c20let zuigers in c20 ne

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20let zuigers in c20 ne

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209335

    hallo ik heb een vraagsje heb zuigers liggen van c20let en die passen ook maar is dat goed voor mijn c20ne of moet ik andere zuigers zoeken ?alle info is welkom

    #17474362

    heel simpel, mijn ervaring is dat ze bij een beetje vuldruk wegsmelten (boven de 0.9 – 1.0 bar)
    allemaal op hetzelfde punt…

    ZOnder aanpassing niet dus…
    heeft te maken met klepinkepingen en de cilinderkop

    #17474363

    maar wat kan je daar dan tegen doen ?of beter zijn er andere merken voor c20ne die lage druk zuigers maken ?

    #17474364

    gewoon wiseco of wössner
    JE Pistons is ook goed..

    Gewoon gesmeed en op eigen CR afgestemd.
    Is wel iets duurder maar goed. heb je wat kost wat..

    Laten afdraaien van zuigers is ook niet meest ideaal..
    Hangt er tevens vanaf wat je van plan bent.

    Als je onder de 1.1 bar blijft kan ik je verklappen dat de orginele zuigers het gewoon houden met een decompressieplaat..

    #17474365

    nene moet op ietske meer kunnen draaien ;) en weet je waarje ze kan laten maken in belgie of nederland maakt niet uit alvast bedankt

    #17474366

    euhm wössner zit in duitsland, wiseco en JE Pistons in de states…

    #17474367

    oeps:cry

    #17474368

    En Omega in Engeland, haha

    #17474369

    owh ja die hadden we ook nog..
    Maar zijn best wel veel dealers in nederland en belgië
    :angel

    #17474370

    zoals? want k niks in nederland ben van belgie helemaal tegen frankrjk aan de kust :p

    #17474371

    origineel gepost door nicksjeu
    zoals? want k niks in nederland ben van belgie helemaal tegen frankrjk aan de kust :p

    Lahouter motorsport in ieper
    is zelfs een opel tuner
    :thumbup
    http://www.lahoutermotorsport.be/pagina.php?pagina_id=17

    #17474372

    heb gebeld naat lahouters maar ik moet nie zien te weten te komenwat de inhoud van men verbranding kamer moet zijn hoe kan ik dat ? weet wel dat zuigers 8:1van compressie moeten zijn .

    #17474373

    kop/coulase eraf verbrandingsruimte met een injectiespuitje met maatafmeting volspuiten en je hebt de inhoud, het meestgangbare is te meten in cc’s.

    #17474374

    glycerol is daar uitstekend voor overigens ;)

    #17474375

    kunnen de orginele c20ne zuigers tot 1.1 bar gebruikt worden of de c20let zuigers. ?

    en ze passen dus evt. wel in een NE motor ?

    gr.arno

    #17474376

    origineel gepost door rabbitopc
    kunnen de orginele c20ne zuigers tot 1.1 bar gebruikt worden of de c20let zuigers. ?

    en ze passen dus evt. wel in een NE motor ?

    gr.arno

    quote corsaboy:
    heel simpel, mijn ervaring is dat ze bij een beetje vuldruk wegsmelten (boven de 0.9 – 1.0 bar)
    allemaal op hetzelfde punt…

    ZOnder aanpassing niet dus…
    heeft te maken met klepinkepingen en de cilinderkop

    #17474377

    Originally posted by rabbitopc
    kunnen de orginele c20ne zuigers tot 1.1 bar gebruikt worden of de c20let zuigers. ?

    en ze passen dus evt. wel in een NE motor ?

    gr.arno

    1.1 bar gaat gewoon goed.
    wel ff decompressie plaat ertussen.
    te bestellen bij HG Motorsport…

    Mits je maar voldoende brandstof naar binnen dondert, niet te veel, maar te weinig is einde zuiger…

    king:

    #17474378

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by rabbitopc
    kunnen de orginele c20ne zuigers tot 1.1 bar gebruikt worden of de c20let zuigers. ?

    en ze passen dus evt. wel in een NE motor ?

    gr.arno

    1.1 bar gaat gewoon goed.
    wel ff decompressie plaat ertussen.
    te bestellen bij HG Motorsport…

    Mits je maar voldoende brandstof naar binnen dondert, niet te veel, maar te weinig is einde zuiger…

    king:

    die plaat heb ik al besteld idd maar hoger als 1.0 bar hoeft ook niet. (nog niet)

    #17474379

    origineel gepost door rabbitopc

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by rabbitopc
    kunnen de orginele c20ne zuigers tot 1.1 bar gebruikt worden of de c20let zuigers. ?

    en ze passen dus evt. wel in een NE motor ?

    gr.arno

    1.1 bar gaat gewoon goed.
    wel ff decompressie plaat ertussen.
    te bestellen bij HG Motorsport…

    Mits je maar voldoende brandstof naar binnen dondert, niet te veel, maar te weinig is einde zuiger…

    king:

    die plaat heb ik al besteld idd maar hoger als 1.0 bar hoeft ook niet. (nog niet)

    als je hoger wil kan j altijd je zuigers uitdraaien heb een plannetje van gevonden op http://www.vaux-extreme.com/forum/index.php staat zeer handige info op

    #17474380

    1.1 bar gaat gewoon goed.
    wel ff decompressie plaat ertussen.
    te bestellen bij HG Motorsport…

    Mits je maar voldoende brandstof naar binnen dondert, niet te veel, maar te weinig is einde zuiger…

    king: [/quote]

    Het is niet alleen brandstof. Ontstekingstijdstip doet ook heel veel. Als je daar te vroeg mee gaat is het ook einde zuiger.

    Voor de ts: als je alles wil weten over turbo ombouw kan ik je het boek maximum boost van corky bel aanraden. Is wel in het engels maar als je dat gelezen hebt denk ik niet dat je nog veel vragen hebt.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.