Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Brandstofprobleem corsa b X14SZ
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
18 december 2014 om 11:34 #17269613
Ik had al eerder het probleem dat de corsa slecht liep op benzine, maar wel prima op gas.
Kon starten op benzine, maar na 1-2 km ging ie inhouden en kon ik niet meer rijden op benzine. Ook tijdens het rijden, van gas naar benzine schakelen werkte niet. Stationair draait ie dan ook maar 300-400 toeren.
Gisteren naar de garage geweest waar ie vorige week is aangeschaft en deze hadden wat nagekeken, maar konden zo niets vinden. Dus afspraak gemaakt voor in januari (ook voor kvs probleem, zie ander topic).Maar gisteren toen ik ’s avonds wilde weg rijden, startte ie helemaal niet meer op benzine.
Zelf maar gaan meten, maar zodra ik de auto op contact zet (stand II) dan krijg ik geen spanning op de stekker voor de brandstofpomp. Ok, zekering dus, dacht ik. Maar zekering 23 is gewoon nog heel…
Zodra ik ga starten komt en 7-8 volt op de stekker te staan.Zou het relais de boosdoener kunnen zijn? En zo ja waar vind ik die en hoe kan ik deze testen? Bedankt alvast!
18 december 2014 om 12:18 #18265223edit, heb het relais gevonden onder bij de passagiersstoel. Is het de paarse?
Daar hoor ik in ieder geval niets klikken.
Maar kan het zijn dat het relais misschien niet wordt aangestuurd? heeft het wellicht te maken met dat er gas in zit,de schakelaar voor gas of benzine, regelt die ook nog iets richting dat relais?18 december 2014 om 12:51 #18265224volgende update:
heb het (paarse) relais eruit gehaald en getest. Als ik er 12V op zet dan hoor ik em klikken, dus relais zelf zal dan niet kapot zijn. Vervolgens doorgemeten en 0 weerstand, dus dat zou betekenen dat het relais goed is, toch?
De zekering is zoals gezegd ook goed, dus lijkt mij de logische conclusie dat het relais geen stroom krijg, of niet wordt aangestuurd. iemand enig idee hoe dat kan?
18 december 2014 om 14:04 #18265225Weer een update :D
Kabels doorgemeten, en het relais krijgt geen stroom en wordt dus niet aangestuurd.
Kan natuurlijk wel de pomp gaan testen door een directe draad te leggen naar de pomp, maar geen idee hoe ik dat zou moeten doen..Volgens de gasboer,die ik even gebeld heb, heeft het gasverhaal en de schakelaar geen enkel effect. Zonder die schakelaar moet ik ook lopen.
Iemand nog ideeën?
18 december 2014 om 23:10 #18265226Zou het kunnen dat de ecu kapot is? En hoe zou je dat kunnen testen?
21 december 2014 om 16:04 #18265227Niemand die me een beetje op weg kan helpen? Zot echt een beetje vast..
21 december 2014 om 16:21 #18265228je kunt ook 10 onderwerpen over 1 auto openen
die lekke koppakking heeft er natuurlijk niks meemaken.weet niet wat je voor de auto betaald hebt maar het lijkt een beetje op een kat in de zak.
een beetje maken bestaat niet het is opknappen of afduwen
21 december 2014 om 17:28 #18265229Bedankt voor jouw mening, maar helaas kom ik daar niet verder mee.
Ik snap dat het geen nieuw auto is en het meeste kan ik zelf repareren, maar hier loop ik even vast. Volgens mij is een forum daar ook voor.Wist overigens niet dat er een limiet aan aantal topics per auto was..
Iemand nog een inhoudelijk advies?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.