C20ne blok vonkt niet

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C20ne blok vonkt niet

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216577

    ik heb een C20ne blok in een corsa geplaats (Crossauto)

    ik heb alles zo aangesloten.

    rode kabel die naar brandstof relais gaat door geknipt en daar een constante + opgezet.

    de blauw/ rood zit door middel van een schakelaar op de brandstofpomp aangesloten.

    de zwarte kabel die bij de bobine zit is 10 cm na de bobine doorgeknipt en zit een schakelbare + aan. ook gewoon 12 volt.

    de startmotor zit ook aangesloten op een constante + met schakelaar ertussen

    heb alleen een raar probleem nu.
    motor word wel rond gegooit maar slaat niet aan
    bougies eruit en wil niet vonken.

    computer eruit gehaald en in een Vectra gedaan en daar loopt ie gewoon.

    iemand enig id wat hier mis gegaan kan zijn?

    overal word er gezegt dat de bruine draad aan de massa moet. maar zover ik gezien/gekeken heb zit er geen bruine draad in.

    #17598587

    je brandstif relais zorgt zowel voor de vonk als dat de pomp gaat lopen
    doordat je de 2de rode draad bent vergeten aan te sluiten vonkt deze niet..

    Ik snap alleen niet waarom jullie die kabels door knippen…
    Ik kan daar echt met de kop niet bij..

    Trek dan een aparte draad naar de pomp maar ga niet lopen knippen in de motorkabelboom
    en dan lopen janken dat het spul niet loopt…

    Sorry klinkt hard, is het ook.
    NIET knippen in je motor kabelboom

    krijg je dit soort storingen ook niet..
    Relais kun je makkelijk vervangen voor vaste bekabeling als het moet zonder te knippen in die boom….

    Ook het schakelen van een pomp is dan zelfs nog mogelijk…
    Dus als je die boom nog kunt redden, doe dat netjes met soldeerbout en krimpkous en dan zou je motor gewoon aanslaan

    #17598588

    ik heb deze motor zo gekocht met kabelboom.

    ondertussen heb ik het zo aangesloten.

    rooie dikke kabel na ecu heeft constante +
    andere kant rooie dikke kabel na brandstofpomp relais heeft ook constante +
    rooie kabel (dun) van brandstofpomp relais heeft ook een constante +

    nu loopt de motor maar de motor wil niet goed lopen.
    er zijn meer kabels weg geknipt vanaf het brandstof relai ik zie even door de draden het bos niet meer.

    motor valt dood zodra je het gas in trapt.
    maar bedien je de gasklep weer heel zachtjes dan klimt hij wel op in toeren met horten en stoten.
    kan volgens mij niet goed zijn

    #17598589

    hoi

    dat is dus hoogst waarschijnlijk je lucht massa weger
    heb je een ronde of een vierkante?

    gr chris

    #17598590

    origineel gepost door corsaboy
    je brandstif relais zorgt zowel voor de vonk als dat de pomp gaat lopen
    doordat je de 2de rode draad bent vergeten aan te sluiten vonkt deze niet..

    Ik snap alleen niet waarom jullie die kabels door knippen…
    Ik kan daar echt met de kop niet bij..

    Trek dan een aparte draad naar de pomp maar ga niet lopen knippen in de motorkabelboom
    en dan lopen janken dat het spul niet loopt…

    Sorry klinkt hard, is het ook.
    NIET knippen in je motor kabelboom

    krijg je dit soort storingen ook niet..
    Relais kun je makkelijk vervangen voor vaste bekabeling als het moet zonder te knippen in die boom….

    Ook het schakelen van een pomp is dan zelfs nog mogelijk…
    Dus als je die boom nog kunt redden, doe dat netjes met soldeerbout en krimpkous en dan zou je motor gewoon aanslaan

    Ben het wel met Corsaboy eens hier, de motorkabelboom gewoon van af blijven en in orde houden. Kom zelf ook veel van die verknipte/kroonsteentjes/ half verneukte bomen tegen regelmatig

    #17598591

    probeer ff een andere boom te scoren.
    belangrijk is dan te weten welk type boom je hebt.

    bij vierkante lmm kun je een 2 rij / 3 rij ecu hebben
    bij de ronde lmm heb je altijd laatste type c20ne boom nodig uit de astra f gsi…

    eerst zorgen voor goeie bekabeling. neem dat nou maar van me aan..
    anders krijg je achteraf alsnog problemen…

    #17598592

    Mee eens corsaboy, maar een crossauto en een goede boom ben bang dat er meer
    stekkers verdwenen zijn ,want ook die zijn storing gevoelig in de cross

    klinkt anders toch als lmm probleem,had het zelfde andere lmm erop en klaar

    #17598593

    Beetje jammer dat altijd gedacht word dat de autocrossers alles slopen….
    Ik sloot zelf altijd netjes alles aan met de contra stekker vd autokabelboom.
    Nooit in knippen en heb je eens wat hang je zo de tech1 eraan en je hebt duidelijk beeld van hoe of wat.
    Doe maar wat corsaboy zei,in de kliko die boom en even een nette eraan.
    En een kabelboom merkt weinig van cross of straat,mits juist behandeld.
    Maargoed succes ermee.

    #17598594

    ik heb diverse bomen gehad van 8v motoren.
    Ook veel bij dennis weg en deze waren helemaal 100%..
    ok beetje onder de drek hahah maar verder top..

    Helaas heb ik ook nix meer liggen..

    #17598595

    ik denk niet dat crossers hun kabelboom moet willig slopen maar gebrek aan geld ect en toch willen crossen ect gaan crossers er toch van uit dat mensen (mede crossers) hun de beste adviezen geven (als je dit doet heb je 10 pk meer enz.) gebrek aan kennis en goede oortjes

    #17598596

    heb nog wel een 8v kabelboom die correct is (uit een cross auto)

    #17598597

    ondertussen is de kabelboom hersteld.
    alles weer even netjes gemaakt zoals het hoord zo ver ik kan zien.
    alles gesoldeerd met een stukje krimkous erover heen,

    en het probleem was ook idd de lucht massa meter.

    #17598598

    Hier nog nooit in een kabelboom geknipt in de laatse 3-4 opel projecten had alleen last van drijfstangen die uit de cilinder knapten bij 7500 toeren :P en dan zit je zuiger vast bovenin je blok:P

    #17598599

    Originally posted by Noordpoolgsi
    Hier nog nooit in een kabelboom geknipt in de laatse 3-4 opel projecten had alleen last van drijfstangen die uit de cilinder knapten bij 7500 toeren :P en dan zit je zuiger vast bovenin je blok:P

    boven de 7000 rpm doe ik er iig arp bouten in.
    Komen je drijfstangen tenminste niet naar buiten.

    Draaide met mijn atmo 8v max 8300 rpm…..
    Geen problemen gehad met die motor

    #17598600

    heb dr genoeg lol aan gehad marcel haha :)
    cilinderwant was alleen een puinhoop … anders had ik blok zoweer klaar gemaakt.

    Heb alle bruikbare delen overgeschroeft op een ander onderblok dus hij heeft al zn 2de leven zeg ma :P

    Blok is trouwens wel op glanerbrugse grond overleden (vloddercross) ;)

    #17598601

    Originally posted by Noordpoolgsi
    (vloddercross) ;)

    vloddercross rules :D

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.