c20ne in Rekord

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242087

    Hallo ik heb pas een c20ne motor in mijn Rekord E gehangen.
    Hierbij moet ik de oliepeilstok verplaatsen naar de voorkant ipv achter bij de Astra F waar de motor uit komt. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de lengte van de peilstokhouder te meten van zijn OHC motor. In ieder geval van een zelfde onderblok.

    mvg

    #17926272

    Of je gooit je motor vol olie volgens specificaties met filter, en past daar de peilstok op aan

    #17926273

    Ja dat is ook een mogelijkheid, maar aangezien ik nog op een carterpan wacht en alvast een peilstokhouder wil maken vroeg ik me af of iemand dit even wou meten???

    Gr

    #17926274

    Van wat wil precies de maat? Ik heb een c20ne in de tuin liggen dus kan het zo meten.
    Wat mallemalle zegt gaat natuurlijk nooit werken.. Je weet nooit wat er nog in zit of dat het net iets afwijkt.
    1 cm op de stok is al gauw een liter in het echt.. Om daar in te gokken kan je net zo goed meteen je blok wegdonderen.

    #17926275

    Als je al je olie aflaat, inclusief filter, en je vult bij volgens specificaties, dan kan er niet veel mis gaan

    Zo ververs je toch ook je olie ?

    #17926276

    Onzin! Er komt nooit alle olie uit dus doe je er teveel in. En dat is op korte termijn nog slechter dan te weinig. Ook kloppen die aanduidingen op verpakkingen nooit precies. En het overgieten in een maatbeker is gewoon belachelijk veel meer werk als je het gewoon op de normale manier kan doen met de peilstok!
    Met olie verversen gooi ik er gewoon olie bij tot de helft min/max vd peilstok. Starten zonder bobinekabel zodat alle olie op druk is en in het oliefilter zit. Dan weer bijvullen tot half min/max peilstok. Dan pas echt starten en even minuutje laten lopen. En weer peilen.
    Als je echt zeker wil zijn is er geen andere manier. ;)

    #17926277

    Idd, peilen = beter,maar in beide gevallen lijkt het mij dat je hoedanook peilt

    Hard onzin roepen is wat overdreven

    Dat beetje olie dat er nog in zit is zo weinig, die extra olie, daar loopt een blok echt niet op stuk, tenzij je 3 keer per maand gaat verversen

    #17926278

    Hallo ik wil de lengte weten vanaf het onderblok tot bovenkant peilstokhouder. Maar dan van een motor waarbij de peilstok aan de distributie kant zit. Bedankt alvast

    #17926279

    @kaneelschep wrote:

    Onzin! Er komt nooit alle olie uit dus doe je er teveel in. En dat is op korte termijn nog slechter dan te weinig. Ook kloppen die aanduidingen op verpakkingen nooit precies. En het overgieten in een maatbeker is gewoon belachelijk veel meer werk als je het gewoon op de normale manier kan doen met de peilstok!
    Met olie verversen gooi ik er gewoon olie bij tot de helft min/max vd peilstok. Starten zonder bobinekabel zodat alle olie op druk is en in het oliefilter zit. Dan weer bijvullen tot half min/max peilstok. Dan pas echt starten en even minuutje laten lopen. En weer peilen.
    Als je echt zeker wil zijn is er geen andere manier. ;)

    Ik weet niet of jij ook in een garage werkt maar ik heb het ze zo nog nooit zien doen zoals jij verteld.
    En ik zelf doe het zo bij mij baas ook niet !!!!!!!!!!
    En wat Malle zegt is helemaal nog niet zo gek.
    Ik weet niet wat voor speciale opel jij rijd maar ik heb nog nooit een opel gezien waar de peilstok 1cm verschil 1 liter olie is. welke type is dat dan ???????????

    #17926280

    ik heb altijd geleerd dat tussen min en max meestal 1 liter olie is…

    #17926281

    Bij mijn staat er tussen min en max op geschreven 0.75l

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17926282

    Oke op de manier die Malle beschrijft kan het ook, maar kan misschien even de lengte meten aub. Aangezien ik alvast zoveel mogelijk wil voorbereiden.

    #17926283

    @bettus accu wrote:

    ik heb altijd geleerd dat tussen min en max meestal 1 liter olie is…

    Klopt dat is zo´n beetje standaard iets, maar bij mij corsa is het 0,75 liter.
    En bij mazda´s is het 0,8 l .
    Maar of dat nu 1 cm per liter is geloof ik niet, maar goed wij gaan off topic en dat is niet de bedoeling van deze topic vraag !

    #17926284

    maar toch mooi om te weten! :thumb

    heb zelf een carterpan gemaakt voor mn c20xe in een kadett, en nu moet ik dus ook de pijlstok aanpassen.

    #17926285

    Ik pak een carterpan en aanzuigbuis van een 18s motor. Maar is er niemand die zo’n motor heeft staan voor een achterwielaangedreven opel, die even de peilstokhouder kan meten.

    #17926286

    ik wel wel even meten, maar het blok ligt achter allemaal zooi. Wordt wel volgende week.

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

    #17926287

    Oke ik wacht het wel af, alvast bedankt!

    #17926288

    Welke maat wil je precies weten dan? De lengte van de pijlstok?

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

    #17926289

    Nee de lengte van de peilstokhouder, vanaf het onderblok.

    #17926290

    Lengte is 11cm van bovenkant peilstokhouder tot onderblok. :) succes verder!
    ik begin binnenkort ook met het leggen van een c20ne in een rekord. Mijn geluk is dat het blok compleet met bak uit een omega a komt :d

    #17926291

    Welke voordelen heb je dan nog meer?
    Carterpan + pijlstok…
    En verder?

    Ventilator op de snaar….maar die kan ook aan de radiateur (spalfan)

    Weet nog een ouwe omega te staan voor weinig, ding is peer verrot maar de 8v is nog zeer bruikbaar.

    #17926292

    Versnellingbak, uitlaat gaat al enigszins in de goede richting, radiator zonder reservoir. Motorsteunen zitten al goed.

    Had het blok bewaard voor in de kadett, maar dat ging niet passen. Nu heb ik een rekord staan en zover ik kan zien is het bijna plug en play

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

    #17926293

    De bak ook ja?!
    Dat is zeer fijn om te weten.

    bedankt voor je info :thumbup

    #17926294

    Heeft idd wel een aantal voordelen als het uit een omega komt. Ik zoek ook nog een betaalbare 5 bak voor in de Rekord.

    #17926295

    De r25 past er zo in naar mijn inziens. Wel is het belangrijk dat je een zoekt met een mechanische koppeling. Ze zijn er geloof ik ook met hydraulische koppeling en dat maakt het inbouwen lastiger.

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.