C16NZ betrouwbaar? Waar moet je op letten?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types C16NZ betrouwbaar? Waar moet je op letten?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266317

    Een goede middag allen,

    Ik vroeg mij af met welke problematiek dit blok heeft. Ik kan überhaupt weinig vinden over dit blok in de eerste plaats, dus als iemand wat meer informatie zou kunnen verschaffen dan ben ik ook weer een tevreden mens :)

    Zaken als algemene info, veelvoorkomende kwaaltjes en kilometerstansgerelateerde problemen worden gewaardeerd. Nou is mijn Vectra amper ingereden met 56200KM, toch zou ik willen weten wat ik in de toekomst zou kunnen verwachten :)

    #18237777

    Zolang je er goed voor zorgt en netjes zn beurtjes geeft, heb dr gezien met 3-400.000 op de teller ;-)
    Heb der nooit echt iets geks mee gehad.

    Heb je foto’s vd Vectra? ben wel benieuwd king:

    #18237778

    Hall gever en ontstejingsmodule willen wel eens kapot

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

    #18237779

    @Mr.F wrote:

    Zolang je er goed voor zorgt en netjes zn beurtjes geeft, heb dr gezien met 3-400.000 op de teller ;-)
    Heb der nooit echt iets geks mee gehad.

    Heb je foto’s vd Vectra? ben wel benieuwd king:

    Mooi om te horen :) Ik zal morgen even wat nieuwe plaatjes schieten. Vandaag helaas niet aan toegekomen.

    @wim-v6 wrote:

    Hall gever en ontstejingsmodule willen wel eens kapot

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

    In principe dus alleen elektrische problemen? Bij mijn Vectra zijn dat zo’n beetje de enige elektrische componenten naast de verlichting, dus dat scheelt :P Bedankt voor de informatie in ieder geval. Ik moest wel even uitzoeken wat een hall gever überhaupt was, maar dat is inmiddels duidelijk :)

    #18237780

    Zitten samen in de ontstekingsvoet.
    Meesta 2a3 tientjes op de sloop.
    90euro nieuw

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

    #18237781

    O dan. Dat zit dus wel snor.

    Bedankt Wim :)

    #18237782

    volgens mij zijn dit een van de sterkste blokken ik heb een 1.4 gehad en er 350000 km mee gereden en ook die ontsteking ging bij mij kapot en of het nu een astra is of een vektra het gaat gewoon lang mee :jerry

    #18237783

    Die van mij is 26 jaar oud en is nog altijd starten en lopen zelfs als ik m s’winters niet gebruikt heb , nog geen pluimpje olie prima blok

    #18237784

    Het is meestal eerder dat de Astra of Vectra er omheen wil verdwijnen :jerry

    #18237785

    Ik heb nog steeds een C1.6NZ blokkie in mn bezit en die heeft ruim 470.000 km gelopen in 2 auto’s
    310.000 daarvan zijn LPG kilometers.

    Ik kan je dit blok echt aanbevelen (ik heb er niets voor niets 2)

    1 minpunt, het zijn niet de snelste motoren.

    Rik :D

    #18237786

    Bedankt voor alle reacties. En Rik, snelheid is relatief gelukkig. Ik kom van een Saxo 950cc 50pk blok. De C16NZ verpulvert dat prutding in elk opzicht, behalve verbruik. Ik haalde daarmee 1:20, nu 1:16. Maar dat maakt me weinig uit :)

    #18237787

    Oh, das netjes hoor 1:16 :thumb

    Ik rijdt met mn E 1:15 C1.6NZ en mn F rijdt op LPG 1:11 ook een C1.6NZ.

    Rik :D

    #18237788

    top blokken! mijn vader had een astra f station met zo’n 400.000 op de teller.
    toen was die wel op (lekke koppakking enzo) verder veel kilometers zonder problemen gereden met goed onderhoud.

    dus je vectra kan nog wel even mee!

    #18237789

    Top!

    Bedankt voor alle reacties. De Vectra bevalt nog altijd uitstekend. Na de eerstvolgende APK kan ik pas definitief zeggen of ik definities bij de Franse auto’s vandaan ga blijven king:

    #18237790

    de c16nz is toch een opgeboorde c14nz???

    #18237791

    Met langere slag, andere krukas en iets hoger onderblok.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.