c20let met evo 8 turbo

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) c20let met evo 8 turbo

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228823

    heb een vraagje is het aan te raden om een evo 8 turbo op een c20let te steken ? naar het schijnt kunnen die makelijk 400pk aan …

    #17764066

    als alles er op aangepast is zeg ik,
    DOEN:thumbup

    #17764067

    Of gewoon doen en ons t resultaat vertellen.. das nog beter…

    #17764068

    ik heb een evo 6 turbo klaar liggen.
    uitlaatspruitstuk moet je wel compleet anders bouwen..

    Maar zijn leuke turbo’s :D

    #17764069

    heb er al een gevonden van een 8ga er dit weekend om
    zijn idd heel leuke turbos heb gehoord dat het hele snele opspoelers zijn en dat bij zoon hoog vermogen

    #17764070

    standaard evo8 zit op zo’n 300 pk dacht ik, met chip aanpassing en goede uitlaat richting 350 /375.

    Op een standaard LET zou ik het niet zetten, je moet minimaal sterkere drijfstangen hebben.

    #17764071

    het is geen std let he want er zijn drijfstangen en zuigers en lagershalen bij vmax besteld en zaterdag ga ik om een ks 700 kop

    #17764072

    Ik kan nu niet echt zeggen dat een evo 6 of evo 8 turbo zo snel opspoelt, het gewelsd komt bij 3000 toeren pas echt los, verder is er met de orginele turbo op een evo idd wel 400pk te halen.

    Heb 7 jaar aan evo’s gewerkt in de rally sport dus heb er genoeg in mijn handen gehad.

    #17764073

    Welk merk en type zit er op zo’n evo dan ?

    #17764074

    het is een turbo van een evo 9 geworden een fq 360
    td05 hra met inlaat zijde 10.5t :D heb hem gisteren opgehaald

    #17764075

    jah maar meer dan 1,2 bar zou ik niet rijden met een die turbo
    ik heb zelf een evo 4 nu
    corsa b c20let is weg

    #17764076

    @ skinsdale : wrm?
    @ corsaboy : wat moet er dan aan veranderd worden mss

    #17764077

    bij de evo heb je zo’n mooi tussen schot in het turbine gedeelte..
    althans bij de evo6 turbo…

    #17764078

    maar je spreekt hier over in niet uit
    :Inlaatspruitstuk moet je wel compleet anders bouwen..
    ja de evo 9 heeft die ook wel in zen uitlaat kanaal

    #17764079

    damm ik was toen niet helemaal helder hahah.
    kheb het aangepast. moest idd uitlaat zijn :angel

    #17764080

    ja idd ga flenzen laten laseren via men werk. dan zal ik wel zien wat ik ermee zal doen…

    #17764081

    Waarom kijk je niet voor een Garret GT2871R?

    Begrijp me niet verkeerd, de GReddy TD05SH turbo komt het dichtst bij de Evo 8 turbo.
    Deze heeft een flow capaciteit tot 400pk, echter is de Evo 8 turbo afgestemd op de geometrie van de Evo.
    De 4G63 2.0 Evo 8 motor heeft een heel ander karakter dan de Opel 2.0 C20LET.

    Het 4G63 blok is gebouwd om toeren te maken, en komt dan pas ook tegen de 6500 RPM tot leven qua max vermogen.
    Het standaard C20LET blok is een blok wat over het gehele toerengebied geleidelijk moet presteren.

    Mijn advies is dan ook om voor de Garret GT2871R te gaan.
    Deze turbo heeft ook een flow capaciteit van 400pk efficiënt.
    Het is een duall ball bearing turbo die snel opspoelt in de behuizing van een T3/T4 turbo en heeft een interne wastegate.

    Echter laat deze turbo na de 7000 RPM het afweten, je hebt hier geen effectief vermogen meer en het zal dan ook hard kelderen.
    Voordeel is wel dat hij onderin al snel mee zal doen.

    #17764082

    heb al een van een evo 9

    #17764083

    de evo turbo houden de druk ook goed vast

    #17764084

    Van de week heb ik er eentje van een evo VII opgehaald.:)

    Mooi ding alleen een beetje lastige flens om een spruitstuk op pas te maken.:( Dat twinscroll gedoe maakt het er niet makkelijker op maar ik ga er toch maar rekening mee houden bij het maken van het spruitstuk.;)

    Leuke turbo om mee te beginnen op mijn Saab motor, voor de Holset er op komt.:agent

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.