C20LET – Geen compressie op alle cilinders

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20LET – Geen compressie op alle cilinders

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220830

    Hallo mede-forummers,

    Mijn Calibra Turbo heeft op alle cilinders maar 2 bar compressie. Distributieriem is niet gebroken. Motor start, maar slaat uiteraard niet aan. Heb nog niet kunnen kijken of de riem is versprongen. Auto is tijdens het rijden stil komen te staan.

    Hebben jullie enig idee van een oorzaak? Heb nog nooit meegemaakt dat alle cilinders opeens geen compressie meer hebben. Toch is het echt zo. Zit helemaal geen puf in de motor. En nee ligt niet aan de compressiemeter, heb net mijn A Corsa ook gemeten en die heeft alles rond de 12bar.

    Alvast bedankt.

    Mvg, Patrick

    #17667137

    zou eerst idd ff kijken of de riem niet versprongen is….

    #17667138

    ff cilinderlektest doen.
    Kijk je d-riem gewoon wel f na..

    Om te zien of ze toch niet stiekem versprongen is

    #17667139

    Oei !!! :o

    Toch maar eens kijken of de riem niet versprongen is.
    Reed je heel hard toen de auto stilviel ?

    #17667140

    Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.

    #17667141

    origineel gepost door giuliettaevo
    Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.

    Misschien de zuigerbodemkoeling verstopt ?? :hmmz

    #17667142

    met cilinderlektest kom je er iig achter waar de lucht weg loopt..
    Dat hoor je wel…

    Scheelt een hoop speculatie

    #17667143

    Originally posted by CommoCruiser

    origineel gepost door giuliettaevo
    Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.

    Misschien de zuigerbodemkoeling verstopt ?? :hmmz

    welke zuigerbodemkoeling?
    dat hele kleine gaatje vanuit de drijfstang..

    Dat stelt geen zak voor..

    #17667144

    Heb de auto een paar maanden geleden zo gekocht. Is een originele nederlandse 4×4 Turbo van ’95. Ga deze wel klaarmaken, auto ziet er super netjes uit.:)

    Bedankt tot zover. Ga zaterdag eerst wel even kijken of de riem versprongen is. Dan ook kijken hoe ik die cilinderlektest kan doen, heb dat namelijk nog nooit gedaan en weet ook niet wie hier in de buurt mij daar ff mee kan helpen. Liever verplaats ik de auto niet omdat ik dan moet slepen. Auto is op dit moment geschorst.

    #17667145

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by CommoCruiser

    origineel gepost door giuliettaevo
    Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.

    Misschien de zuigerbodemkoeling verstopt ?? :hmmz

    welke zuigerbodemkoeling?
    dat hele kleine gaatje vanuit de drijfstang..

    Dat stelt geen zak voor..

    Alleen een gaatje in de drijfstang?
    Nee, dat zal dan wel niet.
    Dacht dat het een buis met sproeiertjes was……

    #17667146

    Originally posted by CommoCruiser

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by CommoCruiser

    origineel gepost door giuliettaevo
    Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.

    Misschien de zuigerbodemkoeling verstopt ?? :hmmz

    welke zuigerbodemkoeling?
    dat hele kleine gaatje vanuit de drijfstang..

    Dat stelt geen zak voor..

    Alleen een gaatje in de drijfstang?
    Nee, dat zal dan wel niet.
    Dacht dat het een buis met sproeiertjes was……

    100 punten van wel king:
    Waarom denk je dat ik destijds een hele partij van die sproeiers heb ingekocht en we meerdere blokken ermee hebben uitgerust.

    Waaronder mijn eigen c20xe Kompressor :vertag

    #17667147

    zo’n luxe bedachten ze vroeger niet bij opel… helaas!

    denk ook riem versprongen en kleppen krom…. zoals ik je laatst al een keer zei.

    #17667148

    Wat ik me dan alleen afvraag is waarom alle cilinders gelijke compressie hebben? Dat is het enige wat ik vreemd vind. Zal eerst wel kijken naar de riem, hopelijk voor zaterdag. Heb het maar druk.:mad:

    #17667149

    spietje v/d krukas poely gebrokken???
    is mij ook overkomen.
    had ook op geen 1 cilinder nog compressie

    #17667150

    koppakking kan ook nog heb ik meegemaakt met een c2.0xe ook totaal geen compressie meer
    alle 3 bruggen uit de pakking gebrand

    #17667151

    Patrick, ik ben zaterdag avond in groningen, dan kan ik wel kijken.

    Heb je een compressor in de buurt ?

    #17667152

    draai je olie dop eraf en kijk door t gat als iemand anders hem start, kun je zien of de nokkenas ronddraaid.
    zo niet , dan is je riem gebroken of misschien nokjes van je riem eraf getrokken. ( kwam ik pas tegen op de zaak bij een renault megane) meestal draait de motor dan ook harder als normaal , komt ook door de lagere compressie. succes en sterkte ermee

    #17667153

    Bedankt allemaal voor het meedenken! De distributieriem is niet gebroken, nokkenassen draaien ook als ik hem start. Maar kunnen best tandjes missen. Heb ook nog niet gekeken of de riem nog wel op tijd staat. Probeer morgenmiddag even een uurtje vrij te maken om te kijken. Had nu alleen de distributiekap boven losgemaakt en opzij gedrukt.


    @Freek
    zaterdagavond ben ik bij Alicia keys !:D Hebben nog wel even contact anders.

    Spietje had Freek het laatst ook over, maar omdat de nokkenassen gewoon draaien dacht ik dat ik dat wel kon uitsluiten.

    #17667154

    De spie kan wel stuk zijn, ook al draait de rest wel rond.

    Ik wil wel komen kijken, geef maar aan wanneer.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.