c o waarde veel te hoog help

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) c o waarde veel te hoog help

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241775

    kan iemand mij helpen krijg mijn auto niet meer door de keuring de CO waardes zijn veel te hoog

    het de leh turbo er op zitten
    en de 470cc injectors + de 260pk soft van M-tech
    weet iemand hoe ik de co omlaag haal

    #17923068

    ik had hetzelfd met mijn lancer evo 6.
    Oplossing zelfs zonder katalysator :

    Ga naar een tankstation maar ze E85 verkopen
    als je tank half leeg is… vullen met E85 en dan terug naar de meting !!!
    Ik had met E85 ( wel puur) een emissie van 0,27CO bij stationier en 0,25 bij 2900 toeren
    en dat zonder kat !

    wees niet bang, tot 50% E85 heeft geen negatieve gevolgen voor je motor of pomp/ imjectoren

    eeerder zelfs goed ! het reinigt de injectoren en verdrijft koolaanslag op je motor delen

    let maar op, apk 4-gas meting gepaseerd ;) zonder problemen

    Of je lambda sonde / AFM etc moet nu al kapot zijn !

    zijn je injectoren niet een beetje (te) groot ?
    maar dat is het mooie met E85 .. dan moet je puur 30% meer inspuien voor juiste mengels te halen !

    GR,

    DdV

    #17923069

    Rijden op E85 is beter voor het milieu. De totale uitstoot van koolstofdioxide (CO2) van uw auto kan met 80% verminderen. Bio-ethanol kan gemaakt worden van bijvoorbeeld suikerriet, maïs, suikerbieten, aardappelen en in toenemende mate ook van houtafval, stro en gft-afval.

    (net gevonden op google)

    het is dus algemeen bekend !!!

    #17923067

    Ik lees iets met mtech…

    #17923070

    ja hij is gechipt bij m-tech tot 260pk

    #17923071

    ik kom uit belgie heb nog nooit van e85 gehoord

    #17923073

    Klopt, ik heb rally klanten daar, en die gaan naar frankrijk toe.
    In NL en DE is het wel verkrijgbaar. In nederland zijn er veel tamoil tankstations die het verkopen.

    #17923074

    en het kan geen problemen geven aan de motor of zo als die e85 er bij doe

    #17923065

    maar zeker een z20let moet gewoon makkelijk zijn waardes halen, ik denk toch dat er iets schort aan die software van MTECH, zie het steeds vaker naar boven komen, dat daar problemen mee zijn.. laat hem nou voor iets meer, ergens fantsoenlijk chippen en uitdraai maken op de bank.

    #17923072

    Hey needlefreak , het kan idd aan de M-Tech chip liggen zeker in combinatie met de 470cc injectors .
    Het zou mss toch beter zijn om de wagen eens te laten herschrijven , bv bij APEC in deinze of bij R&W-S Center in dendermonde deze schrijven programma op maat en hebben ook een testbank , deze voordelen heb je bij M-Tech niet.

    #17923066

    denk dat ik ook beter een andere tuner kan zoeken nu zecht die van m-tech dat ik de slang van de brandstofdrukregelaar er moet af halen voor ze gaan meten

    #17923075

    Ga eerst maar eens naar een goede chipboer en niet naar Mpech. De meesten zijn daar wel van teruggekomen.

    Neem een chipper met een testbank of iemand die daar een mogelijkheid toe heeft en niet naar een zogenaamd custom 260 pk chippie van Mpech.

    VDB, Klaassen dat zijn de iets betere is gebleken op lange termijn. EDS kan ook, maar ook voor hun hoor ik minder positieve geluiden.

    #17923076

    bijna opgelost heb een groene keurkaart de co was goed (dank aan de E85 ) maar mijn lamba waarden waren nog steeds veel te hoog kan iemand mij uitleggen wat lamba waarde eigelijk is ???????????

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.