C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 313)
  • Auteur
    Berichten
  • #17678758

    Ik denk dat een CIH blok goedkoper is, zeker kwa inbouwen.

    Maar ik geloof dat die sierra’s nogal veel gebruikt worden voor auto cross enzo.
    Misschien dat je op een cross forum ofzo kunt kijken.

    #17678759

    hmmm veel plannen en niets klaar maken
    en dan nog schelden als er goed bedoelde
    info gegeven wordt
    door mensen die al wel jaren ervaring hebben;)

    en dat zijn dan opeens zeikerds:o:o

    hmmm leuk topic;)

    geloof niet dat ik der weer op klik;)

    #17678760

    Toppie, ga dan maar weer weg :)

    #17678761

    wat zijn we weer lief voor elkaar:thumbdown

    #17678762

    Als je hier al een tijdje meedoet met de discussie (want dat is het wel geworden)
    en er is geen probleem, moet je niet naderhand als het allemaal weer wat rustiger aan gaat oude koeien uit de sloot gaan halen..

    #17678763

    origineel gepost door FJay
    Die heeft ie nooit gehad..
    zn drifter kreeg een SR20DET
    zn daily had een KA24 en heeft laatst ook een SR20DET gekregen :P
    Die KA24 is leuk en aardig, maar dát is echt een boel geklooi om passend te krijgen..

    Wie o wie kent een eigenaar van een kadett met sierra 2.0 motor? carb/injectie maakt niet uit..
    kopiëren gaat het worden dan :P

    wel met een xr4i motor:P maar dat zijn er 6 in v vorm:angel
    maar ik zie verder ook geen probleem met een 2.0 motor
    andere motorsteunen maken en baksteun uitlaat
    aandrijfas aanpassen :hmmz en verder weinig denk ik

    #17678764

    mag ik vragen wat je budget is voor de motor? ik denk toch echt dat een CIH 2.0 goedkoper is. je moet eerst dat ford blok kopen, de aandrijfas pas laten maken, diverse dingen aanpassen, en je loopt vast nog wel tegen wat probleempjes aan.

    een 2.0 CIH blok is goedkoop en past direct. ik denk dat dat goedkoper is dan een ford blok.

    of zie ik dat verkeerd?:hmmz

    #17678765

    origineel gepost door Christian-tsx
    mag ik vragen wat je budget is voor de motor? ik denk toch echt dat een CIH 2.0 goedkoper is. je moet eerst dat ford blok kopen, de aandrijfas pas laten maken, diverse dingen aanpassen, en je loopt vast nog wel tegen wat probleempjes aan.

    een 2.0 CIH blok is goedkoop en past direct. ik denk dat dat goedkoper is dan een ford blok.

    of zie ik dat verkeerd?:hmmz

    Ik gok dat ie gaat zeggen dat je dat helemaal verkeerd ziet :jerry

    http://www.driftforum.nl/forum//index.php?showtopic=6764&st=90

    maar ik lees op het drift forum dat ie niet kan lassen? Dan is zon ford blok helemaal niet praktisch.

    #17678766

    dan is een cih ook niet parktisch, weet niet wat voor tunnel het is, maar als het een 1200 tunnel was, dan is het maar de vraag of een cih bak zo past zonder een beugeltje of iets te hoeven lassen..

    #17678767

    er zat een 2.0 CIH in, dus dat past wel.

    #17678768

    hoop ik dat ie die niet met alle steunen erbij verkocht heeft….
    meestal zijn het toch 1200 koetsen, en dan zit je eigenlijk altijd met een zelf gemaakte steun voor de bak te kijken.

    #17678769

    wat een verhaal!! :D
    Ik was 15 en trok gewoon elke bocht aan de handrem van de 1.5 golf diesel uit ’79 waar ik mezelf dat in moest leren. (en vond dat dat driften was) :P

    Je probleem is gewoon dat je geen poen en geen goeie plek hebt en veel teveel wil! Wat ik allemaal helemaal begrijp! :D zonder dromen geen leven!
    Maar het is een combo wat gewoon ff niks wordt man.

    Als je nu echt gewoon iets af wilt krijgen moet je misschien gewoon ff inslikken wat je wil en doen wat je kan. :D
    Koop gewoon weer zo’n 2 liter CIH met bak terug waarvan je weet dat ie goed loopt. En prop het er in een paar uur weer terug in.
    Je zal zien dat je pa dan ook wel weer enthousiast wordt en dat helpt misschien de geldkraan.

    100 pk in een auto van 800 kilo gaat echt wel rond hoor! Die Sierra woog stukken meer.
    Succes! Nu ff afmaken gewoon!! ;)

    #17678770

    baksteun heb ik er wel bij gedaan..
    maar afgezien van het laswerk dat er aan moet gebeuren (motorsteunen dus)
    Zie ik het verschil niet aan kosten.. want voor een 2.0CIH moet ik de cardan ook op maat laten maken (inkorten)
    Die 2.0 cardan heb ik nog, dus een sierra slopen en van 2 cardans 1 laten maken is dan toch ook een optie? :D
    Of zie ik dat weer veels te simpel.. stond wel zo op opelkadettcclub forum

    oja – who knows, misschien ben ik wel een natuurtalent met lassen :P
    helaas mag ik niks ondernemen, ze zijn te zuinig op me hier

    #17678771

    [
    helaas mag ik niks ondernemen, ze zijn te zuinig op me hier

    dan houd het heel snel op denk ik zo….

    #17678772

    :P

    dingen die mijn vader niet kan kan ik per defenitie ook gewoon niet.. echt een redenatie.. pff

    #17678773

    Ik bedoelde de gewone 2 liter..
    die kan toch met de bestaande cardan?

    #17678774

    ja, maar die moet alsnog ingekort worden (dat was nog niet gebeurd)
    Wat is het verschil, van 2 1 maken of inkorten.. nouja vrijwel niets :P

    #17678775

    ok da had ik even gemist.
    Nou, dan kan je je daar mooi op concentreren terwijl je een leuke 2 liter met motor steunen terug zoekt! ;)

    #17678776

    ik hoor steeds gepraat over een 2.0l opel motor , maar waarom niet gewoon meteen een 2.4l ?
    net zo makkelijk in te bouwen als een 2.0l en meer power als een sierra motor.

    #17678777

    daar heb ik simpelweg de centen niet voor op het moment :)
    die sierra motor zie ik meer als iets om m op de weg te krijgen zodat ie daar niet meer staat weg te rotten..

    #17678778

    Als ik jou was had ik die 2.0 weer fris gemaakt wat erin hing en lekker kilometers maken met dat ding!
    En daarna eerst aan je pa vragen wat je eventueel wel mag en kan als je die 115pk na een tijdje te weinig vindt..;p

    #17678779

    nogmaals de vraag dan maar :)

    Wie kent iemand met een Kadett met Ford 2.0?

    Wil m nou toch wel eens de weg op krijgen dusja :D

    #17678780

    origineel gepost door FJay
    ja, maar die moet alsnog ingekort worden (dat was nog niet gebeurd)
    Wat is het verschil, van 2 1 maken of inkorten.. nouja vrijwel niets :P

    Nouwja zeg wat is dat voor redenatie Van 2 cardanassen 1 maken krijg je te maken met spanningen? of je de assen goed schoon hebt gemaakt? of je las wel goed is? bij inkorten kom je alleen in aanraking met een draaibank? nouw vertel mij maar effe dat daar vrijwel geen verschil in zit :P en nee :P ik ga niet ten aanval maar wil je effe op je punt wijzen:D en als ik jou was ging ik toch voor de 2.0e :D maarja veel succes met je project hoop dat die binnekort op de weg komt

    #17678781

    haha ik geloof het wel :P
    Ik zie nu dat er 15km verderop iemand is die een 2.2 aanbiedt, hangt nu in een C dus de kans is extreem groot dat dat m gaat worden.. alle opelliefhebbers nu blij? :D
    sorry voor al het gezeur hahaha

    #17678782

    ik heb nog een 2,0 DOHC motor uit sierra liggen compleet met MT 75 bak 5 versn

    evt computer ook maar draadboom zit er niet bij
    motor heeft nieuwe stalen koppakking en distributie ketiing

    ik had m gekocht om in escort MK II te bouwen maar die gaat weg
    hou alleen de record C nog

    groet michel
    alles ligt in lopik

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 313)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.