c20 xe in kever buggie

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20 xe in kever buggie

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249413

    Hallo allemaal heb een vraagje en denk denk wel dat er hier mensen zijn die me kunne helpen .
    Een maart van mij heeft een buggie gemaakt met daarin een astra gsi motor maar hij krijgt hem niet aan de praat .
    Door een tekart aan elec kennis nu ben ik even gaan kijken en heeft hij de kabelboom helemaal verkl….
    nu was men vraag of er iemand hier ervaring heefd met de kabelboom en me kan zegge wat de motor juist nodig heefd op welke draad om hem te starten in mijn ogen is het enige probleem de ontsteking en voedingsrelais maar heb niet direct een schema bij de hand en werk niet zo graag met tis 2000 .

    Alvast bedankt

    #18034757

    de c20xe heeft op zich weinig nodig, een +, een schakelde +,een min, en een uitgaande voor de pomp. Als de draadboom al verkloot is zou ik zowiezo beginnen met een verse.

    #18034758

    ja accoord maar niemand heeft een schema dat ik kan zien welke draden op het relais stroom moet krijgen en welke +15 evenals degen op de rotor

    #18034759

    er zijn ook nog 2 kleinere stekkers die in de buurt vd ecu hangen zijn deze nodig ??

    #18034760

    Even kijken op mantablog, daar staat een uitvoerige bouw beschrijving.

    #18034761

    heb nu wel tis 2000 op men pc maar nu zit astra f er net niet tussen enkel de jongere modellen mss maandag opt werk even alle cd’s meevragen zodat ik de oude ook heb

    #18034762

    of weet iemand op welke versie het wel staat mss

    #18034763

    op mantablog staat alles int duits das ni echt men ding ;-)

    #18034764

    Dan heb je de verkeerde? http://www.mantablog.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    En op Marktplaats staat een pasplaat om de c20xe aan een busbak te bouten.

    #18034765

    nee hoor die had ik maar de schemas en dergelijke zijn in het duits

    #18034766

    Dikke rode draad vaste voeding geven.
    Dunne zwarte draad geschakelde voeding geven.
    Beide draden zitten op een grote stekker welke in de buury van de
    Bobine, ontsteking uit de kabelboom komt.
    Dan zit er nog een rood/blauwe op de groene stekker bij de ecu.
    Dit is de voeding voor de brandstofpomp.

    #18034767

    ah bedankt dat zal ik eens nakijken heb ondertussen ook een schema van opel garage maar is een van model 94 weet niet of dit het juiste is want lijkt erop dat het van een motor is met electronische ontsteking de motor voor de buggy is nog een met een delco op dus weet niet welk jaartal ik nodig heb

    #18034768

    al goed nieuws de motor draait maar nu lekt hij boven de oliefilter veronderstel dat dit het oliepomphuis is ??

    #18034769

    Ik wil niet vervelend doen ofzo hoor… Maarre… :kewlpics

    #18034770

    @Klopper wrote:

    Ik wil niet vervelend doen ofzo hoor… Maarre… :kewlpics

    + 1 :thumb :thumb

    #18034771

    @matti123 wrote:

    al goed nieuws de motor draait maar nu lekt hij boven de oliefilter veronderstel dat dit het oliepomphuis is ??

    direct boven het filter zit normaalgesproken een adapter voor de olie koeler ;)

    maar met een fototje der bij is het inderdaad wel makkelijker raad geven

    foto,s kun je uploaden via

    photobucket.com

    ;) ;)

    #18034772

    zal zien wat ik kan doen maar gaat tog open moeten dus dan weten we het ook direct he

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.