C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 313)
  • Auteur
    Berichten
  • #17678583

    Kijk, daar heb ik wat aan. Ook nog een idee hoe ik aan zo’n stabilisatorstang kan komen?
    Het is zeker een 1.2 stabilisator dan, zit nergens een extra knik :P

    #17678584

    In ieder geval even een berichtje plaatsen op de marktplaats van het forum.
    Misschien heeft iemand nog wat liggen.

    Heb je ook gekeken waar de motorsteunen staan.
    I.v.m. je gewichtsverdeling zou ik ze zowiezo op de achterste stand zetten, en ook nog met hele dunne, harde rubbers.

    #17678585

    Vanochtend naar de tent gegaan om wat gereedschap op te halen. Tent open, 1 grote waterpartij hangt boven de auto :lol:

    Dit stond er op de veren:

    En het heeft blauwe dempers.

    Heb tot nu toe nog niet kunnen vinden welk merk het is, en dus hoeveel het verlaagd is.
    Roep het maar als je het weet :)

    #17678586

    Cobra heeft als typeaanduiding OP026 en maakt rode veren.
    Maar OP026’s zijn voor een F-Astra.
    Wat voor veren zitten achterop ?

    Blauwe dempers kunnen Monroe’s zijn.

    #17678587

    v-maxx ( van pipo) heeft ook rode veren. weet zo alleen de code niet.

    groetjes

    #17678588

    Slee’s gewoon kijken op de sloop
    of bij Heuts kopen en/of zelf de
    steunen maken, heb ik ook gedaan.

    Greetz,
    Bear

    #17678589

    v-max is het niet die heeft gele dempers en wel rode veren maar ander code zoals 35op69

    #17678590

    Zijn in ieder geval geen Billsteins die zijn geel aan de onderkant……

    Over de stabi…………heb ook weleens andere oplossing ervoor gezien, met de originele 1200 stabi, direct op de veerpoten gemonteerd (zonder de verlengbussen en lange bouten) maar in plaats hiervan -4- verlengbussen met verstevigingsplaat op de chassisbalken gemonteerd sinpelweg ongeveer zo:

    —-_II___II_—-

    i.p.v. zo:

    II””


    “”II

    Hoop dat het idee duidelijk is

    Voordeel?

    – de 4 bussen op het chassis zijn stevige als de 2 op de veerpoten
    – niet zoeken naar 1600 stabi

    Nadeel?
    – even fabricagewerkwant je moet de stabirubbers netjes kunnen steunen en vastzetten met een extra onderplaatje
    – bij de veerpoten zijn de gaten wat ruimer, maar werkt perfect, en is APK goed.

    #17678591

    ik heb wel een 1600 stabilisator voor je, alleen zijn aan 1 kant de rubbers weg

    #17678592

    origineel gepost door groeneklodder
    Zijn in ieder geval geen Billsteins die zijn geel aan de onderkant……

    Over de stabi…………heb ook weleens andere oplossing ervoor gezien, met de originele 1200 stabi, direct op de veerpoten gemonteerd (zonder de verlengbussen en lange bouten) maar in plaats hiervan -4- verlengbussen met verstevigingsplaat op de chassisbalken gemonteerd sinpelweg ongeveer zo:

    —-_II___II_—-

    i.p.v. zo:

    II””


    “”II

    Hoop dat het idee duidelijk is

    Voordeel?

    – de 4 bussen op het chassis zijn stevige als de 2 op de veerpoten
    – niet zoeken naar 1600 stabi

    Nadeel?
    – even fabricagewerkwant je moet de stabirubbers netjes kunnen steunen en vastzetten met een extra onderplaatje
    – bij de veerpoten zijn de gaten wat ruimer, maar werkt perfect, en is APK goed.

    ik verwacht zonder stabi voor en betere drifter:hmmz
    ik rijd al jaren zonder:angel

    #17678593

    origineel gepost door 2000
    ik heb wel een 1600 stabilisator voor je, alleen zijn aan 1 kant de rubbers weg

    Rubbers zijn volgens mij geen probleem om aan te komen :)
    stuur je wel even een PM

    Zat trouwens laatst te kijken, en vond dat de stuuruitslag nou ook niet je van het is :D
    daar moeten we ook nog eens iets op verzinnen.

    @ groeneklodder
    Principe snap ik wel, maar het totaalplaatje is nog wat vaag hehe

    #17678594

    Sorry voor de topic vervuiling,
    maar ik heb een vraagje

    Wat is het voordeel om de stabilisator van de achteras te verwijderen ?

    op de mijne zit namelijk geen stabi op de achteras

    #17678595

    Ik dacht ook niet dat er hier een op zat?
    Heb ook nergens iets over een achter stabilisator gelezen, gaat hier over de voorzijde :D

    #17678596

    origineel gepost door pipo

    ik verwacht zonder stabi voor en betere drifter:hmmz

    Wat is de theorie daar achter? Hij duikt meer in de bochten en dan?

    #17678597

    Ik vergis me trouwens heel erg, ik heb geen stabilisator, maar een 1600 panhard stang :o

    #17678598

    Ah kak :D
    zet wel wat in gezocht dan..

    #17678599

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door pipo

    ik verwacht zonder stabi voor en betere drifter:hmmz

    Wat is de theorie daar achter? Hij duikt meer in de bochten en dan?

    als je normaal rijd wel ja maar met driften moet hij juist aan de achterkant sturen en niet aan de voorkant strak door de bocht gaan.zonder stabi voor blijven de wielenvoor beter aan de grond

    #17678600

    Morgen een kleurtje geven :jerry

    #17678601

    ik zou je deurklinken en sloten er even uit halen is nog geen 5min werk……

    afplakken is meer werk:P

    #17678602

    Ik zal eens een kijkje nemen dan :P

    #17678603

    En het is blauw :mrgreen:

    1L verf gekocht, en nog 100-200ml over :P
    kunnen we nog wat dingen bijwerken enzo..

    #17678604

    Met de verfroller of gespoten?

    1 liter verf is wel weinig, zeker goed verdund???:wors

    #17678605

    klein scheutje terpentine :P
    zal 2-3% zijn geweest :D

    en gerold, als ik had gespoten was het op zn minst 5 liter geworden..

    #17678606

    leuk kleurtje :thumbup

    #17678607

    origineel gepost door Fearless
    Met de verfroller of gespoten?

    1 liter verf is wel weinig, zeker goed verdund???:wors

    met de roller/kwast, kijk maar naar het afplak tape……….

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 313)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.