c20ne is traag na vernieuwen koppaking??

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne is traag na vernieuwen koppaking??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242790

    hoi

    ik heb reeds 380km geleden me koppaking vervangen van mijn c20ne
    sinddien is hij best traag geworden
    en lijkt of hij onderin verzuipt
    hij verbruikt nu ook 1 op 7/1op8

    hij begint nu pas eeen beetje te trekken bij 3500 toeren?
    terwijl hij eerst veel sneller was
    duurt nu echt lang voor hij vooruit komt

    weet iemand wat dit kan zijn??

    mvg mike

    #17934340

    Stekker op de temp sensor (de 2 polige) goed er op zitten? Verder alle bedrading gewoon even checken, valse lucht checken. Dat zijn de makkelijke dingen. Als je de beschikking hebt over een compressiemeter zou ik dat ook even testen.

    #17934341

    valse lucht trekt hij niet alles is dicht tot de k&n filter
    stekker zit ook goed

    zou het komen door een kapotte lamdasonde aangezien hij ook redelijk veel verbruikt ??

    #17934342

    Brandstofverbruik kan raar worden dan ja. Gewoon even testen wat de lambda geeft aan stroom.

    #17934343

    hoe doe je die lamda testen aangezien hij muurvastzit en hem voor geenmogelijkheid eruit krijg??

    #17934344

    Hij hoeft er niet uit. Tenzij je zeker weet dat ie stuk is.
    Je kan de draad doormeten met een multimeter terwijl je rustig aan steeds meer gas geeft.
    Ik heb dit zelf alleen nog met een enkel dradige lambda gedaan. Jij hebt 3 draden denk ik?
    Ik weet niet wat die moeten geven. Maar volgens mij moet je steeds meer volt tussen de 0 en de 1 gaan meten naarmate je meer gas geeft.

    #17934345

    staat je distributieriem niet een tand verkeert?

    ik heb dit ook weleens gehad maar dan wel met een ander merk motor.
    maar die liep dus wel maar was ook erg traag.
    heb toen ook vanalles geprobeert maar later bleek het toch de nokkenastiming te zijn

    #17934346

    @keesjanvanzanten wrote:

    staat je distributieriem niet een tand verkeert?

    ik heb dit ook weleens gehad maar dan wel met een ander merk motor.
    maar die liep dus wel maar was ook erg traag.
    heb toen ook vanalles geprobeert maar later bleek het toch de nokkenastiming te zijn

    ook het eerste waar ik aan denk

    #17934347

    dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken

    #17934348

    ok dan ga ik die een nakijken
    wat ik me herrinner is dat ik hem zowiezo boven ni helemaal 100% op het goede punt kreeg gezet al hij omder op t goede punt staat.

    is dit te verhelpen met zoon verstelbaar nokkenastandwiel??

    #17934349

    Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Onder en boven moeten gewoon goed staan. Riem spannen en 2 rondjes met de hand ronddraaien en weer controleren. Verstelbaar nokkenas tandwiel is bedoeld om de timing van een scherpere nokkenas precies af te stellen.

    #17934350

    8v’s zijn juist het makkelijkst van allemaal te stellen.. ff met de waterpomp spelen..
    Heb je deze wel vervangen??

    #17934351

    Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Onder en boven moeten gewoon goed staan. Riem spannen en 2 rondjes met de hand ronddraaien en weer controleren. Verstelbaar nokkenas tandwiel is bedoeld om de timing van een scherpere nokkenas precies af te stellen.

    een verstelbaar nokkenastandwiel werkt juist ook op een orginele nokkenas. omdat je merktekens iets verlopen als je je cilinderkop flink of meerdere keren gevlakt hebt. Dat kun je compenseren met een verstelbaar tandwiel. misschien is dat wel het probleem?

    #17934352

    Nokkenastijd, heb ik wat leuks over gehoord.

    Iemand had een x30xe gereviseerd en kreeg hem hierna met geen mogelijkheid aan en weet je wat ie deed, hij gaf het blok aan iemand weg die die kon voor €0.

    De nieuwe eigenaar had hem 2 tanden verplaatst en liep!

    #17934353

    haha zoon gratis en gereviseerde 3 liter wil ik ook wel krijgen:P

    ik ga t vanavond eens proberen hoop dat dan me oude vermogen terug is want nou lijkt t net of ik een 1400 ofzo rij
    dat een tandje zoon verschil zoveel verschil maakt
    ik heb gelijk een verstelbaarnokkenas tandwiel besteld voor mijn snelle c20ne die in aanbouw is
    had gelukkig in essen een setje nokkenasblokkeringen op de kop kunnen tikken

    bedankt voor het meedenken

    #17934354

    nokkenasblokkering voor een c20ne???
    wat moet je ermee..

    Die nokkenas kun je zo rond gooien zonder dat er iets geraakt wordt..

    #17934355

    ja maar het is wel handig als je de tandriem vernieuwd want zo blijft hij netjes op z’n merktekens staan ;)

    #17934356

    nou ik heb al heel wat 8v motoren gebouwd en heb er nog nooit een blokkeer tool voor nodig gehad…

    #17934357

    is bij een 8 klepper idd niet nodig, gewoon met een ringsleutel op merkteken draaien en riem erop doen.

    #17934358

    hey Maikel,

    ik denk ook dat je riem een tand verkeerd staat.
    ff goed checken.
    en ja, dat maakt echt wel veel uit.
    sommige motoren hebben dan al klepschade :jerry

    groeten

    #17934359

    ok thanx maikel moet er echt even tijd voor maken maar goed is dat het een vryloper is:P:P
    kan dat dat hij hier door veel bezine verstookt ??? de tank raakt nogal snel leeg zo :P want hij blijft kwalmen uit de uitlaat en hij verbruikt geen kvs (witte rook) geen blauwe want dat is olie…… ???

    #17934360

    uiteraard verstookt hij dan meer benzine.
    want je lambdasonde meet heel andere waarden.
    aan de hand hiervan wordt het mengsel bepaald.

    dus ff goed controleren. Merktekens zijn duidelijk genoeg bij zo’n blok ;)

    kwalmen uit te uitlaat kan ook nog kvs resten zijn he.
    of gewoon veel condens, zeker met het koude weer.
    doet mijn Astra ook.
    en die verbruikt ook niks, alleen veel benzine :jerry :sleeping

    #17934361

    @*Jurgen* wrote:

    dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken

    Ah, is de C20NE een vrijloper? Dat wist ik niet.

    Dat stelt me wel gerust. In de vraagbaak staat de ik pas om de 105.000km de distributierien moet
    vervangen. Ik heb nog maar zo’n 82.000km op de teller, maar mijn wagen (Omega-A) is wel van 1990 en dus
    rijd ik rond met een 22 jaar oude distributiriem.

    #17934362

    @robert1701 wrote:

    @*Jurgen* wrote:

    dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken

    Ah, is de C20NE een vrijloper? Dat wist ik niet.

    Dat stelt me wel gerust. In de vraagbaak staat de ik pas om de 105.000km de distributierien moet
    vervangen. Ik heb nog maar zo’n 82.000km op de teller, maar mijn wagen (Omega-A) is wel van 1990 en dus
    rijd ik rond met een 22 jaar oude distributiriem.

    Lijkt me stug dat ie 22 jaar oud is.
    Vervangingstermijn van een distributie riem staat altijd een aantal jaar en een aantal kilometer voor, net welke er eerder gehaald wordt.

    #17934363

    @robert1701 wrote:

    @*Jurgen* wrote:

    dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken

    Ah, is de C20NE een vrijloper? Dat wist ik niet.

    Dat stelt me wel gerust. In de vraagbaak staat de ik pas om de 105.000km de distributierien moet
    vervangen. Ik heb nog maar zo’n 82.000km op de teller, maar mijn wagen (Omega-A) is wel van 1990 en dus
    rijd ik rond met een 22 jaar oude distributiriem.

    Als je de historie niet weet, vervangen die hap ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.