C-Kadett Caravan 2.3 DTI

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling C-Kadett Caravan 2.3 DTI

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 295)
  • Auteur
    Berichten
  • #17513076

    die c coupe is te dik heel netjes! succes met de verkoop van die caravan;)

    #17513077

    origineel gepost door 60PZ
    die c coupe is te dik heel netjes! succes met de verkoop van die caravan;)

    vectra is verkocht.

    dankje voor het compliment op de coupe;)

    #17513078

    is het nou echt zo’n moeilijk project, een diesel in een c hangen.
    heb een paar jaar geleden, met de toenmalige eigenaar/bouwer van de wagen staan praten.
    maar die ging net te keer of het een uiterst moeilijk onderneming was om een diesel in een c te hangen, je
    moest er raketgeleerde voor zijn en niemand had de uitdaging ooit aan gedurft.
    toen ik zei dat die 4×4 kadett van mij was, en die ook zelf gemaakt had, was dat in zijn ogen maar een makkie.
    toen ik zei, dat kan iedereen, een blokkie omhangen, had ik hem denk ik op zijn tere zieltje getrapt.
    ik heb respect voor ieder die iets maakt, maar om jezelf nou als god voor te doen.
    is het echt zo moeilijk als hij zei.

    ga zo door, het blijft toch apart, een c diesel.

    groeten.

    #17513079

    Mag ik mij even mengen in dit topic.

    Deze kadett-c-caravan met 23DTR motor is door mij gebouwd en heb ik laten keuren bij het rdw. Op de volgend website staat het een en ander beschreven van de ombouw en hoe dit verlopen is.

    http://www.kadett-c-diesel.nl

    Neem gerust een kijkje op deze site dan wordt je misschien wat wijzer. Website is ook door mijzelf in elkaar gezet.

    De huidige eigenaar heeft hem van mij gekocht en een paar maanden later in elkaar gereden. Dit alles is nu 3,5 jaar geleden gebeurt. Ikzelf heb hem in 2002 gebouwd en heb er 4 jaar met plezier in gereden. Daarna heb ik hem dus verkocht. Het Aerodak heb ik er zelf niet ingezet, dit zat er al in.

    Met vriendelijke groet,

    Patrick Ouwens

    #17513080

    Mooie aanvulling op je topic zou ik zeggen :thumbup

    #17513081

    Dat blok omhangen is nog wel te doen, is helemaal niet zo veel werk. Voor een C20LET moet je meer aanpassen.:jerry

    Vandaag de dag zou je bij de RDW geen enkel probleem hebben met omkeuren, voor nog geen 100 euro ben je klaar.:)

    #17513082

    als je maar geld heb, dan kan alles…………….

    #17513083

    Maar destijds toen deze auto gebouwd is geworden mocht die naar Lelystad dat weet ik nog wel.

    #17513084

    Mooie bolides. Stoelen in de coupe is niet echt mijn smaak maar buitenom super kadettje.
    Station is ook erg leuk en apart met een aero dak.

    #17513085

    origineel gepost door manta_dennis
    Mooie bolides. Stoelen in de coupe is niet echt mijn smaak maar buitenom super kadettje.
    Station is ook erg leuk en apart met een aero dak.

    in de station komt een mooi gte interieur

    #17513086

    foto’s komen eraan hoor:P

    laat even op zich wachten…………….:(

    #17513087

    eindelijk de foto’s:)

    de slangen tussen turbo en inlaatzijde intercooler

    slangen compleet

    intercooler en oliekoeler

    handig apparaat om een mooi randje op de buizen te draaien

    resultaat

    over 2 weken gaat hij naar de spuiter, dus lekker kaal maken.

    en de koni’s voor achter zijn er ook:)

    #17513088

    heeft er iemand een tip om de blauwe slangen weer te laten glimmen?

    ze zijn dof geworden tijdens het werk.

    groetjes,
    moshe

    #17513089

    beetje wd 40, is namelijk vettig :thumbup dus het begint aardig op te schieten? :thumbup
    wat ga je met de kleur doen?

    groetjes

    #17513090

    maar in wd40 zitten toch weekmakers, is dat niet erg dan?!

    de kleur wordt waarschijnlijk oranje.
    met antraciet velgen
    donkere koplampen, knippers en achterlichten.

    maar blauw vind ik eigenlijk ook wel heel mooi……

    gelukkig hoef ik nu nog niet te beslissen:)

    #17513091

    origineel gepost door c-dett16v

    Advies:

    De buis achter je radiateur zal veel warmte gaan doorgeven aan je inlaatlucht, het is misschien handig om deze te isoleren.

    #17513092

    oke,goed idee,

    dit kan dan vast wel met uitlaat tape?!

    #17513093

    Daar was ik ook over aan het nadenken, maar die tape word hard na het heet worden, en de inlaat word niet zo heet als de uitlaat.

    Dus misschien moet het toch anders……… hoe weet ik ook nog niet.

    #17513094

    Dat apparaat voor die buisjes…voor dat randje, waar gekocht?
    Zoiets lijkt mij ook wel!

    #17513095

    origineel gepost door Fearless
    Dat apparaat voor die buisjes…voor dat randje, waar gekocht?
    Zoiets lijkt mij ook wel!

    bij biesheuvel, nieuwendijk.

    lenen is een optie hoor!

    ding is aardig aan de prijs, maar omdat het zo’n mooi resultaat geeft in zo’n korte tijd heb ik hem toch gekocht.

    en geen spijt van:thumbup

    #17513096

    hoi allemaal,

    ik zit een beetje te twijfelen of ik de motor eruit zal halen.

    wat denken jullie?

    motor eruit of netjes afplakken?

    greetz,
    moshe

    #17513097

    eruit is maar weinig werk, lukt je in een avondje wel, en dat is veel handiger met spuiten. dan kunnen de zijkanten van de chassisbalken ook meegespoten worden.

    #17513098

    over de intercooler buis achter de radiateur langs.
    kan je niet je intercooler andersom aansluiten dat de warme turbo buis achter de radiateur loopt?

    #17513099

    ik denk dat ik het voor nu even zo laat, ik ga waarschijnlijk de motor er helemaal uit halen.

    als hij dalijk rijd dan zal ik eens kijken hoe het met de buizen zit, en of ik het inderdaad misschien andersom kan aansluiten, wat zeker een goede oplossing zal zijn!!

    #17513100

    en nog een voordeel als de motor eruit is, is dat je dan de motor ook netjes kan maken ( is nu niksmis mee maar een likje verf zou hem niet misstaan:thumbup)

    groetjes

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 295)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.