Braziliaanse Chevrolet Kadett wetenswaardigheden

Forumindex Forums Modellen Kadett Braziliaanse Chevrolet Kadett wetenswaardigheden

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262530

    De Braziliaanse Kadett, wie kent hem nog niet? Ik kijk al een tijdje naar die modellen en ze zijn een generatie later gemaakt dan onze Kadetts, grofweg door de hele jaren 90 heen tot de milleniumwisseling. Net als onze Nexia heeft deze Kadett een flinke facelift ondergaan, met toch wel geinige wijzigingen! Kom er bijvoorbeeld net achter dat de beugel, die ik in mijn restauratie vorig jaar á la groep A verstevigd heb bij de Chevrolet Kadett standaard al veel dikker is uitgevoerd. En ze hebben daar ook een erg leuke carterbeschermplaat!

    Kijk dan hoe veel vetter die beugel is waar de achter as mee aan de kokerbalk hangt!
    Origineel bij onze Kadetts:

    De mijne anno 2012:

    Sowieso hebben die allemaal een Champion koets op alle modellen als standaard…

    #18198501

    Carterbeschermingsplaat zat er soms ook al onder bij de Kadett GSi Champions 16v (90-91). Ik heb er bijvoorbeeld een gehad.
    Ook in Engeland zag je het al veel op ‘eerdere’ GSi’s. En wat is het verschil tussen een standaard (8v/16v) Chassis en een ‘Champion’
    chassis ?

    #18198502

    Ja, had ze hier ook al eens gezien, weet niet of ze dan precies het zelfde zijn? In Brazilië hebben ze er allemaal een, maar dat zal ook wel nodig zijn met de kwaliteit ervan de infrastructuur daar…

    #18198503

    post eens foto’s dan van die Trivia :!: ik ken hem helemala niet.

    gr
    Marcel

    #18198504

    @turbo.d wrote:

    post eens foto’s dan van die Trivia :!: ik ken hem helemala niet.

    gr
    Marcel

    Heb de titel veranderd. Het gaat niet om een dergelijk model namelijk, maar om info over details die verschillen. Dan bedoel ik niet eens in de eerste plaats de voor de hand liggende verschillen, zoals de bumpers, dash, grilletje. logo’s, koplampen etc. etc. Ik bedoel echt de verschillen die technisch uitmaken.

    Nou is het ook best interessant om het over de cosmetische verschillen te hebben, dus bij deze…

    #18198505

    aan het deksel van de bak kun je wel zien waarom men daar die plaat nodig heeft

    #18198506

    Hahah, goed oog voor detail! Was mij ook gisteren wel opgevallen, maar had die foto’s al eens vaker bekeken….

    #18198507

    zoon geintje heeft mij een bak gekost.
    dan wordt je scherper op dat soort zaken

    #18198508

    Ja, ben zelf ook wel eens op een steen gestuit met de Kadett 1.4, dan sta je echt met een klap stil! :shock: Gelukkig met een stalen carterpan, dus enkel een deuk, en de krukas liep nog vrij….

    #18198509

    @JvV wrote:

    Carterbeschermingsplaat zat er soms ook al onder bij de Kadett GSi Champions 16v (90-91). Ik heb er bijvoorbeeld een gehad.
    Ook in Engeland zag je het al veel op ‘eerdere’ GSi’s. En wat is het verschil tussen een standaard (8v/16v) Chassis en een ‘Champion’
    chassis ?

    Er is geen enkel verschil tussen een “gewone” gsi en een champion.
    De enige verschillen zijn te vinden tussen de 8v en 16v koets en de leeftijd van de koets!
    Champion dankt zijn naam aan de uitrusting, niet aan het model!

    #18198510

    Ja, klopt inderdaad, tja, jij bent natuurlijk ook de wandelende GSI encyclopedie heh! ;)

    Maar is het niet zo dat de Champion altijd de schakelstang binnendoor had? Of is voor 1989 die ook bij Champions ook wel onderdoor gelegd?

    #18198511

    @Vinci wrote:

    Ja, klopt inderdaad, tja, jij bent natuurlijk ook de wandelende GSI encyclopedie heh! ;)

    Maar is het niet zo dat de Champion altijd de schakelstang binnendoor had? Of is voor 1989 die ook bij Champions ook wel onderdoor gelegd?

    Bij de champion ligt de schakelstang idd altijd binnendoor!
    Maar dit heeft niet met het model te maken, champion was een actie model die pas leverbaar werd na feb 1990 en zijn dus allen gemaakt na de facelift!

    #18198512

    Ja precies, dat was het volgende wat ik me afvroeg. Vandaar ook (omdat ik dat al dacht, omdat ik nog nooit een Champion had gezien in E1 versie) dat ik het een Champion koets noemde, want dan kan het echt niet missen…

    #18198513

    Dat dacht ik al hoor, maar gelijk toelichting voor degene die het nog niet wisten :thumb

    #18198514

    ik dacht altijd dat het koetsverschil qua bodem vooral in de aanwezigheid van een Katalysator zat.
    Met kat loopt altijd de schakelstang binnendoor,simpelweg omdat er aan de onderkant geen plek meer voor is. Zo heb ik eens een 86er 1.3i (oorspronkelijk uit DLD) een beurtje gegeven,was een echte E1 LS,lichtgrijze bekleding,nog niet eens die streep in het kofferdeksel en ook geen hoogteverstelling van de gordels (3 deurs) maar wel al de schakelstang binnendoor en dus ook het mechaniekje onder de motorkap.
    Want er zijn ook 89ers E2 (13NB en 18S) met een lange pook en de stang onderlangs.
    Hoogteverstelling (bij de 3 deurs) is wel echt specifiek E2.

    #18198515

    Het grootste verschil is belgische of duitse koets productie, de koetsen uit duitsland zijn vrij vlot allemaal E2 geworden, en uit belgie langer E1, zo zijn in engeland vooral belgische koetsen toegepast en enkel hun 16V voorzien van de duitse koets.

    Dit verschilt dus per land, en niet verwonderlijk dat de duitsers eerder al meer e1 koetsen hebben toegepast.

    #18198516

    Nog een handig weetje, veel onderdelen die hier niet meer te krijgen zijn haast kun je daar nog zo kopen. Zoals de driehoeksruitjes rubbers…

    http://www.jocar.com.br/Index.aspx?CM=5&…0&CG=28&CSG=249″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    https://www.google.nl/search?q=borracha+…iw=1366&bih=622″ onclick=”window.open(this.href);return false;

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.