C20LET wil niet boven de 0,5 bar

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20LET wil niet boven de 0,5 bar

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 128)
  • Auteur
    Berichten
  • #17603375

    Vandaag in een ingeving de grote vacuümslang van het kleppendeksel af gehaald en wat bleek, hij zat vol met olie/koelwater sludge en nadat het bovenste slangetje van de Amal valve los kwam liep er een straal water uit. Bovendien vertoonde de slang (hoe kan het ook weer anders) netjes ónder de slangklem bij de aansluiting op de turbo zelf haarscheurtjes die pas zichtbaar werden toen de klem er af was :hmmz
    Iemand enig idee wat die drieledige slang met onderdeelnummer 90423254 moet kosten en wat een Amal valve met nummer 90423078 (staat een Pierburg merknaam op) moeten kosten?

    #17603376

    de amal valve staat bij onze geweldige forum sponsor te koop voor 95 euro
    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=350033&hid=&lhid=&lvid=&mid=101

    Dus zal ie bij de dealer wel rond de 75 euro kosten :angel

    #17603377

    Foei folky! jij reclame maken voor mpech?:mad:

    #17603378

    Folky vergeet het maar dat de dealer daar €75 voor wil hebben… eerder 81 EX BTW :o Heb voorlopig alleen de vacuümslang besteld die een godsachterlijke €53 moet kosten en vanmiddag de 2 uitgangen van de Amal valve eens goed door gespoten met een reinigend goedje (zag dat er aangekoekte smurrie in 1 uitgang zat).
    Nu maar hopen dat dit alles was dan hoef ik geen €100 voor een lullig membraamklepje te betalen :thumbdown Geen wonder dat General Motors failliet is gegaan….

    #17603379

    bel anders eens met http://www.duparts.nl
    kijken wat ze vragen voor dat ding…

    #17603380

    Het slangetje van de ontluchting hoef je niet vast te maken aan de amalvalve dan kan er ook geen zooi meer in komen.

    #17603381

    jah iki heb het zelfde probleem kom ook niet niet boven 0,5 kheb ook alle slangen nagekeken amalvalve verwisselt was het probleem ook niet:hmmz

    #17603382

    origineel gepost door Andre Botter
    Het slangetje van de ontluchting hoef je niet vast te maken aan de amalvalve dan kan er ook geen zooi meer in komen.

    Dat bovenste slangetje op die enkele aansluiting neem ik aan? Wat voor doel heeft die enkele aansluiting op de Amal valve die aan de ontluchting vast zit?

    #17603383

    Geen:P maar niet af gaan doppen:o

    #17603384

    AMAL Valve is volgens mij toch een boost control solenoid…

    Het DP Engineering wel te koop, kost mij iets van 50 euro tijdens de inbouw van mijn VEMS PnP, omdat de standaard klep niet mee wilde werken.

    http://www.dp-engineering.nl

    #17603385

    Alle merkwaardigheden op een stokje :hmmz…
    Vanmiddag die 3-ledige slang verzopen met reinigingsmiddel tot het water wat er uit kwam helder was (zat me een partij bruine drab in), de 2 plastic “buizen” met aan iedere kant een stukje slang die van de Amal valve naar de turbo gaan vervangen voor rubberen vacuümslang uit 1 stuk, slangklem van de vacuümslang die op een vierkante sensor (charge temp?) bij het inlaatspruitstuk aansluit wat strakker gedraaid en gaan rijden.
    In het begin wilde hij nog niet boven de 0,7 bar maar het duurde niet lang voor de naald weer piekte op een mooie 0,9 zoals hij vanaf het begin altijd gedaan heeft, alleen… daarna blijft hij een knipoog staan op 0,7 om vervolgens weer gauw naar 0,5 terug te zakken. Zo blijft hij tijdens een aantal pulls heen en weer jokeren waarbij de 0,9 niet altijd maar wel vaak gehaald word en soms niet eens de 0,7, koppeling begint na een minuutje ontzettend te stinken/roken en dan is het niet stampen stampen stampen maar beheerst accellereren, is hij na een tijdje eenmaal goed warm gereden dan is alles weer terug bij het oude en word met tegenzin de 0,5 gehaald…

    Comments anyone?

    #17603386

    origineel gepost door Andre Botter
    Geen:P maar niet af gaan doppen:o

    Waarom hebben de grapjurken hem dan gemaakt, hadden ze dat buisje toch net zo goed achterwege kunnen laten :P

    #17603387

    origineel gepost door Corsa_GSi
    AMAL Valve is volgens mij toch een boost control solenoid…

    Het DP Engineering wel te koop, kost mij iets van 50 euro tijdens de inbouw van mijn VEMS PnP, omdat de standaard klep niet mee wilde werken.

    http://www.dp-engineering.nl

    Heb je misschien een onderdeelnummer voor me en zou het goed samenwerken met een standaard motor?

    #17603388

    rubberen vacuümslang uit 1 stuk zeg jij,

    vervang dat weer door een hard plastic leiding!

    ik heb ze van vrachtauto remmen gepakt, hard en toch flexibel

    #17603389

    origineel gepost door sw16v
    rubberen vacuümslang uit 1 stuk zeg jij,

    vervang dat weer door een hard plastic leiding!

    ik heb ze van vrachtauto remmen gepakt, hard en toch flexibel

    Rubber trekt dus dicht als de motor aan het werk moet… kan deze plastic leiding bij een automaterialenzaak besteld worden? Moet ik de rubberen gedeeltes met een slangklem op de plastic leiding knijpen of voldoende leiding nemen zodat het uit zichzelf op zijn plaats blijft zitten?

    #17603390

    Er schiet me net wat te binnen, de leiding naar de ECU toe heb ik nog niet gecontroleerd :hmmz… zou de ECU hem misschien op 0,5 houden als deze leiding scheurtjes vertoont of door iets dichtgeknepen word?

    #17603391

    Originally posted by InjectTheVenom
    Er schiet me net wat te binnen, de leiding naar de ECU toe heb ik nog niet gecontroleerd :hmmz… zou de ECU hem misschien op 0,5 houden als deze leiding scheurtjes vertoont of door iets dichtgeknepen word?

    die ook ff checken ja..
    Kan rare dingen opleveren

    #17603392

    Originally posted by InjectTheVenom

    origineel gepost door Corsa_GSi
    AMAL Valve is volgens mij toch een boost control solenoid…

    Het DP Engineering wel te koop, kost mij iets van 50 euro tijdens de inbouw van mijn VEMS PnP, omdat de standaard klep niet mee wilde werken.

    http://www.dp-engineering.nl

    Heb je misschien een onderdeelnummer voor me en zou het goed samenwerken met een standaard motor?

    Gewoon ff bellen en ernaar vragen. Staat geen onderdeel nummer op de site.

    Werkt bij mij prima op een standaard motor (nu wel met VEMS ECU).

    Daarnaast ook kijken of de slang naar je drukmeter nog goed is en bij de aftakking ernaar toe goed controleren.

    #17603393

    waarom zijn rubbere slangen niet goed kan makkelijk als je de goeie hebt ik heb deze die krijg je egt niet plat tot 140psi en kost geen drol http://cgi.ebay.co.uk/Silicone-Vacuum-Turbo-Boost-Dumpvalve-Pipe-Hose-4mm_W0QQitemZ380201689296QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5885c960d0

    #17603394

    vacuum is geen druk he :hmmz
    ben ook niet zo weg van samenknijpbare rubberen slangetjes op een vacuum systeeem
    Idd vrachtwaggel remsysteem slangen

    #17603395

    oke ma die kan je wel gebruiken vaN amalvalve na je wastegate dat bedoel ik die knijpen niet samen door zoweinig druk van 0,9 bar

    #17603396

    Waar haal je die vrachtwaggel leidingen dan? Dan kan ik daar morgen meteen achteraan gaan, met 2 meter kom je net mooi uit naar de Amal valve toe.

    #17603397

    daf
    mercedes
    man
    scania
    volvo
    ginaf
    renault
    iveco

    ??

    #17603398

    Ok duidelijk :D Moet de leiding gewoon in het slangetje geschoven worden of is het verstandig er nog een klein klemmetje op te zetten?

    #17603399

    Ff iets heel geks weet niet of je dat al gecontroleerd heb, maar de 1ste versnellingsherkenningsding in je bak of de bekabeling daarvan al nagekeken?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 128)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.