c16xe probleem terugslag in de inlaat vlammen help? nu met

Forumindex Forums Modellen Corsa c16xe probleem terugslag in de inlaat vlammen help? nu met

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211595

    ik heb een ander blok ingebouwd omdat de oude veel olie gebruikte , nu start hij wel loopt verder redelijk alleen hij krijgt terugslag in de inlaat
    alle 4 de cilinders , compressie is wel goed

    help??

    #17514884

    staat ding goed op tijd????

    heb het gevoel dat timing niet helemaal lekker is..
    En geen storingslampje?

    #17514885

    hij staat wel op tijd , motorstoring geeft hij volgens mij wel aan maar of hij aan blijft weet ik zo niet

    we zijn er nu mee bezig

    proberen nu krukas positiesensor

    #17514886

    krukas zender was het dus niet

    de vlammen zijn best hoog :wtf

    #17514887

    back fires duiden nopmaal op een ontstekingsprobleem of een motor die niet op tijd staat.
    Maar wat ik eens heb gehad is een ralle kabelboom.

    Tijdens het ombouwen van de motor de kabelboom onzichtbaar beschadigd waardoor ik ook backfires had..
    3 dagen aan het zoeken geweest…

    Had een andere boom liggen, die erop gedrukt en klaar..
    Dus als je ding eerst eens uitleest weet je iig wat het probleem is..

    ff paperclip methode toepassen.

    succes

    #17514888

    zitten je bougiekabels wel goed?

    #17514889

    origineel gepost door E+Bkadett
    krukas zender was het dus niet

    de vlammen zijn best hoog :wtf

    waar zie jij dan vlammen uitkomen:o:o

    aangezien de inlaat eigenlijk een rondje maakt…..en de gasklep niet aan de bovenkant zit…..

    #17514890

    bougiekabels zitten goed

    ik heb de inlaat eraf gehad met alles proberen en daar kwamen de vlammen uit met knallen :o

    probeer nu de andere kabelboom

    #17514891

    kabelboom geen verandering:(

    #17514892

    dus je wil je motor laten draaien zonder inlaat….

    dat kan toch ook niet goed lopen….

    maar welke delen van de inlaat heb je er dan afgehaald????

    #17514893

    nee maar met inlaat draait hij het zelfde dus dat maakt niets uit

    bovenste gedeelte eraf gehad

    film!!______________________________

    http://www.youtube.com/watch?v=6fFlFn0ciSE

    ________________________________________
    met de inlaat er op hoor je de zelfde knallen en zaagt hij ook

    #17514894

    pak eens een ander setje injectoren.
    misschien dat er een injector blijft hangen ofzo

    lijkt wel of het alleen gebeurt op cilinder 2 en 3 als ik het goed zag….
    Heb je toevallig ook nog een andere dis bobine liggen?

    wissel dat soort delen gewoon eens uit..
    Of alles netjes inbouwen, en eerst die motor storing eens uitlezen.
    Dat kan waarschijnlijk samen hangen met dit probleem…..

    #17514895

    allemaal al geprobeerd , en uitlezen , ik zou niet weten hoe ik bij de dealer kom zo :cry

    #17514896

    nee gewoon paperclip methode
    krijg je een foutmelding terug..

    ff googlen.

    stelt nix voor bij een corsa..

    #17514897

    ik heb net gehoord dat het ook de klepstoters kunnen zijn , dus daar ga ik straks eerst ff mee bezig ,
    maar eerst ff uitlezen

    #17514898

    wat zou het dan moeten zijn met de klepstoters…
    ik hoor geen tractor.. Dus ze lijken normaal te functioneren…

    De klepveer zorgt ervoor dat de klep weer omhoog komt..
    de stoter heeft hier naar mijn idee verder geen invloed op backfire’s..

    #17514899

    mischien kromme inaat kleppen dat ze net een klein beetje blijven open staan

    #17514900

    ik hoor inderdaad geen rammelende stoters.

    Ik denk Verkeerde timing inlaat nokkenas of kromme inlaat kleppen (of bijde)

    Willem

    #17514901

    heb net uit gelezen: code 12 opstarten en code 68?? staat niet in de lijst?

    als de motor loopt worden uitlaat buis 1 en 2 niet zo warm als 3 en 4

    als de compresie goed is kan er dan nog een kromme klep in zitten?

    riem staat op tijd pijl onder de poelie naar beneden op het merk teken en die van de nokken assen horizontaal in het midden naar elkaar toe.

    op het blok zit een andere inlaat het het bovenste stuk is van metaal in plaats van kunststof. denk uit een astra f. kan het hier aan liggen?

    #17514902

    68, is luchtmassa meter geen signaal

    Mogelijk de bekabeling of een kapotte luchtmassa meter.

    #17514903

    en daar heb je meteen een goeie. Met een defecte lmm kun je hele gekken dingen krijgen.

    Waarschijnlijk blijft dat ding teveel brandstof in spuiten.

    Eerst je lmm fixen.. Dan verder zoeken.

    Compressie test zegt niet super veel.
    Cilinderlektest geeft meer duidelijkheid..

    Succes

    #17514904

    Lijkt me dan ook verstandig na het fixen even de codes te wissen door de massa pool voor een uurtje los te halen.
    Dan kan je gelijk kijken of je nog ander codes of dezelfde code terug krijgt.

    #17514905

    origineel gepost door Powercorsa
    Lijkt me dan ook verstandig na het fixen even de codes te wissen door de massa pool voor een uurtje los te halen.
    Dan kan je gelijk kijken of je nog ander codes of dezelfde code terug krijgt.

    heeft geen nut dacht ik, de codes blijven erin staan….die kon je dacht ik alleen wissen met een tech2

    #17514906

    Kijk je bougiekabels eens na. Niet dat er 1tje doorslaat, had ik ook met een maatje van me.
    Zitten ze ook wel goed om? 1-3-4-2!

    Verder lektest doen met druk op de cilinder en horen of hij via de in of uitlaat lekt.
    Motor verder helemaal dichtbouwen en alle sensoren goed aansluiten.

    #17514907

    andere luchtmassa meter geprobeerd, andere kabelboom,andere bougiekabels,bougies, kabels in de volgorde die op de ontsteking staat, andere ontsteking,krukas sensor,nokas sensor, computer, injectoren, injectoren rail, injectoren rail kabelboom, klepstoters gangbaar gemaakt, enz. enz.

    heb nu de inlaat er helemaal af liggen wat een :puke klus bij een corsa kan ja nergens bij.
    binnen kort de orginele inlaat van mijn oude blok er op zetten.

    ik heb gister met de gene gemaild waar ik het blok van heb. hij houd vol dat hij lopend uit de auto gekomen is. alleen is toen de inlaat stuk gegaan?
    en heeft hij er een van een astra op gezet?
    ik hoop dus dat het daar aan ligt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.