C20let / z20let(2.0 16v turbo) in manta B GSI

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20let / z20let(2.0 16v turbo) in manta B GSI

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17537494

    Boomklevertjes noemen ze dat…

    #17537495

    origineel gepost door skinsdale
    vroeg geleerd oud gedaan:agent

    Dat zegt in dit vak dus helemaal niks, of je moet als kind in een kart zijn gezet om te racen op circuit, zodat je enig ervaring hebt met sturen en vooral omgaan met onverwachte reacties van de auto en andere manoeuvres!!

    doe het eerst maar rustig aan en doe ervaring op! zowel FWD als RWD

    en je moet niet vergeten dat de weg altijd netjes droog is, maar je rare uitschieters maakt vooral met dit weer!

    dit weekend ook weer paar keer met de billetjes zitten knijpen! en dat gewoon op een recht stuk weg!:agent

    #17537496

    Ok,

    nu ik

    ben inmiddels bijna 20,
    heb mijn manta sinds ik 17 ben,
    je kent ’t wel, apk klaar maken, hier en daar wat ditjes en datjes aan doen.
    echter rijdt ik al auto & kart sinds m’n 14e, en heb daarbij ook motocross gedaan.

    nu nog ene paar x per jaar driftdagen op circuit (niederrhein ed.) en ben helemaal gek van m’n manta.

    echter is ’t punt nu daar dat ik hem wil gaan restaureren, sterker nog, hij licht al half uit elkaar.
    en ik heb ook het idee om er een let in te leggen.
    niet voor dagelijks vervoer! dat zeer zeker niet, maar voor meetings, en mss eens een sprint dag. ding moet namelijk tip top worden, zodat ik er echt mee kan gaan ”showwen”

    ook heb ik al wat ervaring met een aantal pk’s, denk aan een beamer m50 vanos, golf vr6, ‘rado vr6, audi 1.8 20vT etc.

    en nu las ik daarnet de reactie van Mayhem, die adviseerd er een 265 achter te hangen. is dat ook noodzaak bij een standaart let, of voldoet de 1.8 5bak daar ook aan?
    en is het verder quwa inbouw te doen? carterpan van de 1800, motorsteunen etc,
    computer en kabelboom komen aardig overeen met manta? ik werk met een digidash enzo..
    remmerij aan de voorzeide is al enigsinds gemodificeerd (rekord schijven met e21 klauwen), achteras wil ik ook met schijven uit voeren.

    kan nooit kwaad om al vast wat info bij elkaar te sprokkelen dacht ik zo!
    is nog ver weg, maar dan weet ik iig vast hoever ik kan gaan (en moet gaan quwa sparen :P)

    #17537497

    ik zou er niet aan beginnen
    heb met een collega van mij, een c20let in een ascona b gebouwt nu (330pk)

    de verbouwing aan deze ascona kost mega veel tijd en geld
    alleen de motor is geen probleem,de rest wel,als je het goed wil doen zodat het heel blijft en ook nog veillig is.

    vergeet niet dat alles wat je aan moet pasen aan de manta/ascona je zelf zal moeten maken.
    er is niet veel tekoop.en wat tekoop is kost echt veel geld

    dus ik zou als eerste auto er nooit aan beginnen,maar dat is mijn mening.

    de z20let is ook niet echt geschikt voor een rwd het vermogen komt heel soepel in, de c20let is veel meer brute kracht,beter voor de rwd.

    plus dat de z20let veel meer bedrading heeft,c is daarin veel makelijker

    maar je kan altijd eens bij de ascona komen kijken

    #17537498

    wat moet je volgens jou dan allemaal zelf maken:hmmz
    een c20let in een b manta bouwen is best goed te doen
    in grote lijnen is het gelijk aan
    een c20xe inbouwen

    op 1 motorsteun na(turbo zijde)
    of je moet al n andere uitlaat + turbo pakken
    bij een gt28rs
    past zelfs aan e trubo zijde
    de 1,8 motorsteun
    verder kun je voor n standaard let best nog de 1,8 5 bak nemen
    hoewel die al niet veel goedkoper meer zijn dan een 265bak
    met kom van 1.8 4 bak en pasplaat
    dus tjah ik zie niet in waarom er niet aan te beginnen

    #17537499

    de kosten zijn er van wegen de pk’s
    de kom van de 18 gaat gewoon kapot boven de 350pk,net als de achteras,zit nu een as onder van een volvo.
    ook de tussen as blijft niet heel,remmen zal je ook aan moeten pasen,en de schokbrekers en veren.

    de motor hangt er zo in dat ben ik helemaal met je eens,dat is ook het probleem niet

    #17537500

    origineel gepost door Emiel-Manta

    ook heb ik al wat ervaring met een aantal pk’s, denk aan een beamer m50 vanos, golf vr6, ‘rado vr6, audi 1.8 20vT etc.

    en welke is nou snel dan? vr6 loopt niet hard, 20v turbo is ook niets. en als je een m5 bedoeld geloof ik nooit dat je daarmee de rand hebt opgezocht.

    hard rechtuit rijden kan iedereen… maar op de weg zijn zat bochten en rijdende chicanes met rare bewegingen die niet te voorspellen zijn.

    #17537501

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door Emiel-Manta

    ook heb ik al wat ervaring met een aantal pk’s, denk aan een beamer m50 vanos, golf vr6, ‘rado vr6, audi 1.8 20vT etc.

    en welke is nou snel dan? vr6 loopt niet hard, 20v turbo is ook niets. en als je een m5 bedoeld geloof ik nooit dat je daarmee de rand hebt opgezocht.

    hard rechtuit rijden kan iedereen… maar op de weg zijn zat bochten en rijdende chicanes met rare bewegingen die niet te voorspellen zijn.

    :jerry:jerry:jerry

    #17537502

    m50 is volgens mij motorcode van bwm, die 2.5 6pitter met 190pk?

    en nee die gaan echt NIET snel :sleeping:sleeping evenals Vr6 wat heel wat klinkt maar ook niet snel is.

    20VT is nog wel grappig om te pesten. maar snel… nee origineel al helemaal niet

    #17537503

    klopt,
    maar ik praat toch ook over een originele let, of wat is er nu niet duidelijk?
    ik had het over een vanos motor met std 180 pk ja, niet gek veel, maar dat heeft een beetje vr6 ook in huis.
    zelfde geld voor de 20vT audi, die gechippt was naar 215.

    En als ik dadelijk 9k in zo’n autotje heb gepompt was ik niet van plan tot ’t uiterste te gaan en ‘m tegen een boom te parkeren. Dan bedenk je je wel een 2e keer eer dat je in stapt.

    Dus aub even kappen met dat bescherm-engel-gedoe, en beantwoord m’n vragen. Zo niet, blader dan verder naar ’t volgende topic.

    @Louwe: bedankt, daar kan ik al iets mee. :)

    #17537504

    gewoon doen waar je zelf zin in heb

    #17537505

    inderdaad ging het hiero om een standaard let dus
    ronde de 200 pk

    dan gaan er nog geen tussen/achter assen vliegwiel kommen
    stuk
    en kun je ook nog goed met een 18 s bak uit de voeten

    dat blijft tot en met 250pk ook nog wel heel
    zelfs als je der mee sprint;)

    we gaan hier natuurlijk geen appels met peren vergelijken;)

    #17537506

    Maar daarom kan je beter in de toekomst kijken misschien en meteen op safe spelen? lijkt mij beter dan 2x moeten…

    280pk heb je al met simpele chip…

    #17537507

    Eerst maar eens met standaart setup gaan rijden, en leren te beheersen.

    Dàt lijkt me persoonlijk dan wel veiliger ;)
    Maar wat je zegt klopt wel enigsinds, mocht ik ooit willen upgraden dan heb ik de bak bijv. vast in huis..

    bedankt.

    #17537508

    origineel gepost door sw16v
    Maar daarom kan je beter in de toekomst kijken misschien en meteen op safe spelen? lijkt mij beter dan 2x moeten…

    280pk heb je al met simpele chip…

    kennis van me reed met 287 pk aan de wielen
    in een a manta

    met standaard gte as
    en 40%sper
    en 18 s bak
    ;)

    #17537509

    origineel gepost door sw16v
    m50 is volgens mij motorcode van bwm, die 2.5 6pitter met 190pk?

    en nee die gaan echt NIET snel :sleeping:sleeping evenals Vr6 wat heel wat klinkt maar ook niet snel is.

    20VT is nog wel grappig om te pesten. maar snel… nee origineel al helemaal niet

    Hehe, klopt, zijn alle 3 niet snel. Tenminste als je gewend bent in een broodtrommel met c20xe/let te rijden ofniet :P

    Denk dat de TS niet meer gaat reageren :( , hij heeft maar 1 post :jerry

    #17537510

    daarom gewoon rustig auto onder controle krijgen
    ben nu 20 had eerst golf3 gti 115, heb ik bijna jaar mee gereden. Heb nu astra f gsi 160 pk. en ga er van de winter een calibra turbo in hangen is de bedoeling

    #17537511

    zoals de meeste hier zeggen zou ik eerst eens zo rond rijden:P
    Ben zelf ook 18 en heb de eerste kadett als de sloot in gelegt…
    RWD en natte weg glijd echt super erg:o wat wel leuk is alleen je moet er eerst wel ervaring mee krijgen:P

    de eerste keer overviel dat mij met 45 vette pk’s:agent

    #17537512

    Zelfs met de c14nz is het geen lolletje als je wil sturen in een bocht wanneer het glad is. En dan hoef je niet eens hard te gaan. Maar wat al gezegd was, volgens mij zien we die niet meer terug hier. :jerry

    #17537513

    200PK op de achterwielen, waarom niet !?

    Dat dat teveel is voor als je net een rijbewijs hebt vindt ik onzin.
    Mijn eerste auto (die ik nu nog rijdt) kocht ik net toen ik mijn rijbewijs had, en dat is een Omega 3.0 V6, het is gewoon hoe je er zelf mee omgaat.

    Ik hoef mijzelf niet te bewijzen tegen over een ander, wanneer je denkt dit wel te moeten doen heb je een grotere kans dat het mis gaat.

    #17537514

    een omega v6 is ff wat anders als een manta turbo…

    #17537515

    origineel gepost door opel_omega_steinmetz
    200PK op de achterwielen, waarom niet !?

    Dat dat teveel is voor als je net een rijbewijs hebt vindt ik onzin.
    Mijn eerste auto (die ik nu nog rijdt) kocht ik net toen ik mijn rijbewijs had, en dat is een Omega 3.0 V6, het is gewoon hoe je er zelf mee omgaat.

    Ik hoef mijzelf niet te bewijzen tegen over een ander, wanneer je denkt dit wel te moeten doen heb je een grotere kans dat het mis gaat.

    die dingen hebben traction control geloof ik? dat maakt het wel wat simpeler allemaal.

    bovendien is 200pk op 1700 kilo een heel ander verhaal als 200pk op 900kg, je heb gewoon zo weinig asdruk met een lichte auto, je ben hem zo kwijt in een bocht of met regen. een turbo heeft zowiezo een heel andere vermogensopbouw als een v6..

    900 dat is wat mijn c kadett c20let woog op de weegbrug

    ik zou deze auto NOOIT van me leven meegeven aan iemand die net zn rijbewijs heeft, die rijd zichzelf compleet te pletter tegen de eerste boom.

    ik kan best zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met rwd autos, maar zelfs deze wagen liet zelfs mij soms schrikken door onverwachts uit te breken op een regenachtige weg bij 80/90km/u gelukkig weet ik dan wat ik moet doen, maar als je dat niet gewend ben dan ben je gewoon weg.

    #17537516

    denk indd dat ie verdwenen is :jerry

    origineel gepost door marcel

    origineel gepost door opel_omega_steinmetz
    200PK op de achterwielen, waarom niet !?

    Dat dat teveel is voor als je net een rijbewijs hebt vindt ik onzin.
    Mijn eerste auto (die ik nu nog rijdt) kocht ik net toen ik mijn rijbewijs had, en dat is een Omega 3.0 V6, het is gewoon hoe je er zelf mee omgaat.

    Ik hoef mijzelf niet te bewijzen tegen over een ander, wanneer je denkt dit wel te moeten doen heb je een grotere kans dat het mis gaat.

    die dingen hebben traction control geloof ik? dat maakt het wel wat simpeler allemaal.

    bovendien is 200pk op 1700 kilo een heel ander verhaal als 200pk op 900kg, je heb gewoon zo weinig asdruk met een lichte auto, je ben hem zo kwijt in een bocht of met regen. een turbo heeft zowiezo een heel andere vermogensopbouw als een v6..

    900 dat is wat mijn c kadett c20let woog op de weegbrug

    ik zou deze auto NOOIT van me leven meegeven aan iemand die net zn rijbewijs heeft, die rijd zichzelf compleet te pletter tegen de eerste boom.

    ik kan best zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met rwd autos, maar zelfs deze wagen liet zelfs mij soms schrikken door onverwachts uit te breken op een regenachtige weg bij 80/90km/u gelukkig weet ik dan wat ik moet doen, maar als je dat niet gewend ben dan ben je gewoon weg.

    maar jij zit toch op brommerforum?:P

    #17537517

    al dik 7jaar,

    kadett is indd verdwenen, maar niet verloren. hij moet helaas zn dagen nu gaan slijten met een saaie atmosferische motor:vertag

    hier werd hij opgehaald door iemand van het kadett c forum, volgens mij is die er nu nog steeds mee bezig

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.