Forumindex › Forums › Modellen › Astra › c16se v-snaar of multiriem?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 september 2011 om 18:25 #17241438
de titel zegt het al;
heeft de c16se een multieriem of een v-snaar?
en als deze knappen, is er toch niks aan de hand?
mijne is wat uitgedroogd -> droogtescheurtjes..14 september 2011 om 19:05 #17919368Een c16se distributie riem heeft alleen een kop en een waterpomp aan te drijven. Dus veel multi is er niet :)
Maar het is geen V snaar. Hij heeft ribbels in de breedte.
Dus het is beide niet echt! :D
Als ie uitgedroogt is en al scheurtjes heeft, dan moet je hem gewoon vervangen.
Niet na gaan denken of je kleppen heel blijven als ie knapt. Voorkomen is beter dan genezen.
Met de c16nz gaan wel geloof ik al je kleppen krom.14 september 2011 om 19:21 #17919369ja, het probleem is dat mn vader nog geen tijd heeft..
Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over de distributieriem, maar over de riem waar GEEN kap over zit tissen de luchtfilterbak & distributieriem ( waar wel een kap over zit )
14 september 2011 om 19:43 #17919370Oh je bedoelt de riem vd dynamo? Dat is een V-riem ja. :)
Als die knapt stopt de auto er na een paar km mee omdat de accu niet meer geladen wordt.
Waarom heb je daarvoor je vader nodig?
Kan je best zelf..
2 bouten vd dynamo beetje loshalen zodat ie kan bewegen. en daarmee de riem losser wordt.
riem eraf. riem erop. dynamo weer spannen met een stuk ijzer ofzo. en die 2 moeren weer vastmaken.
Peanuts! ;)16 september 2011 om 18:55 #17919371@kaneelschep wrote:
Met de c16nz gaan wel geloof ik al je kleppen krom.
Volgens mij juist niet.
Heeft juist meer speling. (correct me if i’m wrong)17 september 2011 om 23:31 #17919372Je mag er toch mee op passen.
Ik heb meerdere keren gezien dat een multieriem of vsnaar kapot liep en tussen de distributie terecht was gekomen.
Zo onschuldig is het niet!21 september 2011 om 16:03 #17919373@opelremco wrote:
@kaneelschep wrote:
Met de c16nz gaan wel geloof ik al je kleppen krom.
Volgens mij juist niet.
Heeft juist meer speling. (correct me if i’m wrong)mmm als die kleppen open blijven staan en de zuigers komen omhoog , denk niet dat het goed gaat
21 september 2011 om 16:08 #17919374Ja, ik hou hem in de gaten ;-)
Is het simpel te vervangen?
21 september 2011 om 16:12 #17919375Oh je bedoelt de riem vd dynamo? Dat is een V-riem ja.
Als die knapt stopt de auto er na een paar km mee omdat de accu niet meer geladen wordt.
Waarom heb je daarvoor je vader nodig?
Kan je best zelf..
2 bouten vd dynamo beetje loshalen zodat ie kan bewegen. en daarmee de riem losser wordt.
riem eraf. riem erop. dynamo weer spannen met een stuk ijzer ofzo. en die 2 moeren weer vastmaken.
Peanuts!kijkeens hier staat hoe het moet
21 september 2011 om 16:16 #17919376Zal er eens naar kijken als ik bij de Opel ben.
Gaat om een MULTIRIEM trouwens!21 september 2011 om 17:06 #17919377Wat is de multi dan in de riem? Wat doet ie nog meer dan de dynamo aandrijven? :D
Ik dacht dat je het een multiriem noemt als ie meerdere dingen tegelijk aandrijft en hapjes heeft die om de nokjes van bijvoorbeeld tandwielen vallen. Zoals je distributie riem om je nokkenastandwiel grijpt.
Een V-riem is een riem zonder hapjes eruit waarvan de binnenkant de vorm van een V heeft, die maar 1 ding tegelijk aandrijft. Vaak voor de dynamo of waterpomp gebruikt.21 september 2011 om 17:16 #17919378@kaneelschep wrote:
Wat is de multi dan in de riem? Wat doet ie nog meer dan de dynamo aandrijven? :D
Ik dacht dat je het een multiriem noemt als ie meerdere dingen tegelijk aandrijft en hapjes heeft die om de nokjes van bijvoorbeeld tandwielen vallen. Zoals je distributie riem om je nokkenastandwiel grijpt.
Een V-riem is een riem zonder hapjes eruit waarvan de binnenkant de vorm van een V heeft, die maar 1 ding tegelijk aandrijft. Vaak voor de dynamo of waterpomp gebruikt.uuhh, waterpomp ;)
21 september 2011 om 17:20 #17919379een multiriem is een platte brede riem met meerdere groeven,dat multi staat voor multi ribben.
21 september 2011 om 17:27 #17919380@asconahobbyist wrote:
een multiriem is een platte brede riem met meerdere groeven,dat multi staat voor multi ribben.
Klinkt logisch, maar nu maak je het verwarrend :D
dan zou de disrtibutieriem ook een multiriem zijn? uhhhh :???: :D21 september 2011 om 17:39 #17919381Nja, ik heb ook stuurbekrachtiging enzo.
Maare, hou op met dat gedoe, straks snap ik het niet meer! :jerry21 september 2011 om 17:58 #17919382was het bij een astra f 1.4 van 1994 ook maar zo gemakkelijk?
ik moest bij mij ook een motorsteun loshalen omdat de riem daar ook achter langs loopt
en ik heb ook stuurbekrachteging
weet niet of dat bij een 1.6 ook is
bij mij in ieder geval wel21 september 2011 om 18:13 #17919383@kaneelschep wrote:
Een c16se distributie riem heeft alleen een kop en een waterpomp aan te drijven. Dus veel multi is er niet :)
Maar het is geen V snaar. Hij heeft ribbels in de breedte.
Dus het is beide niet echt! :D
Als ie uitgedroogt is en al scheurtjes heeft, dan moet je hem gewoon vervangen.
Niet na gaan denken of je kleppen heel blijven als ie knapt. Voorkomen is beter dan genezen.
Met de c16nz gaan wel geloof ik al je kleppen krom.Bij de C1.6NZ gaan de kleppen niet krom bij een klappende Distributieriem.
(gelukkig trouwens)Rik ;)
21 september 2011 om 18:43 #17919384Haha de stuurbekrachtiging! was ik nog vergeten ;) En Astra heeft weer een motorsteun in de weg.. Pfff.. Gedoe allemaal hoor!
Dus bij een c14nz gaan ze wel krom maar bij een c16nz niet? Ok.. Ik dacht: Het is alleen een verschil in cilinder inhoud dus de rest zal wel hetzelfde zijn.
21 september 2011 om 18:47 #17919385daar krijg je het van zeg :swear
kut motorsteun :fy121 september 2011 om 19:24 #17919367jip bij mij zat die steun ook in de weg
heb naar garage geweest voor de riem te vervangen,was met 20 euro klaar.
had de riem zelf al liggen
ga er zelf niet moeilijk voor doen,voor die 20 euro21 september 2011 om 19:46 #17919386Oohw, wat voor garage? mag ook via PM.
Woon ook in ZLD namelijk.21 september 2011 om 20:17 #17919387garage boogaert op de clinge
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.