C16NZ Loopt niet stabiel stationair

Forumindex Forums Techniek Overige motor types C16NZ Loopt niet stabiel stationair

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Goeiedag mede opel rijders!

Ik heb een tijdje niks op het forum gedaan, maar bij deze heb ik allicht jullie advies nodig.

Ik heb een Vectra A1 uit 1992, geheel origineel en goed onderhouden.

Heeft een C16NZ motor met 207.500 km op de teller staan.

Hij loopt stationair als een natte krant, toeren willen wel eens tussen de 6/700 en de 900 hikken/verplaatsen…

Heb laatst zelfs een keer gehad dat ik de koppeling intrapte om hem in zijn twee te zetten, en dat de motor gewoon afsloeg omdat hij onder de 500 toeren kwam.

Ik heb het gasklephuis bekeken, en wou deze schoonmaken, maar deze is BRANDSCHOON. Geen vuiltje te zien, dus weer dichtgemaakt en alle slangen en stekkers netjes terug gezet.

Stappenmotor (Nullast) ga ik nog vervangen, heb er een uit een donor gehaald en deze schoongemaakt met Remmenreiniger en even laten drogen.

Ik hoop dat dit het verhelpt, maar ik heb ik uberhaupt de Bobine en de bougies vervangen, want hij startte soms ook slecht.

Hebben jullie nog ideeën waar ik naar kan kijken? De motor houdt overigens niet echt in tijdens het rijden.

Ik heb ook velgen gekocht van een forumlid, welke stukken beter zijn dan de originele die ik had, maar heb nog steeds ronde de 110/120 km/u dat het stuur begint te trillen/schokken… Kan dit vooral uitlijnen zijn? Of is het verder wijs om naar de ophanging te kijken?

Vinden jullie deze nostalgische auto overigens nog de moeite om op te knappen? Gaat mij niet om verkoop/inruil waarde, maar meer het idee!

Alvast bedankt voor de suggesties en info!

Topic mag dicht, auto is verkocht.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.