Brandstofprobleem!! (oorzaak gevonden)

Forumindex Forums Modellen Astra Brandstofprobleem!! (oorzaak gevonden)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248538

    Ik heb sinds vandaag een zeer vaag probleem met de Astra

    Als ik mijn tank helemaal vol gooi, geeft de meter net iets meer dan de helft aan.
    vlotter zou je zeggen.
    Nou, zodra ik een liter of 15 eruit gereden heb krijgt hij geen brandstof meer (leuk als je net op de Nordschleife zit)……
    meteen de baan verlaten en weer gaan tanken (omdat de meter leeg aan gaf, maar daadwerkelijk zit er gewoon nog dik 30 liter in)
    weer vol getankt. 15 liter ongeveer.
    en hopaa, lopen als een malle

    brandstofpomp even eruit gehaald zojuist.
    eigenlijk niks kunnen zien.
    alleen dat de slang niet al te fris is van de brandstofpomp.
    maar hier kan het niet aan liggen volgens mij.
    paar dagen terug deed de meter het nog perfect, en kon ik hem ook leeg rijden tot op de laatste liters.

    wel balen, want k zit nu in Duitsland.
    morgen naar huis.
    ben benieuwd

    rara hoe kan dit??? :wtf

    #18017938

    Zoiets komt me bekend voor, pas eens een filmpje van gezien op internet van ”Die Autodoktoren”

    EDIT: Filmpje is eraf gehaald. Er was iig een slangetje los gescheurd in de benzinetank waardoor hij geen benzine meer kreeg als er minder dan .. liter in de tank zat.

    #18017939

    Als de slang van de pomp gescheurd is kan ie wel raar gaan doen, maar mag de meter niet naar leeg gaan.

    Trekt de tank niet vacuum (rijd eens met de dop los..0

    Willem

    #18017940

    thank heren!

    ben inmiddels weer thuis na een lange dag.
    auto liep vanmorgen helemaal niet meer, sta je dan in Duitsland…. :wtf

    probleem bleek indd het slangetje te zijn.
    gewoon helemaal opgelost door de benzine.
    buitenmantel viel er zo vanaf :shock:
    pomp zit er pas een maand in ongeveer, die slang ook dus.
    fijne kwaliteit dan, maargoed!

    nieuw stukje slang erop en hopaa, lopen!

    heb wel nog een probleem met de vlotter of de klok zelf, maar dat moet ik nog na kijken.
    voornaamste is dat hij weer goed loopt.

    afdichtingsrubber van de tank lekt wel (niet gek als die al tig keer los geweest is ondertussen)
    dus die moet ik nog ff nieuw bestellen.

    In de tank zelf zit ook nog een stuk slang.
    weet iemand waar die nog voor is?
    die heb ik er nu niet in zitten, maar de auto loopt gewoon.
    heeft die iets met de reserve brandstof te maken ofzo?
    en kan me iemand vertellen waar die op komt?
    een kant weet ik wel, die komt op die plastic behuizing in de tank, maar de andere kant heb ik geen idee van :???:

    thanks iig!! :wors

    #18017941

    kan wel zijn dat die zorgt bij een lage stand de pomp altijd voorzien word van benzine..

    Willem

    #18017942

    oke, en je weet toevallig niet waar die ene kant van de slang op komt te zitten?
    ik kan niks zien in de tank namelijk :thumb

    #18017943

    haha, Astra-F tank van binnen weet ik ook niet zo effe..

    Willem

    #18017944

    nou, ik ben er helemaal uit wat het was!
    alles valt op zijn plek nu ik de auto op de brug gehad heb……

    straks zal ik even uitleggen wat er allemaal aan de hand is :wtf

    #18017945

    vanmorgen kom ik aan op het werk.
    liep de benzine onder de auto uit.
    :wtf
    vond al dat hij slecht trok…..

    hmm, in de pauze maar even gekeken.
    blijkt zo’n kunststof toevoerslang lek te zijn.
    maar wat erger is: mijn hele tankbodem is ingedeukt. :vertag
    doordat de tank vacuum gezogen was afgelopen weekend, is dat helemaal naar binnen getrokken
    daarom klopt mijn vlotter ook niet meer, en past die benzine pomp er ook niet goed in….
    nu is alles duidelijk.

    oorzaak is denk ik een defecte ontluchting.
    zou niet weten wat het anders is.
    nu dus een andere tank zien te scoren, met andere vlotter.

    dan is alles weer opgelost!!

    voorlopig vind ik het wel goed geweest zo… :hmmz

    zal wat foto’s maken als hij er onder uit gaat

    #18017946

    Da’s voor het eerst dat ik dat hoor. Onder het hoofdstuk van “En nu voor iets compleet anders dan normaal…” :D

    Heel erg benieuwd naar de foto’s.

    #18017947

    Ik heb dat jaren geleden wel eens gehoord (of het ook feitelijk is gebeurd is een tweede) van een Talbot Samba. Wel erg apart

    #18017948

    @wim-v6 wrote:

    haha, Astra-F tank van binnen weet ik ook niet zo effe..

    Willem

    Is er toch nog eens één onderwerp gevonden dat willem niet weet :jerry :jerry :thumb

    #18017949

    haha indd :angel

    #18017950

    Ik heb nog nooit problemen gehad met een Astra-F met betrekking tot de pomp of de ontluchting, en zou dan ook niet weten hoe die precies in elkaar zit.

    wel eens een pomp eruit gehaald uit een sloper, maar nooit verder een blik geworpen op de tank.

    Willem

    #18017951

    Ik heb een soort gelijk probleem. Maar dan anders :vertag

    Kan hem voltanken, maar de meter geeft geen vol aan.

    Las dat het de tankvlotter kan zijn?

    #18017952

    Dat kan de tankvlotter zijn..

    Dit probleem had ik ook met de Vectra-B1, Daar heb ik eigenlijk niks aan gedaan, lekker zo gelaten, deze gaf dan ook altijd te laag aan, dus stond je nooit zonder.

    #18017953

    @wim-v6 wrote:

    Dat kan de tankvlotter zijn..

    Dit probleem had ik ook met de Vectra-B1, Daar heb ik eigenlijk niks aan gedaan, lekker zo gelaten, deze gaf dan ook altijd te laag aan, dus stond je nooit zonder.

    Dat doet die van mij dus ook. Had begrepen dat je daar van onder bij kon? En de tank zo leeg mogelijk rijden?

    #18017954

    Er zit een tankontluctingsklép onder de motorkap als het goed is lopen er drie brandsofleidingen, waarschijnlijk zit dan je vacuuim slang nit goed of de stekker er niet in. Of is het klepje stuk

    #18017955

    de mijne gaf voorheen ook te weinig aan, lag toen aan de klok zelf.
    nieuwe klok erin, en weer vol :thumb

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.