C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 313)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221662

    Zaterdag om 6 uur weg, tegen half 9 in Drachten aangekomen. Auto uit de garage gehaald, het een en ander verplaatst en anders ingedeeld en op de ambulance gezet. Toen verder naar Tzummarum om 2 kuipen + gordels op te halen.. wat een gat zeg :P
    via de afsluitdijk terug gereden, dat bleek korter te zijn.
    Eenmaal aangekomen de mobiele garage ingeladen en richting ’t terrein gegaan waar ie komt te staan, waar we nog een half uur op de eigenaar moesten wachten. Half uur gesjouw en gesleep verder een mooi plekje bemachtigd. Ook nog een sleutel gekregen, kan er dus in wanneer ik maar wil :D Stroom is ook aanwezig.. wat wil je nog meer

    foto’s

    net uit de garage

    voor de deur

    bij de stalling, enige plekje wat nog echt aandag nodig heeft

    flusht aardig met een manta as, alleen nog wat omlaag..

    innenseite

    zn nieuwe huisje, wordt nog waterdicht gemaakt

    en tot slot de kuipjes en de gordels

    motorruim

    dak

    en verder was ik te lui om schoon te maken, maar toch heb ik dr foto’s van

    #17678559

    dat was een best dagje rijden. Zit nog wel beetje werk aan. Hoelang blijft ie in de tent staan? of wordt dat de sleutelruimte?

    #17678560

    Aparte plaatsing van de tank, is dat om het zwaartepunt te verlagen ? :P

    Succes met je project ! :thumbup

    #17678561

    origineel gepost door senatorman
    dat was een best dagje rijden. Zit nog wel beetje werk aan. Hoelang blijft ie in de tent staan? of wordt dat de sleutelruimte?

    Ja, zelfs op de rechterstoel was het verschrikkelijk vermoeiend :P
    hij blijft in de tent staan tot hij APK waardig is. Heeft ie APK, wordt de schorsing opgeheven en komt ie voor de deur..
    Dat is ongeveer als ie klaar is dus :hmmz

    #17678562

    Wilde plannen, leuke basis.
    Ben benieuwd wat je er van maakt, heb zelf ook zon ding als “daily cheapride”

    #17678563

    Iemand hier een beetje in zn hoofd hoe een ombouw naar 2.0E gaat?

    zo ja;

    vorige eigenaar zei dat de cardan 13cm ingekort moet worden, is dit ook 13cm? moet het op de mm nauwkeurig of komt het juist niet zo nauw?

    bvd

    ik moet ook nog iemand vinden met wat verstand van kabelbomen ed.. Moet nog het een en ander aangesloten worden (4 draadjes) maar ik heb enkel een beschrijving van wat er veranderd moet worden, en geen schema.

    EDIT: ik zie net dat die beschrijving hier ook op het forum staat king:

    #17678564

    aandrijfas moet worden ingekort de as moet hart op hart koppeling 67 cm zijn

    #17678565

    Dan zal ik het eens nameten en het ding de deur uit doen :)
    kom ik tenminste een stuk dichterbij een voorwaartse beweging :thumbup

    #17678566

    en die 4 kabels is

    groen ontsteking
    blauw benzinepomp
    zwart rood volgensmij startmotor en
    12v zwart via contactslot

    hebt alleen 2 soorten injectie een met grijze en een met gele injectoren.
    en dan is de kabel van de ontsteking en benzinepomp omgewisselt
    want een kabeltje zit bij de ecu

    #17678567

    Is het trouwens niet per bak verschillend welke lengte de cardanas moet hebben?
    Ik heb m nagemeten, is nu 77cm (hart/hart) dus dan zou dat 10cm zijn, terwijl me toch echt 13cm is verteld.
    Er zit een getrag 240 in.

    #17678568

    past er geen as van een automaat in, vaak zijn automatenbakken even lang als een 5 bak-schakel. Dit was bij mijn manta A wel het geval.
    Hier heb ik een 5 bak van een B manta achter gehangen, deze bak was evenlang als een automatenbak van een A-manta ( Volgens mij ook 13 cm ) dus ben gaan zoeken naar een standaard aandrijfas van een A-manta Automaat,en deze paste perfect achter de 5 bak.

    Die 13 cm luisterd niet nauw, omdat de aandrijfas op de secondaire priesas met schuifbanen gekoppeld word. Als deze maar voldoende de keering afsluit, ook bij maximale veeruitslag van de wielen.

    #17678569

    76 77 zal wel van een b manta 5 bak zijn.
    je moet wel uitkijken dat hij zeker niet te lang is anders gaat je tandwiel van de km teller er aan en kun je je bak uit elkaar halen:swear

    als je het wilt don zonder een aanpassing moet je een manta b automaatas hebebn of ascona b automaat as en daar moet je voor van het schuifstuk 1,5 tot 2 cm afhaln dan is hij perfect:thumbup

    #17678570

    Goed, dat cardan verhaal zoek ik nog even uit (en wat goedkoper is, een automaat as of laten verkorten)

    next up, verlagen. Er zitten nu 195/45 bandjes onder, en naar mijn weten standaard dempers en veren. Hoe weet ik hoe ver ie omlaag kan? Mag ook flink wat stugger :)

    Is er ook nog iemand die het leuk vindt om aan motoren te knutselen? :P
    Ik zit een beetje in tijdnood

    #17678571

    origineel gepost door FJay
    Goed, dat cardan verhaal zoek ik nog even uit (en wat goedkoper is, een automaat as of laten verkorten)

    next up, verlagen. Er zitten nu 195/45 bandjes onder, en naar mijn weten standaard dempers en veren. Hoe weet ik hoe ver ie omlaag kan? Mag ook flink wat stugger :)

    Is er ook nog iemand die het leuk vindt om aan motoren te knutselen? :P
    Ik zit een beetje in tijdnood

    een aadrijfas kost gemiddelt 100 tot 125 euro.
    inkorten en bllanceren is duurder mits je je adresjes niet weet.
    verlagen mm ik heb 8j15 inch met 195 50 en -85 verlaging
    maar wel met een c kadett as geen manta as.want dan word het moeilijker of je moet velgen hebben met hoge et waarde

    #17678572

    Heey Floris :thumbup

    Michael hier

    Succes met je project en Peter en ik komen wel een keer kijken/beunen :D

    #17678573

    @ pipo

    inkorten en balanceren kost 100-125 :P

    Zou eigenlijk even moeten kijken hoeveel speling ik nog heb op de wielkassen dan.. geloof dat er hooguit 3-4cm tussen zit.. en anders maar niet verlagen – is hier toch drempeltown
    ofwel Kuilenburg..
    zo veel drempels dat je beter kuilen kan tellen :D

    iemand een adres voor raamrubbers?
    oh en een voorruit, die viel om in de auto en is op 800 plaatsen doormidden gebroken :swear

    @ michael
    moet je wel opschieten :D over 2 weekjes gaat ie naar een garage met een lekker laag uurloon, die gaat m apk waardig maken en dus ook keuren. Voor die tijd een kleurtje geven en stoelen er in beunen. Stoelen.. iemand nog een adresje voor sledes?
    hahaha ik vraag wel veel zeg :angel

    #17678574

    Raamrubbers: Marktplaats of COPE (classic Opel parts Emmen)

    Vooruit: same

    En verder: mijn auto staat wss ook nog 2 weken stil dus dan komen we wel kijken als ‘ie af is :P

    #17678575

    prima :P

    psst
    de vooruit werkt nog hoor :D
    alleen drijft ie de wielen nog niet aan

    vandaag beginnen met schuren :) Ga dat denk ik wel buiten de tent doen anders wordt het zo’n zooitje
    dan nog even een leuk kleurtje uitkiezen en morgen in de tent rollen denk ik zo
    mits het schuurwerk klaar is uiteraard.

    #17678576

    Ga voor gifgroen, jacht (boot) verf! :P

    #17678577

    Doe jij dat maar met je manta :P

    #17678578

    Vandaag weer naar t Dettje geweest, was vergeten dat al het gereedschap thuis stond, dus heb een flinke vertraging opgelopen daar :P Eerst de gordels er uit gesloopt en alles wat er nog aan de bodem vast zat en t tapijt vast hield. Daarna uiteraard het tapijtje er uit gesloopt :D bodem ziet er nog netjes uit, zoals de vorige eigenaar me had verteld.
    Daarna auto uit de tent gerold om ‘m vast te schuren. Tussendoor even wat van die opvulzooi (hoe heet het ook alweer :P) en metaalprimer gehaald. Wilde het eigenlijk morgen gaan rollen, maar het wordt zo’n verschrikkelijk kloteweer dat ik dat wel kan vergeten. Zit ook 1 lek in de tent, is niet veel wat er door komt, maar af en toe een druppeltje. Toch niet handig icm primer. Zoals gewoonlijk zal ik al mn vragen en problemen onderaan smijten :D

    Toen ik toch onder de auto bezig was met het bevestigen van de voorschermen, zag ik rode veren zitten. Ik kan me haast niet voorstellen dat die standaard zijn.. klopt dat?

    Zag ook dat de motor op de stabilisatorstang rust (zit ongeveer 5cm uit zn plek)
    Hoe moet ik dit oplossen?

    #17678579

    leuke auto :thumbup
    die rode veren zijn niet origineel idd. op de foto kan je het al zien, er staat een code/ bedrijfsnaam op de veer.

    groetjes

    #17678580

    aan de rubber te zien schat ik -60:hmmz.
    maar er staat een code op als je weet wate r op staat kun je er misschien uithalen welke set het is.
    wat voor dempers heeft hij

    #17678581

    Niet op gelet eerlijk gezegd :P
    Morgen wordt het rotweer, misschien dat ik wel even tussen de buien door kan om te kijken.
    Moet de tent nog even beter tapen ook haha

    #17678582

    origineel gepost door FJay
    Zag ook dat de motor op de stabilisatorstang rust (zit ongeveer 5cm uit zn plek)
    Hoe moet ik dit oplossen?

    Waarschijnlijk is dit een 1.2 stabi.
    Er zijn ook stabi’s voor CIH motoren, met een extra knikje erin zodat hij de motor niet raakt.

    Wat ook zou kunnen is dat de motor te ver naar voren staat.
    Je hebt nl. bij de motorsteunen aan de auto (waar de rubbers op staan) drie gaten achter elkaar, misschien staat de motor op de voorste ipv de achterste.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 313)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.