c20let knallen in uitlaat

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) c20let knallen in uitlaat

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213136

    hallo, mijn blok heeft bij ongeveer 3000 toeren een klapperend geluid uit de uitlaat.hij houd dan even in en na een paar seconden word ik afgeschoten en loopt hij goed.wat kan dat zijn? bougies?
    gr jan

    #17537412

    …of een mindere turbo, druk opbouw niet ok..
    _edit_ span je wastegate even , draai die m6 moeren aan , 2 slagen

    #17537413

    er zit een nieuwe turbo op en hij is gechipt bij mtech. ik zal morgen kijken of hij er op reageert.
    gr!

    #17537414

    kan inderdaad aan de bougies liggen. Heb ik ook voor gehad met mijn motor.

    #17537415

    bougies bougies bougies! zeker na het chippen

    f5dpor van bosch, kost wat maar dan is het wel over!

    #17537416

    origineel gepost door sw16v
    bougies bougies bougies! zeker na het chippen

    f5dpor van bosch, kost wat maar dan is het wel over!

    zijn dat die platina’s ???

    #17537417

    Yup!

    praktisch onmisbaar bij upgraden van LET door eigen ervaring al achter gekomen..!

    #17537418

    hmmm,

    die komen er bij mij ook in als ik em ga chippen!

    #17537419

    is het opgelost Jan?
    ik heb anders nog wel een setje liggen, mag je wel even proberen?

    #17537420

    wat doen deze pitten in een standaard 2l 8 kleppertje
    heeft dat zin,betere vebranding mogelijk,ben benieuwd.
    vgr tonsr

    #17537421

    heb altijd met de goedkoopste bougies gereden in 8v en 16v. maakte niks uit, maar in LET komt dat wat nauwer.

    en om nou even bougies te proberen a +-20euro p/s…:P

    #17537422

    waarom perse die bougi zijn wel meer merken wat erin kan:vertag

    #17537423

    afstand van de elektrode is te groot even op 0.6mm zetten dan moet het goed zijn.
    En Mpech Chips ben ik niet weg van kan namelijk ook het probleem zijn al eerder gehad bij een klant.
    Andere chip er in gezet en gaan als de brandweer.

    #17537424

    Originally posted by skinsdale
    waarom perse die bougi zijn wel meer merken wat erin kan:vertag

    bij mijn kompressor motor alleen maar ellende gehad met andere merken bougies.
    Diverse geprobeert alleen de bosch hielden het goed uit…

    #17537425

    betere bobine wil ook wel helpen als de bougies het niet trekken.;)

    #17537426

    Ik heb nu 380+ pk bij 1.5bar en gewoon NGK bougie’s geen probleem:D

    #17537427

    NGK is niks mis mee, als ie alleen goed rijd op Bosch bougies klopt er gewoon iets niet met je motor. Als je gewoon omrekentabel gebruikt kom je bij de goede NGK’s uit, Bosch F5DPOR, is hittegraad 7 NGK.

    Maar ik ben zelf voor Denso, top merk :D

    @ Kipracing: als je ecu gechipt is spuit ie wat meer brandstof in en een iets hogere turbodruk, wat resulteert in het gebruik van een koudere hittegraad bougies om vervelende gaten in je zuiger te vermijden.

    #17537428

    ik heb er een bougietje uit gehaald en staat op bosch super 4
    fr78 zijn dat dus de verkeerden als ik het zo lees?
    gr!

    #17537429

    Jep, voor originele LET is het misschien net te doen.

    kom vanavond anders even langs, mag je ze proberen! of ligt de motor niet meer in de ascona?

    #17537430

    of benzinedruk te hoog ?
    had ik ook
    en of zitting lek of valselucht ergens

    #17537431

    ik bestel wel ff nieuwe, er een endje mee rijden moet nog maar niet zonder achterdemper :P

    #17537432

    ik heb de bougietjes gehaald en hij loopt nu goed! thx voor de info!
    gr jan

    #17537433

    :thumbup:thumbup

    #17537434

    mooi sa best genog :p

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.