C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 292)
  • Auteur
    Berichten
  • #17360074

    Als ik dan toch aan het uploaden ben:

    polen zijn er weer af hoor :P

    deze kabels bedoel ik

    #17360075

    Ik heb nog wel een T stuk, volgens mij zijn allemaal gelijk.Beetje vuil maar goed bruikbaar lijkt me.
    Mag je hebben voor het versturen. Stuur maar ff een u2u.

    Gebruik je standaard trillingdempers?

    #17360076

    Ziet er goed en degelijk uit allemaal.

    Wat voor een accu heb je gebruikt?
    Je moet er wel eentje monteren die niet dampt, zoals een gelaccu. Of een accubak om de huidige accu, ook vanwege veiligheid!
    En zit er ook een zekering tussen?

    Nogmaals mooi project, leuke foto’s en geweldig om te volgen :thumbup

    #17360077

    Op de polen komen nog kapjes, het is wel zo’n gesloten onderhoudsvrije accu, maar ik kan er een slangetje aan maken en door de bodem steken.

    Heb de hoofd plus kabel niet afgezekerd, maar ligt van voor tot achter in bescherm slang, dus kan niet doorschuren.

    En de trillingsdempers zijn standaard ja, in elke maat te bestellen bij de betere bevestigingsmiddelenzaak :P

    #17360078

    origineel gepost door Jaydeem
    Op de polen komen nog kapjes, het is wel zo’n gesloten onderhoudsvrije accu, maar ik kan er een slangetje aan maken en door de bodem steken.

    Heb de hoofd plus kabel niet afgezekerd, maar ligt van voor tot achter in bescherm slang, dus kan niet doorschuren.

    En de trillingsdempers zijn standaard ja, in elke maat te bestellen bij de betere bevestigingsmiddelenzaak :P

    Ik zou persoonlijk de + kabel wel zekeren, want wat als je een ongeluk krijgt??

    Gaat ook niet over doorschuren, maar meer als je een ongeval krijgt.

    :afro

    #17360079

    origineel gepost door Sonador

    origineel gepost door Jaydeem
    Op de polen komen nog kapjes, het is wel zo’n gesloten onderhoudsvrije accu, maar ik kan er een slangetje aan maken en door de bodem steken.

    Heb de hoofd plus kabel niet afgezekerd, maar ligt van voor tot achter in bescherm slang, dus kan niet doorschuren.

    En de trillingsdempers zijn standaard ja, in elke maat te bestellen bij de betere bevestigingsmiddelenzaak :P

    Ik zou persoonlijk de + kabel wel zekeren, want wat als je een ongeluk krijgt??

    Gaat ook niet over doorschuren, maar meer als je een ongeval krijgt.

    :afro

    die trillingsdempers zijn die niet te stug?? zodat je dadelijk een steun afscheurt of zo.

    #17360080

    Een ongeluk krijgen ja, daar had ik nog gen rekening mee gehouden, afzekeren is wel verstandig ja, 300A ofzo?

    Heb de accu kabels en benz leidingen in 1 slang onder de auto lopen, lijkt me ook niet echt verstandig kwa brand gevaar, nog maar even veranderen lijkt me.

    Volgende week de motorboom, uitlaat, lmmeter, gaskabel, en de pomp nog, en dan starten :)

    Wat vinden jullie hier van

    groeten

    #17360081

    Waarom de accu verplaatsen?

    #17360082

    Toen ik er aan begon dacht ik leuk de accu achterin, paar kilo van voor naar achter :P, maar is wel iets meer werk, en als ik het over zou doen had ik de accu voorin gelaten…. leerlessen, is de eerste auto pas voor me ;)

    Heb de motorboom erin zitten, remleidingen klaar met dank aan oly’s t-stuk :), luchtmassa meter met open filter zit erop, morgen nog een beetje prutsen met de bedrading, en zaterdag haal ik een nieuwe uitlaat en heb ik de u kapjes voor de achteras, zie eindelijk snelle vooruitgang, was met het lassen wel anders.

    Wat is de ontstekings volgorde eigenlijk? en als cil 1 bovenin staat, moet kabel 1 dan aan waar de rotor dan staat?
    Heb meer ervaring met diesel motoren ;)

    #17360083

    origineel gepost door Jaydeem
    Toen ik er aan begon dacht ik leuk de accu achterin, paar kilo van voor naar achter :P, maar is wel iets meer werk, en als ik het over zou doen had ik de accu voorin gelaten…. leerlessen, is de eerste auto pas voor me ;)

    Heb de motorboom erin zitten, remleidingen klaar met dank aan oly’s t-stuk :), luchtmassa meter met open filter zit erop, morgen nog een beetje prutsen met de bedrading, en zaterdag haal ik een nieuwe uitlaat en heb ik de u kapjes voor de achteras, zie eindelijk snelle vooruitgang, was met het lassen wel anders.

    Wat is de ontstekings volgorde eigenlijk? en als cil 1 bovenin staat, moet kabel 1 dan aan waar de rotor dan staat?
    Heb meer ervaring met diesel motoren ;)

    is toch nie zo veel werk accu achterin ??rekje maken en kabel trekken:hmmz
    ontstekingsvollegorde is 1-3-4-2
    en als 1 en 4 boven staan moet daar de rotor naar wijzen ligt aan hoe je riempje voor afgesteld is van je ontsteking
    kijk even naar je krukaspoelie of die op tijd staat

    #17360084

    ja viel op zich ook wel mee, maar het heeft niet heel veel nut natuurlijk dat de accu achterin staat, maar toch wel leuk :P

    Als de merktekens van de disriem goed staan, dan staat het merkteken van de ontsteking ook goed, dus op de merkttekens zetten, en waar de rotor dan staat is kabel nr1?

    Vandaag niet zo heel veel gedaan, morgen nog ff met de bedrading verder….. kom er nog niet helemaal uit…. kan iemand misschien een screenshot maken van zijn handboek? Ik weet niet welke draad van de computer naar het contact moet, welke draad er naar de brandstof pomp gaat, en moet er nog een draad naar de d+ van de dynamo?

    Groeten

    #17360085

    heb een schema, is allemaal niet zo moeilijk :)

    #17360086

    origineel gepost door Sonador
    Ziet er goed en degelijk uit allemaal.

    Wat voor een accu heb je gebruikt?
    Je moet er wel eentje monteren die niet dampt, zoals een gelaccu. Of een accubak om de huidige accu, ook vanwege veiligheid!
    En zit er ook een zekering tussen?

    Nogmaals mooi project, leuke foto’s en geweldig om te volgen :thumbup

    ik rij al 3 jaar rond met accu’s in mn kofferbak, en ik leef nog hoor.

    jammer alleen dat deze accu eigenlijk aan de verkeerde kant staat, beter aan de passagierszijde gezet, ivm compensatie van je eigen gewicht ;)

    #17360087

    origineel gepost door Leen

    origineel gepost door Sonador
    Ziet er goed en degelijk uit allemaal.

    Wat voor een accu heb je gebruikt?
    Je moet er wel eentje monteren die niet dampt, zoals een gelaccu. Of een accubak om de huidige accu, ook vanwege veiligheid!
    En zit er ook een zekering tussen?

    Nogmaals mooi project, leuke foto’s en geweldig om te volgen :thumbup

    ik rij al 3 jaar rond met accu’s in mn kofferbak, en ik leef nog hoor.

    jammer alleen dat deze accu eigenlijk aan de verkeerde kant staat, beter aan de passagierszijde gezet, ivm compensatie van je eigen gewicht ;)

    :o weeg jij zo weinig of heb je een acu uit een heftruck:D

    #17360088

    mooi spul allemaal:jerry

    kicku een seh in de c-kadett:thumbup

    groeten nick

    #17360089

    origineel gepost door pipo

    origineel gepost door Leen

    origineel gepost door Sonador
    Ziet er goed en degelijk uit allemaal.

    Wat voor een accu heb je gebruikt?
    Je moet er wel eentje monteren die niet dampt, zoals een gelaccu. Of een accubak om de huidige accu, ook vanwege veiligheid!
    En zit er ook een zekering tussen?

    Nogmaals mooi project, leuke foto’s en geweldig om te volgen :thumbup

    ik rij al 3 jaar rond met accu’s in mn kofferbak, en ik leef nog hoor.

    jammer alleen dat deze accu eigenlijk aan de verkeerde kant staat, beter aan de passagierszijde gezet, ivm compensatie van je eigen gewicht ;)

    :o weeg jij zo weinig of heb je een acu uit een heftruck:D

    nou, ik heb een tijdje met een 108 ah accu rondgereden ja, en je hoeft niet al je gewicht te compenseren, maar alle beetjes helpen he ;)

    #17360090

    Vandaag een simons uitlaat gehaald, compleet voor 150 euro, moet wel de voorpijp aanpassen, ga ik morgen mee verder. Vandaag alles verder aangesloten, maar startmotor die er nu op zit past niet lekker of werkt niet goed….. morgen ff een andere proberen.
    suckie suckie

    schiet al aardig op, heb volgende week ook nog vrij dus kan nog ff doorgaan :) (toch nog best veel werk zo’n auto in elkaar zetten :P)

    #17360091

    Ziet er allemaal zeer goed uit … :agent

    Had diegene nog meer van die uitlaten liggen; voor 150,- past mij dat ook wel !!!

    Wat heb jij gebruikt om de brandstof-leidingen van te maken !?

    Mvg Erik

    #17360092

    Dank je :)

    Nee ze hadden ze nog 1 zo’n uitlaat in het magazijn liggen, ik heb 150 euro geboden, en meteen opgehaald :P, maar met die voorpijp zal nog lastig worden, weinig ruimte wat ik zo zie.

    Heb 2 harde kunstof slangen liggen, maar ga het nog veranderen, toevoer is 6 mm binnenwerks, en retour maar 3 of 4 mm, beetje weinig lijkt me of zal het wel gaan?

    #17360093

    Dat ziet er erg goed uit:thumbup:kewlpics

    Betrouwbaarder kan het bijna niet :D

    suc6 met de vorderingen……

    Gr.kerni

    #17360094

    mm voorpijp en middenstuk heb je niks aan die moet toch naar de andere kant lopen:hmmz word custommade:P

    #17360095

    origineel gepost door Jaydeem

    Wat is de ontstekings volgorde eigenlijk? en als cil 1 bovenin staat, moet kabel 1 dan aan waar de rotor dan staat?

    De ontstekingsvolgorde is inderdaad 1342.
    Op de rand van de verdeler waar de verdelerkap op rust zeg maar zit ergens een kerfje,dit kerfje komt overeen met de positie op de verdelerkap waar de kabel van de 1e cilinder moet komen.
    Dit gaat natuurlijk alleen op als alles netjes op tijd staat.

    #17360096

    Ziet er allemaal zeer netjes uit :thumbup .Mijn complimenten voor het nette werk en ga zo door.:D

    #17360097

    Dank voor de complimenten :) Ik ben zelf ook aardig content over mijn eerste project.

    Ja de voorpijp wordt nog een heel geknutsel, beetje aan het passen en meten geweest vandaag, maar denk dat ik er wel uit kom. Vanaf het spruitstuk 2 buizen, 1 binnen de stuurstok door en 1 erom heen, daarna de collector, en daarna verder met 1 buis naar de rest. Beetje krap allemaal maar gaat net. koppelingskabel zit ook aan deze kant, als die er niet had gezeten was het makkelijker geweest.

    Vandaag andere starter klaar gemaakt, de andere is overleden, is een koolborstel losgeschoten en afgefikt. Heb het blok ff rond laten gaan, en heb olie druk, en een vonk op de bougies :)

    Morgen verder met de uitlaat, als die klaar is ga ik hem starten :)

    Kan iemand me hier mee helpen?;
    – Ik heb nog steeds de 2 U-kapjes nodig voor de tussenas, bij wie moet ik zijn?
    – Heb een langere km teller kabel nodig, nieuw vrij prijzig denk ik? Of iemand een adres?
    – Welke olie moet er in de versnbak en achteras? Gewone bakolie of wat?

    Dat was het, Groeten!

    #17360098

    Kreeg zelf voor die beugels de volgende tip; Opel GT parts

    Kabel —>>> zou je waarschijnlijk voor een Manta een kabel nodig zijn, maar welke .. !? :hmmz

    Olie zou ik zo niet weten; misschien ff op Kroon-olie zoeken !?

    Mvg Erik

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 292)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.