Bypass zelf maken

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Bypass zelf maken

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17461409

    Ik zal wel wat fotos maken als ik er mee bezig ga.
    Laat hem daarna gelijk reviceren, maar wil eerst ff een klepverentang scoren zodat ik zelf de kleppen er uit kan halen.

    #17461410

    Mijn broer kan ze zowiezo maken. Kan met staalgevlochten slang maar dat is nogal duur bij hem. Maar kan ook gewoon hydroliek slang gebruiken die kan zowiezo de temperatuur aan en slijten zal het ook niet zomaar aan de zijkant van je cilinderkop. Hij komt volgende week even langs met zijn bus en dan gaan we even kijken wat voor maat we nodig hebben, en dan kan hij even een prijs vragen aan zijn baas.

    Of iemand hier moet weten wat voor maat ik nodig heb dan kan ik zelf morgen even kijken of ik die maat op men werk heb dan maak ik zelf alvast ff een slangetje om te testen. Dan kan hij ze gewoon namaken

    #17461411

    in het verleden heeft een vriend van mij dit ook laten doen. was niet echt een succes, bleef toch telkens lekkage houden. later een buisje erin laten persen. nooit geen enkel probleem meer gehad, dus ik ben gewoon voor het buisje

    #17461412

    Sorry maar ik zie het niet

    Waar komt dit pijpje nu precies in
    Langs waar word dit erin geplaatst?
    Is het langs de verdeler kant die imbussen eruit
    halen en in die kanalen een buisje tot halverwege de kop
    duwen?

    Me know nothing…

    #17461413

    als je naar de uitlaatkant van de kop kijkt, zie je tussen cilinder 2 en 3 een imbus boutje zitten

    daarachter zit het kanaal die gaat lekken

    dus die imbus eruit, en daar dan een hol pijpje/masief pijpje/imbusboutjes van beide kanten uit in draaien

    bij de laatste 2 moet je een bypass maken aan de bak zijde van t blok, daar zitten onder het ontstekingshuis en aan de inlaat kant ook 2 imbusjes,daar moet een slang tussenin komen

    ff makkelijk uitgelegd

    #17461414

    of simpeler.

    ja draait de middelste eruit, dat is het lekke kanaal.

    die boor je uit, perst een alu pijpje erin, tapt nieuwe draad. nieuw(grotere) imbus erin en klaar.

    #17461415

    Ik ben even terug gekeerd in het topic en vond nu wel
    de link met de afbeeldingen.
    Nu snap ik hem volledig
    Ik denk toch dat je een beetje geluk moet hebben met
    deze aanpassing en begrijp best als de diameter van het
    pijpje niet precies genoeg is dat er opnieuw lekkage
    van komt.
    Enig idee of de diameter bekend is en het bij alle koppen
    dan ook dezelfde diameter is.
    Want inde kop meten voorbij de kopbouten is niet zo
    eenvoudig niet?

    Ivan

    #17461416

    manta aero had ook n mooi oplossing met 2 ringetjes dacht ik

    helaas doen de meeste foto,s in zijn topic het
    niet meer???:o:o:cry

    #17461417

    Heb ik even gekeken op mijn KS cilinderkop
    en inderdaad bij de mijne aan bijde kanten zit er een
    inbusje.
    Ik kan dus deze eruit halen iets groter boren
    dan dieper in de kop voorbij de kopbouten schroefdraad
    in trekken de imbusjes met locktite aanbrengen en grotere
    aan de buiten kant plaatsen.
    En de leiding achter op de kop aanbrengen.

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.