C18XE stationair te hoog bij warme motor

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren C18XE stationair te hoog bij warme motor

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227592

    hallo allemaal,

    ik heb een astra F uit 1994 C18XE 125PK. Inmiddels al aardig wat aan gedaan.

    – Standaard onderhoud.
    – distributie + rollen en WP vervangen
    – nokkenas sensor + Tempsensor vervangen
    – gashuis compleet gereinigd + stappenmotor (Stationair toerental regelaar)

    Nu blijft helaas het toerental warm iets te hoog.
    Koude start gaat prima. bij start schiet die naar 1800 toeren en zakt vrijwel direct naar 1200 toeren.
    Als ik hem stationair warm laat draaien zakt het toerental onder de 1000 toeren. Perfect zou je zeggen.

    Nu is het zo als je met de auto gaat rijden en bij het stoplicht moet stoppen zakt het toerental naar 1000/1100 toeren. Heel soms zakt die naar 900 maar begint de auto te trillen en zie je het toerental ook gecorrigeerd worden door de computer naar 1000/1100 toeren.

    Ik heb geen idee op het moment waar het aan kan liggen. Krijg geen melding van de MM.

    alvast bedankt voor de reacties.

    #17748225

    mijn c18xe loopt rond de 800rpm,maar trilt er dan ook wel wat bij…

    het enige dat ik kan bedenken bij jou is dat je toch je stappenmotor nog maar n xtje schoon moet maken en ff smeren

    ik ben meer thuis in de c20xe en letjes…

    #17748226

    Gasklep reinigen + Stappenmotor op gronsige wijze schoonmaken:

    maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

    – Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
    – probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

    stappen motor:

    2 schroeven los:

    elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:

    als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:

    mechanisch deel ook goed reinigen:

    en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!

    gasklep van bovenaf:

    Willem

    #17748227

    Thnx voor de reacties.

    gasklep ziet er net zo mooi schoon uit als op de foto. Stappenmotor heb ik inderdaad via de how to van het vectra gedeelte al schoongemaakt.
    Ik zit me alleen te bedenken dat er geen pakking tussen het gashuis en de stappenmotor zit :S
    (zat er al niet toen ik hem kocht)
    Denk dat ik die nog maar is ff ga schoonmaken en een pakking er tussen gooi.

    ik laat het weten!!

    bedankt weer.

    #17748228

    pakking er niet tussen, dan gaat ie inderdaad heel raar doen…

    Willem

    #17748229

    uhmm… van het weekend nogmaals schoongemaakt + pakking :S maar helaas geen resultaat. blijft te hoog lopen.

    Maar heb wel ontdekt als de motor warm is en je start hem dat die stationair wel onder de 1000 toeren blijft zonder dat die gaat schudden. Zodra je er mee gaat rijden dan zakt die niet meer terug:S

    Iemand nog een suggestie? zijn meer dan welkom :P:P

    #17748230

    gasklep positie sensor de weg kwijt??
    Pakking tussen cilinderop en inlaat kapot??(valse lucht)
    Vacuum sleng(en) lek?? (valse lucht)

    Willem

    #17748231

    ben nog aan het zoeken!
    Het weekend helaas niet zoveel tijd gehad om te zoeken:S
    Zodra ik wat heb gevonden laat ik het weten!

    #17748232

    het jammer dat je die stappen motor niet verder uit elkaar kunt halen
    dan zou je hem grondiger schoon kunnen maken.

    #17748233

    Stel je gaskabel eens opnieuw af. Zit een boutje aan de linkerzeide van de motor

    #17748234

    heb een nieuwe gaskleppositiesensor gehaald en erop gezet. probleem verholpen! loopt keurig 850toeren als die warm is
    Topic kan dus dicht!

    #17748235

    gaskabel, zit geen boutje, afstelling gaat met een veerklemmetje.

    Willem

    #17748236

    er zit wel een stukje tap met een moer waar de gasschijf op rust als je gas los hebt. en hij heeft ook een veerklem op de kabel.

    met het stukje tap kan je volgens mij het null punt van je gasklep bepalen.
    En de veerklem is voor de speling van je gaskabel.

    corrigeer maar als ik het fout heb :)

    #17748237

    Idd. Klopt

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.