c16xe tikt corsa b

Forumindex Forums Techniek Overige motor types c16xe tikt corsa b

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213186

    hee heren

    ik heb een c16xe die tikt en olie
    verbruikt. als ik hem start dan
    tikt hij tot de 90 graden. dan stopt hij
    met tikken.
    weet iemand waar ik moet zoeken.
    kleppen of nokassen

    alvast bedankt

    #17537869

    Tikken:

    Klepstoters vervuild.

    Probeer eens een 2 a 3000km voor verversen een beetje ATF olie in de motor te gooien.

    na 2 a 3000km verversen incl filter

    en na 5000km nog een keer verversen incl filter.

    gebruik dan 5w40 volsynthetische olie

    Willem

    #17537870

    heb ik al geprobeert rij nu met 5w40 volsynthetische.
    maar ben bang dat de kop eraf moet.
    waar kan ik die het beste laten schoon maken
    en afpersen. en mischien paar andere
    kleppen. olie verbruik komt toch niet viezen
    kleppen. ik rij 100km verbruikt hij bijna 1 ltr
    en na die 90graden beetje knarsent geliudt dat
    komt duidelijk van boven van het blok
    daarom dacht ik nokassen.

    alvast bedankt

    #17537871

    ik denk dat je een groter probleem hebt als alleen kop of nokkenassen.

    1 liter op de 100km = heel de straat blauw bij weg rijden.

    Willem

    #17537872

    dat klopt onder het rijden ook
    als ik op trek

    #17537873

    als je zoveel olieverbruik hebt..

    dan is je blok rijp voor de sloop

    #17537874

    ik heb de cylinderkop eraf gehaalt.
    ik heb behoorlijk wat aanslag
    olie verbruik was harde klep
    rubbers die moet ik ook hebben
    ik heb nieuwe klepstoters nodig
    weet iemand waar ik dat voor
    een leuke prijs kan kopen

    alvast bedankt

    #17537875

    Het lijkt me goedkoper om een ander blok erin te lepelen als je het zelf kunt.

    #17537876

    ander blok heeft veelal dezelfde problemen, dat is het nadeel van deze 16kleppertjes.

    Ik heb het koppie ook opgeknapt en dacht met kleprubbers klaar te wezen…

    Niks was MINDER WAAR.

    zeker als je olieverbruik zo hoog is dat je iedere 100 of 1000km moet bijvullen met een liter olie.

    vaak is dan ook het onderblok gaar..

    Willem

    #17537877

    zoveel olieverbruik ligt inderdaad niet alleen aan je kleprubbers…

    al zouden deze er niet inzitten dan verbruikt ie nog niet zoveel.

    Ik zou je het geld hiervoor besparen en kijken voor een ander blok, of alleen onderblok. en je kop reviseren

    je kunt ook een onderblok van een x14xe pakken.

    #17537878

    of je pakt meteen een c20xe voor hetzelfde geld :jerry

    #17537879

    Ja, Bart, dan zit ie er nog niet in.

    Dan komt er nog een ombouwset naar C20XE bij enzo.

    nieuwe pakkingen enzo, de prijs van zo’n ombouw kan aardig oplopen zeg maar.

    een ander gelijkt type onderblok (X14XE / X16XE / X16XEL) is wat dat aangaat een stuk voordeliger.

    en het is net wat je wil natuurlijk.

    Willem

    #17537880

    hij rijdt alweer olie verbruik is alle minder
    en nee nog geen c20xe
    will ik wel maar dan koop ik er een bij
    en geen getik meer

    #17537881

    me olie verbruik is nog niet top
    maar ik kan aan een x16xel onderblok komen
    past daar mijn eigen
    kop en bak op

    alvast bedankt

    #17537882

    Jep dat past wel…

    #17537883

    kan ik mijn koppeling van c16xe op een x14xe plaatsen
    hij is pas 2500km oud

    alvast bedankt

    #17537884

    Als je je C16XE vliegwiel overzet wel ja..

    Willem

    #17537885

    kan ik me olie pomp van een c16xe op een x14xe zetten
    welke koppaking moet ik gebruiken c16xe of x14xe
    welke kop bouten ik moet pakken c16xe of x14xe
    cylinder inhoud is toch het zelfde

    alvast bedankt wim-v6

    #17537886

    Waarom moet je de oliepomp overzetten??

    Pompen zijn Exact gelijk

    Kopbouten zijn ook gelijk

    Cilinder inhoud scheelt wel tussen deze 2.

    de X14XE is een 1.4 16V en is 1389cc

    de C16XE X16XE X16XEL is een 1.6 16V en is 1598cc

    Willem

    #17537887

    merk je dat veel dat je onderblok 1.4 16v is
    krijg je dan geen problemen met de ontbranding

    alvast bedankt

    #17537888

    je krijgt geen problemen met de ontbranding, alleen zal de auto wel minder gaan presteren..

    willem

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.