comp. relais tikt wel als ik de bruin blauwe draden aan massa leg

    #17543404

    :thumbup:thumbup

    #17543405

    nu moet de computer het brandstof relais nog aan sturen dat doet hij helaas niet.

    alleen die rood blauwe draad moet wel continu spanning krijgen anders werken er meerdere dingen niet zoals stappenmotor enz. :wtf

    dus het ligt denk ik eerder aan de andere draden van de injectoren dat ze open blijven staan.

    de bruin- gelerode draden die liggen nu continu aan massa dat hoort ook niet natuurlijk :thumbdown neem aan dat dat de stuurdraden zijn van de computer ?

    miss. comp. kapot of weer andere bedrading die niet goed werkt ?

    zo blijven we aan tobben :hmmz :(

    #17543406

    heb wel een voorbeeld kabelboom ….

    Kun je het precies nakeijken.

    #17543407

    ik heb alle elektrische schema’s en bij autodata staat precies welke pin op de ecu waar voor is dus loop ie een keer na .

    en miss. een keer een andere computer eraan hangen .

    heb je die van die omega nog sjoerd ? kan ik die ff een keer proberen ?

    #17543408

    De meest simpele oplossing hiervoor is een ongeknipte nette kabelboom eraan hangen, en klaar is kees.

    #17543409

    ja hoor ecu is er nog.

    mag je zeker keer proberen, kom maar langs.

    #17543410

    zal helaas wel eind volgende week worden denk ik ga weer ff paar dagen naar milaan werken :thumbup

    #17543411

    aangezien ik geen gedult heb ben ik naar de sloop geweest en de lmm weer ingeruild op een kabelboom met ecu van een cali c20ne.

    die gemonteerd wil de auto nog niet na een hoop meten en doen zijn alle 8 de bougies die ik had kapot :fy1 de orginele ngk’s en de 4 nieuwe bosche super plus van de c20let ook.

    daarna begon hij netjes te lopen stationair alleen gas geven lukt bijna niet moet heel langzaam anders slaat hij af.

    ben er ook achter dat de brandstofpomp van de 1.6 gaar is hij komt gewoon niet aan de 3.0 bar brandstofdruk .
    maar ik heb nog een 16v pomp liggen die gaat er volgende week op.

    dus al met al een hoop pech :
    – kapotte ecu
    – kabelboom gaar
    – brandstofpomp slecht
    – bougies kapot.

    maar vanmiddag liep hij iig wel ff heel netjes rustig en geen gepruttel :thumbup al kon ik geen gas geven maar dat kan natuurlijk als er geen brandstofdruk is.

    #17543412

    van wat voor een 1.6 is de pomp dan?

    toch niet van een monopoint blokje he….

    #17543413

    origineel gepost door sjoerdie
    van wat voor een 1.6 is de pomp dan?

    toch niet van een monopoint blokje he….

    jawel :D maar heb een 2.0 liter pomp liggen dus komt goed :thumbup

    #17543414

    uhmmmm SUKKEL:P

    dat moet jij toch weten dat dat niet gaat werken……….

    die pomp is echt niet kaduuk hoor, maar gewoon gemaakt voor een monopoint

    #17543415

    zelfde probleem gehad..

    ook 1.6 naar 2.0 gebouwd, dacht gaat dat pompje wel trekken.. dus niet..

    maar het antwoord staat hierboven al dus :D

    #17543416

    origineel gepost door sjoerdie
    uhmmmm SUKKEL:P

    dat moet jij toch weten dat dat niet gaat werken……….

    die pomp is echt niet kaduuk hoor, maar gewoon gemaakt voor een monopoint

    toen je het zei dacht ik idd oh shit dit was idd een monopoint :thumbdown

    :D van de week ff 2.0 pomp erop knutsellen :thumbup

    #17543417

    :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

    klein foutje is zo gemaakt;)

    #17543418

    en wedden dat die ineens goed loopt haha :)

    zelfde gehad met crossauto hier ok ”even” een 1.6 ombouwen naar 2.0 na 3 dagen tochma een 8v pomp dr in gezet en klaar.

    Was best wel een lullig iets haha

    #17543419

    nou ff gesleuteld 2.0 liter pomp zit erop met drukgolf ding en nieuw filter.

    de oude pomp zit in de tank dus die eruit gehaald en een slang eraan gehangen.

    denk wel dat ik die slang door een ijzeren leiding ga vervangen denk dat de slang zo poreus is als hij in de benzine hangt :D

    maar hij doet het iig. :thumbup

    nu nog de bekabeling in het dashboard fatsoeneren en 1 lekkage oplossen en distributiekappen monteren en rijden , eindelijk king:

    #17543420

    je kunt de oude pomp er gewoon in laten hangen en mee laten draaien.

    de 2liter pomp buiten erbij hangen.

    heb ik ook vaker zo gedaan bij corsa. werkt perfect.

    #17543421

    hier de filmpjes king:

    van de motor
    http://www.youtube.com/watch?v=VkVbQE4QCgA

    de buitenkant en interieur helaas was het niet erg licht buiten :thumbdown

    http://www.youtube.com/watch?v=6n4ETKjWvgM

    #17543422

    toch maar geen turbo spullen dr op?:cry

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.