c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #17531540

    Kijk dat is mooie informatie :D

    #17531541

    Advies gevraagd

    Welke type gesmede zuigers kan ik het beste kopen ?
    Waar kan ik ze beste vandaan halen heb je eventueel site?

    Gr Michael

    #17531542
    #17531543

    origineel gepost door Corsa_GSi
    OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel
    Wel met iets meer werk en verstelbare nokkenastandwielen, dan krijg je er echt iets meer uit.

    Is wel ergens een documentje over op Internet.
    Gevonden :)
    http://www.totalvauxhall.co.uk/resources/totalvauxhall/TOV76.tech_LPDF.pdf
    http://www.vauxhall-sport-forum.com/phpBB2/xe-inlet-cam-mod-t1893.html

    je kan dus niet zomaar een XE inlaat nokken as plaatsen zonder dat je een verstelbare poely gebruikt?:hmmz

    #17531544

    origineel gepost door jason

    origineel gepost door Corsa_GSi
    OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel
    Wel met iets meer werk en verstelbare nokkenastandwielen, dan krijg je er echt iets meer uit.

    Is wel ergens een documentje over op Internet.
    Gevonden :)
    http://www.totalvauxhall.co.uk/resources/totalvauxhall/TOV76.tech_LPDF.pdf
    http://www.vauxhall-sport-forum.com/phpBB2/xe-inlet-cam-mod-t1893.html

    je kan dus niet zomaar een XE inlaat nokken as plaatsen zonder dat je een verstelbare poely gebruikt?:hmmz

    Jawel gewoon erin!
    Alleen met het verstellen haal je er nog iets meer uit

    #17531545

    oke das mooi
    :thumbup:thumbup

    #17531546

    Omega’s!

    Met originele zuigers moet 350pk ook kunnen hoor

    #17531547

    is dit nu standaart 86,25 yourie?
    of al overmaats?

    #17531548

    zuigerbodemkoeling moet je gewoon laten plaatsen..
    Of je moet onder die hoek kunnen boren..

    De meeste mensen hebben gewoon de machine’s er niet voor..
    Heb ook de methode met het gaatje in de lagerschaal…

    Werkt perfect volgens alle geleerden :angel

    #17531549

    origineel gepost door jason
    is dit nu standaart 86,25 yourie?
    of al overmaats?

    1e overmaat

    #17531550

    betreffende de zuigers.

    Je
    Omega
    Wossner
    Wiseco

    Keuze genoeg denk ik zo

    #17531551

    zijn de omega zuigers origineel al gesmeden…
    zijn er mensen die boven de 350/400pk standaart zuigers hebben gebruikt?

    #17531552

    origineel gepost door Corsa_GSi
    OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel

    De uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!

    #17531553

    origineel gepost door youri_corsa_gsi

    origineel gepost door jason
    is dit nu standaart 86,25 yourie?
    of al overmaats?

    1e overmaat

    oh dacht dat dat 86,5 was
    goed weer wat wijzer :P

    #17531554

    Originally posted by gonzo powerrr

    origineel gepost door Corsa_GSi
    OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel

    De uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!

    Kwestie van goed de timing zetten, heb er ook 2 XE’s in met de uitlaat anders getimed.

    Werkt bij mij toch prima met 265pk bij 0.8 bar op dit moment met standaard K16, Z20LET injectoren, komplete groep A uitlaat, EDS hoedje en dumpvalve, 55mm buizen, en FMIC. En last but not least VEMS!

    Er moet trouwens meer uit te halen zijn, maar de turbo doet raar. :(

    En wat de zuigers betreft met een goede afstemming, kan je met een hoge CR ook veel vermogen draaien.

    #17531555

    origineel gepost door gonzo powerrr

    origineel gepost door Corsa_GSi
    OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel

    De uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!

    jaja hier 730pk met originele xe nokkenassen,en originele timing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    but i drove it a little bit rich, so say about 710-730hp maybe.

    http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/293172-insaneswedes-astra-mki.html

    #17531556

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door gonzo powerrr

    origineel gepost door Corsa_GSi
    OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel

    De uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!

    jaja hier 730pk met originele xe nokkenassen,en originele timing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    but i drove it a little bit rich, so say about 710-730hp maybe.

    http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/293172-insaneswedes-astra-mki.html

    :wtf:wors:wors:wors:o:kewlpics
    wel even wat werk om 29 pagina’s door te lezen maar WAUW!!:vertag

    #17531557

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door gonzo powerrr

    origineel gepost door Corsa_GSi
    OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel

    De uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!

    jaja hier 730pk met originele xe nokkenassen,en originele timing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    but i drove it a little bit rich, so say about 710-730hp maybe.

    http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/293172-insaneswedes-astra-mki.html

    Verschilt per type turbo, een standaard turbo heeft veel teveel weerstand. Door de R zo te kiezen dat turbo minder weerstand geeft kun je met xe nokkenassen goed weg komen.

    #17531558

    Hoi

    Waar hebben jullie je zuigersproeiers laten doen ? (eventueel totaal prijs)

    Gr Cheungy

    #17531559

    Bij Vmax.
    Dacht dat het iets van 200 of 250 Euro koste..

    #17531560

    hoe boord v-max de sproeiers zelfde manier als EDS of met een groef in het blok?

    #17531561

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door jason

    origineel gepost door Corsa_GSi
    OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel
    Wel met iets meer werk en verstelbare nokkenastandwielen, dan krijg je er echt iets meer uit.

    Is wel ergens een documentje over op Internet.
    Gevonden :)
    http://www.totalvauxhall.co.uk/resources/totalvauxhall/TOV76.tech_LPDF.pdf
    http://www.vauxhall-sport-forum.com/phpBB2/xe-inlet-cam-mod-t1893.html

    je kan dus niet zomaar een XE inlaat nokken as plaatsen zonder dat je een verstelbare poely gebruikt?:hmmz

    Jawel gewoon erin!
    Alleen met het verstellen haal je er nog iets meer uit

    dus het nut van de nokkenas een halve tand verzetten.
    is het verkleinen van de klepoverlap.
    dit is dan dus 8 graden op de nokkenas poely?( is dit nu nog afhankelijk of je de oude of de nieuwere type poely hebt) oude heeft 42 tanden
    nieuwe heeft 46 tanden
    of wordt er gesproken over de graden van de krukas poely welke 720 graden is?
    en voor alle duidelijkheid moet de inlaat poely als je er voor staat nu dus tegen de klok in verzetten?(links om)

    #17531562

    Als je de poelie van de inlaat naar links verdraaid dan gaat de inlaatklep later open en betekent minder overlap.
    Je moet het anders ff uit tekenen dan zie je het veel beter als je er nog nooit mee hebt gespeeld.

    #17531563

    ik heb nog een stuk op de max boost site over gevonden.
    http://www.max-boost.co.uk/max-boost/cylhead/cams_C20LET.htm


    @Miruni
    :thumbup vondt hier ook links om om overlap te verkleinen

    #17531564

    Die sproeiers moet je ff op c20let forum kijken daar was iets mee aan de hand, daar zit een veertje in en dat gingen kapot!!!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.