C20LET veel te hoog stationair

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20LET veel te hoog stationair

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259814

    Ik word langzaam gek van mijn LET :shock:
    het ene opgelost, nu het andere weer.

    het probleem is dat hij rond de 2500 a 3000 toeren loopt als ik hem het smorgens start.
    als de motor warm is loopt hij rond de 1100 a 1500 (was normaal 1000)
    stappenmotor is nieuw
    gaskleppostiesensor is zgan

    geen valse lucht (gecontroleerd met speciaal rookapparaat)
    slang van mapsensor uit voorzorg toch vervangen

    zou het e.v.t de temperatuursensor kunnen zijn?
    deze is ook al eens vervangen, een jaar of 2 geleden schat ik.

    iemand dit al eens mee gemaakt??? :???:

    #18165526

    eerst uitlezen en alle waarden bekijken, je kan alles wel kakkeloos gaan vervangen maar heeft geen zin. dus een live data er op en kijken wat wat doet.

    #18165527

    Dat ik hoop ik voor je dat diegene die je software geschreven heb er geen beveiliging over heen heeft gezet net als EDS, want dan kan je alleen data loggen met de motor uit en heb je er dus geen ruk aan.

    Als het goed is is dat bij jou ook het geval Sjoerd. Of heb je nog nooit live data geprobeerd met een tech 1?

    #18165528

    ik heb eerlijk gezegt de obd stekker nog niet aangesloten :shock:
    maar ik kan wel zo de weerstand ff doormeten van de temp.sensor.
    als die aangeeft dat de koelvloeistof veel kouder is dan de werkelijkheid moet de weerstand ook wel veel afwijken.
    is iets voor vrijdag :thumb

    bedankt voor het meedenken iig!

    enne, die obd stekker moet ik wel nog fiksen ja.
    maar kom niet uit met de draadkleuren

    #18165529

    Waarom die stekker pas aansluiten als je gezeik heb???
    Zie en hoor zoveel mensen die dat doen.

    Ik sluit die stekker standaard aan met een ombouw. En ik leg een paperclip in me asbak en lees hem zelfs onderweg uit doormiddel van knippercodes, ;)

    Maar het is heel simpel hoor:

    Massa is bruin
    Bruin/geel is diagnose
    Rood is +30
    Bruin/wit is diagnose

    Dus je lees eigenlijk met 2 draden uit.

    Met knipperen leg je bruin/geel aan massa, contact aan & klaar!

    Succes

    #18165530

    Als er iemand psygisch van zn let is geworde ben ik t wel…….. :puke

    @GSI Racer wrote:

    Ik word langzaam gek van mijn LET :shock:
    het ene opgelost, nu het andere weer.

    het probleem is dat hij rond de 2500 a 3000 toeren loopt als ik hem het smorgens start.
    als de motor warm is loopt hij rond de 1100 a 1500 (was normaal 1000)
    stappenmotor is nieuw
    gaskleppostiesensor is zgan

    geen valse lucht (gecontroleerd met speciaal rookapparaat)
    slang van mapsensor uit voorzorg toch vervangen

    zou het e.v.t de temperatuursensor kunnen zijn?
    deze is ook al eens vervangen, een jaar of 2 geleden schat ik.

    iemand dit al eens mee gemaakt??? :???:

    #18165531

    @Mr.Bone, k weet het.
    is ook gewoon dom :wtf

    zal hem zo snel mogelijk aan gaan sluiten, maar we hebben het dan wel over de 16 polige OBD stekker he?
    paperclip heb ik ook in mijn dashbordkastje liggen, maar er is nog geen mm lampje gaan branden

    #18165532

    Nee, geen 16 polig. Het is geen obd2. Gewoon de vierkante 10 pins obd1 stekker voor tech1. Die stekker is eigenlijk alleen puur voor tech1, want uitknipperen kan ook zonder stekker met die 2 losse draden.

    #18165533

    hmm shit, is natuurlijk ook niet aan te sluiten op de OBD stekker he?
    anders moet ik eerst maar eens zo’n 10 polige stekker uit een Calibra knippen ;)

    #18165534

    Nu je het zegt… kon hem idd alleen uitlezen als de motor uit stond. beetje jammer idd. (is ook al weer zo lang geleden hehe :P)

    #18165535

    Dat is dus het nadeel van EDS software, :puke.

    Maar Miruni kan die beveiliging eruit halen, :vertag.

    #18165536

    :thumb Rudy heeft hem bij mij eruit gehaald, hij was goed weggeschreven. Life data by R&N engineering.

    #18165537

    Miruni, Rudy, de Motronic specialist of R&N engineering is allemaal 1 en dezelfde met meerdere aliassen.
    :D .

    #18165538

    En, inmiddels opgelost?

    #18165539

    ff een tijdje afwezig geweest.

    het is nog niet opgelost maar heb wel voor 99% zeker de oorzaak gevonden.
    heb een paar weken terug eens aan het gedeelte van de stekker van de gaskleppositiesensor bewogen tijdens lopende motor.
    hier reageerde de motor toen wel op, wat eigenlijk niet de bedoeling is uiteraard.
    Sinds dat ik dat gedaan heb heeft de motor nooit meer zo hoog stationair gelopen :wtf
    Nu heb ik eerder het probleem dat hij te laag stationair loopt en wil afslaan (als hij koud is)
    dus ik vermoed dat er in de kabelboom iets niet pluis is.
    dit ga ik binnenkort open maken en na kijken (auto gaat morgen naar de spuiter)

    update volgt!

    #18165540

    Ook dat kan je controleren met tech 1. Kan je precies zien wat die sensor doet/ziet/meet.
    Maar dan moet je nog steeds die stekker hebben en een tech 1.

    Als je hem nu uitknipperd, krijg je dan ook een foutcode op die gasklepsensor?

    #18165541

    mr.bone, ik zal hem eens uitlezen via knippercode :thumb

    Astra is terug van de spuiter dus we kunnen eens gaan zoeken

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.