c16xe

Forumindex Forums Techniek Ecotec c16xe

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230674

    Hey Allen.

    Zit met een probleempje met de auto van mijn vriendin. Gaat hier om een Corsa B c16xe. Deze resoneert in het inlaatspruitstuk vanaf de 3000rpm. Nu is mij eens verteld dat dit komt door de ?plastic? kleppen in het inlaatspruitstuk. Weet iemand hier meer van en weet iemand een goede oplossing.

    Het zijn tevens niet de drijfstang lagers, komt echt uit het inlaatspruitstuk.

    Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want de c16xe blokkies zijn niet mijn ding…

    #17791653

    hitteschild ligt toevallig niet los.

    wat betreft kleppen :hmmz durf ik niet te zeggen

    #17791654

    Geen hitte schild. Ben zelf 1e monteur en heb de motor volledig gecontroleerd. Geen speling op de drijfstanglagers, klevende stoters of vervuiling in de olie(afgetapt en ververst).

    Heb met de stethoscoop in het (plastic) inlaatspruitstuk geluisterd en daar komt het geluid vandaan…

    #17791655

    inaat gaat vaak rammelen bij deze motoren, vervanging is de enige optie, anders lekker laten rammelen.

    Willem

    #17791656

    [rquote=1836778&tid=140018&author=wim-v6]inaat gaat vaak rammelen bij deze motoren, vervanging is de enige optie, anders lekker laten rammelen.

    Willem[/rquote]

    Kijk, hier heb ik wat aan:thumbup:thumbup

    Is het anders geen optie om het spruitstuk uit elkaar te halen en die klepjes weg te halen????

    #17791657

    als het je lukt, zit aan elkaar verzonken of geplakt op een of andere manier.

    is 1 geheel in ieder geval.

    mijne rammelde heel licht, heb m volgens mij nog wel ergens liggen maar weet niet zeker.

    Willem

    #17791658

    Of vervangen voor een X16XE inlaatspruitstuk, dat is van alu.

    #17791659

    ook een mogenlijkheid inderdaad.

    Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.