C20LET wil niet boven de 0,5 bar

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20LET wil niet boven de 0,5 bar

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 128)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216950

    Over een langere periode is de turbodruk steeds verder in een langzaam tempo naar beneden gaan kruipen van 0,7 bar en nu wil hij in alle versnellingen niet boven de 0,5 bar uit komen. Het vermogen is gewoon weg waar hij eerst zo lekker fel aan het gas hing.
    Kan dit liggen aan de 1ste versnellingsherkenning of moet het ergens anders gezocht worden? Amal valve die zich niet meer lekker voelt?

    #17603351

    Het kan heel goed kool aanslag in de turbo zijn.
    Of een waste gate doos die gaar is.
    Slangetje die gaar is?
    Maar dat kan ik zo ook moeilijk zien.
    Even langs komen misschien.:D

    #17603352

    Gaat hem niet worden dat laatste dan moet ik helemaal naar de andere kant van het land :P
    Kool aanslag in de turbo denk ik niet want als hij eenmaal warm is laat ik hem flink uit, blijft over een gare wastegate doos of een slangetje. Actief koolstoffilter misschien verstopt?

    #17603353

    of je zitting van je wastegate gescheurd misschien?

    #17603354

    Dat mag ik niet hopen… is er een manier om dat te controleren? En mocht het dat zijn kan die scheur gelast worden of mag er een nieuwe op?

    #17603355

    ik denk persoonlijk ook aan een waste gate doos die moe wordt. . .
    staat op een engels forum een oplossing voor, dan zetten ze een extra veer over de waste gate heen. .

    #17603356

    Misschien een gek idee maar kan het eigenlijk ook aan de bougiekeuze liggen? Een jaar geleden haalde ik er Bosch Super 4 uit en heb ze vervangen voor exemplaren met maar 1 massa electrode, nu is hij sindsdien langzaam steeds minder druk aan gaan geven..
    Heb vanmiddag de waste gate iets strakker gezet en hij komt nu in ieder geval weer op 0,7 maar kruipt daarna meteen weer terug naar 0,5.

    #17603357

    die hoef je niet te stellen normaal weg,

    zou hem ff gaan uitlezen zodat ze alle sensoren/actuatoren langs kunnen gaan en checken op hun werking.

    als dit allemaal juist werkt zou je ipc vacuum lekken al kunnen uitsluiten, dan pas zou ik naar de turbo of wastegate klep kijken e.d.

    ken m aan de bougies liggen natuurlijk. vervang die maar gewoon voor bosch f5dpOr of een gelijke daar van. dan weet je zeker dat dat goed zit. ook voor fase2!

    #17603358

    Zaterdag is hij nog uitgelezen en gecheckt maar behalve een code die door een (daarvoor) los vacuümslangetje veroorzaakt werd is er niets gevonden. Er staat me iets van bij dat het die f5dpOr wel eens kan zijn die ik er toen in gedaan heb maar ik kan me vergissen…

    #17603359

    Net de omgenummerde gelijke van die Bosch er in gedaan (NGK PFR7B) en het stationair voelt alvast minder rumoerig.
    Dalijk even uitlaten en dan weten we meer.

    #17603360

    Geen verdere merkbare verandering(en) :hmmz….

    #17603361

    Ik zou willen dat ik je kon helpen:( Hopelijk komt alles goed met je calibra:angel Ik blijf het in de gaten houden.

    #17603362

    Nu moet ik alleen nog het juiste voelermaatje hebben voor NGK BCP6ET..

    #17603363

    Heb je alleen de slangentjes na gelopen op scheurtjes of Heb je toevallig ook na de vacuum aanstuur/regel potjes gekeken ?

    Als die niet goed zijn wordt je wasgate ook niet goed aan gestuurd.

    Slechte vonkende bougie’s voel je meestal onder het rijden. rij maar een 50km/h dan vol gas in ze 5 als hij dan gewoon soepel in toerental klimt dan is het goed..

    suucces :thumbup

    #17603364

    Volgens de Haynes manual bepaalt de Amal valve de beschikbare hoeveelheid boost, is er een manier om de werking hiervan te controleren op juistheid?
    bcp6et zit er inmiddels in, enigste verschil is dat de dip beneden 0,5 bar op hogere snelheid er nu duidelijk uit is, maar na kortstondig op 0,7 gepiekt te hebben pint hij zich meteen weer vast op exact 0,5. De motor hangt wel iets feller aan het gas maar nog steeds niet zo explosief als ik in het begin gewend was.

    origineel gepost door Cheungy
    Heb je alleen de slangentjes na gelopen op scheurtjes of Heb je toevallig ook na de vacuum aanstuur/regel potjes gekeken ?

    Als die niet goed zijn wordt je wasgate ook niet goed aan gestuurd.

    Slechte vonkende bougie’s voel je meestal onder het rijden. rij maar een 50km/h dan vol gas in ze 5 als hij dan gewoon soepel in toerental klimt dan is het goed..

    suucces :thumbup

    #17603365

    Heb je de slangetjes van de Amal valve los gehad?
    Als die verkeerd om zitten geeft de turbo maar 0.5 bar:P
    En of het spruitstuk ge scheurt is kan je van onderen zien als je de downpijp demonteert:D

    #17603366

    Per het schema zitten die slangetjes goed aangesloten.. misschien een rotte boost sensor en/of meter?

    #17603367

    Ik heb het een keer gehad dat ze verkeerd om wel goed zaten:o waarom weet ik ook niet maar toen deed hij het wel:D

    #17603368

    Ik moet er nog aantoe voegen dat de turbodruk langzaam minder is gaan worden nadat ik een keer bij het wegrijden een oorverdovend luide knal hoorde alsof iemand een carbiet kanon af liet gaan.. wat volgde onder het rijden was een kakofonie van geluiden alsof 1 van de vloeistoffen moeite met circuleren had.

    #17603369

    Kan het zijn dat de buis naar de intercooler toe geknapt is en onder druk zover uitzet dat de scheur open gaat waardoor de turbo zijn druk niet kan houden?

    #17603370

    dan moet je de slang er afhalen.
    en er naar kijken:D

    #17603371

    origineel gepost door jason
    dan moet je de slang er afhalen.
    en er naar kijken:D

    Duh :P Ik vraag liever eerst dan dat ik dalijk bij wijze van spreke het hele blok op eigen initiatief uit elkaar heb liggen zonder iets gevonden te hebben snappie :jerry

    #17603372

    lijkt me sterk hoor, het is gewoon een stalen buis. lijkt mij niet dat deze zomaar scheurt. denk ook eerder de wastegate… heb je er een grotere intercooler op gezet?? toen ik een grotere ic erop had gezet haalde die zijn constante van 0,6 niet. na het chippen haalt ie zijn constante van 1,1 en kan die em houde ook…

    origineel gepost door InjectTheVenom
    Kan het zijn dat de buis naar de intercooler toe geknapt is en onder druk zover uitzet dat de scheur open gaat waardoor de turbo zijn druk niet kan houden?

    #17603373

    Intercooler is voor zover ik kan zien standaard. Geen wonder dat Hennie er een gechipte computer aan wil hangen haha :D… de pest is dat hij hem daarna er gelijk weer af zou mogen halen omdat ik het geld er even niet voor heb na die teringlijersactie van eergisteravond en vanwege vakantieplannen :argue

    #17603374

    ik zou zeggen succes ermee dan..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 128)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.